• 0

Wix payments account gesloten, alle verdiensten terugbetaald aan klanten. HELP

Hi,

 

Ik run sinds enige weken een online business. Dit loopt erg goed. Ik heb in deze afgelopen tijd dan ook zeker al een lekkere omzet gedraaid. Toen ik enige 30-60 minuten geleden inlogde op mijn wix payments dashboard (Wix is het bedrijf waarop ik mijn website host, en is tevens ook mijn payment handler voor iDeal en credit- en debitcard betalingen). Stond er dat deze was gesloten, zonder enige verwijzing waarom. Enige wat mij werd aangegeven is het feit dat ik hun TOS moet raadplegen, en dan zelf maar mag uitzoeken wat ik precies heb fout gedaan volgens hun TOS. Ik verkoop game goederen/services online. Na het gronding bekijken van hun TOS kan ik nergens concluderen dat ik deze in enige vorm heb geschonden. De enige verstrekte informatie is deze link: https://support.wix.com/en/article/wix-payments-account-has-been-closed Ook is het ONMOGELIJK hun support te contacteren, het is een constante loophole waarin je door hun website wordt doorverwezen. Ik heb nu dan ook al een paar duizend euro vastzitten bij hen, dat geld gaan zij allemaal terugstorten naar klanten die hun producten/services al hebben ontvangen! Ronduit schandalig dat dit kan en gaat gebeuren. In de bijlage ziet u het bericht dat ik ook te zien kreeg. Ik heb geen idee wat te doen, en wat nu?


https://gyazo.com/91ce47e002d7027b9aa0d29bf9506eda

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Tja, goedkoop = duurkoop voor dit soort services. Leuk dat je voor een paar euro per maand een site of winkel kunt bouwen bij Wix, maar als het mis gaat krijg je blijkbaar de service waarvoor je betaalt: weinig. Ik vrees dat er niet eens een menselijke helpdesk beschikbaar is. 

 

Wat wel vreemd is dat de geen duidelijke reden geven, en blijkbaar zonder weerwoord het geld terugstorten naar je klanten (voor zover ze dat daadwerkelijk doen). 

 

Wat voor goederen of diensten verkocht je via de website?

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
9 uur geleden, DaniMA zei:

Enige wat mij werd aangegeven is het feit dat ik hun TOS moet raadplegen, en dan zelf maar mag uitzoeken wat ik precies heb fout gedaan volgens hun TOS.

Het nadeel van werken met online handelsplatformen is dat je 100% afhankelijk van ze bent als je eenmaal instapt. Die TOS had je beter vooraf kunnen bestuderen om te kijken of wat je wilt doen is toegestaan. Je bent immers geen consument maar ondernemer!

 

9 uur geleden, DaniMA zei:

Ik verkoop game goederen/services online. Na het gronding bekijken van hun TOS kan ik nergens concluderen dat ik deze in enige vorm heb geschonden.

 

Via https://support.wix.com/en/article/wix-payments-restricted-and-prohibited-products-and-services

Onder puntje "Financial services / money service businesses, including:"

Jouw product: https://www.daniworldwide.com/product-page/27k-nintendo-switch-v-bucks

Volgens mij is de vorm van virtueel geld dat je verkoopt niet toegestaan...

Jouw product: https://www.daniworldwide.com/product-page/glow-skin

Daarnaast zijn de skins (zoals je zelf aangeeft) onderdeel van een promotie actie van telefoonfabrikanten. Je verkoopt ze voor een X-bedrag.
Dat soort praktijken zijn bij mijn weten niet toegestaan tenzij je een overeenkomst hebt met die telefoonfabrikanten.

 

9 uur geleden, DaniMA zei:

Ik heb geen idee wat te doen, en wat nu?

Via https://nl.wix.com/about/terms-of-use

 

Quote

Om contact met onze Klantenservice op te nemen, kunt u gebruikmaken van een van de volgende opties:

Ga naar het Helpcentrum van Wix op https://support.wix.com/en/article/contacting-wix-support

Stuur een e-mail naar support@wix.com

 

 

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
  • 0

Volgens de voorwaarden van Epic games mag je geen accounts verkopen:

 

Quote

2. License Conditions

You may not do or attempt to do any of the following with respect to the Software or any of its parts: (a) use it commercially or for a promotional purpose except as Epic expressly authorizes; (b) copy, reproduce, distribute (including via a network server), display, or use it in a way that is not expressly authorized in this Agreement; (c) sell, rent, lease, license, distribute, or otherwise transfer it; 

 

Denk dat dit een gegronde reden is om je account te sluiten..

Link naar reactie
  • 0

@jajajeroen Zeker weten is dat een reden. Kan goed zo zijn dat Epic Games een abuse-report heeft ingediend bij Wix!

 

Nu heb ik niet gezien dat de shop van topicstarter accounts verkoopt maar wel accountgegevens nodig heeft van de klant om het product toe te passen.
 

Via https://www.daniworldwide.com/product-page/glow-skin

Quote

This skin has to be applied straight to your account. Therefore we need either your Epic login credentials, or the PS4 login credentials linked to your Epic account. ALWAYS MAKE SURE 2FA IS OFF BEFORE PURCHASE. We can only accept Epic and PS4 credentials, no XBOX. 

 

Het blijft juridisch allemaal erg wankelen, ik snap de beslissing van Wix wel.

 

Link naar reactie
  • 0
44 minuten geleden, MrHTTP zei:

Nu heb ik niet gezien dat de shop van topicstarter accounts verkoopt maar wel accountgegevens nodig heeft van de klant om het product toe te passen.

 

Strike two (TOS epic games): 

 

Quote

You may only access the Services through your own account. Users do not own their accounts, and gifting or otherwise transferring of accounts or access keys is prohibited.

 

Tevens in diezelfde TOS:

 

Quote

You must not reproduce, sell, or exploit for any commercial purposes any part of the Services, access to the Services or use of the Services or any services or materials available through the Services. 

 

Lijkt me dat de verkoop van skins er ook onder valt.. Al met al genoeg reden voor Wix om de stekker eruit te trekken.

Link naar reactie
  • 0
13 uur geleden, DaniMA zei:

Stond er dat deze was gesloten, zonder enige verwijzing waarom. Enige wat mij werd aangegeven is het feit dat ik hun TOS moet raadplegen, en dan zelf maar mag uitzoeken wat ik precies heb fout gedaan volgens hun TOS. Ik verkoop game goederen/services online. Na het gronding bekijken van hun TOS kan ik nergens concluderen dat ik deze in enige vorm heb geschonden. 

 

Toch knap dat het zaalvoetbalelftal van HL binnen een halve dag het hele probleem heeft gereconstrueerd en verklaard. Petje af! :upside-down-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
16 uur geleden, DaniMA zei:

Ik heb geen idee wat te doen, en wat nu?

 

Ik hoop dat je je realiseert dat je volledige webshop eigenlijk geen bestaansrecht heeft omdat de producten op https://www.daniworldwide.com/ sowieso de voorwaarden van Wix, Samsung, HONOR en Epic Games schenden.

Je web site is dus illegaal.

Wix Payments gaat je niet meer toelaten totdat je jouw business model omzet naar een legaal model.

Als ik jou was zou ik de web site offline halen voordat je serieuze juridische claims gaat krijgen.

Wat het geld betreft. Daar had je juridisch al geen recht op omdat het onrechtmatig is verkregen. 

Mooi als het teruggaat naar de kopers!

 

Hoe kun je nou onbewust een compleet illegale webshop opzetten en dan hier komen mopperen als je betalingsleverancier je afsluit?

Hoe oud ben je?

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
  • 0
11 minuten geleden, MrHTTP zei:

Hoe oud ben je?

 

Ik vermoed inderdaad ook dat we te maken hebben met een zeer onervaren en waarschijnlijk erg jonge ondernemer. Geeft verder niks. Laat dit een leerzame les zijn!

 

Voordat je begint met iets verkopen, lees je goed in op de wettelijke vereisten waaraan je business moet voldoen. Want buiten het hele gedoe met de voorwaarden van derde partijen die je schendt, ben je met je huidige site ook in overtreding van de wet. Je site en voorwaarden voldoen namelijk niet aan de eisen die de wet voorschrijft voor een webshop.

Link naar reactie
  • 1

Volgens mij leven we nog niet een dusdanige bananenrepubliek dat je de voorwaarden van derden kunt schenden. Als ik de posts van MrHTTP en Jajajeroen goed begrijp, zijn het de klanten van de vraagsteller die die voorwaarden schenden.

 

Dat jullie het handelen van de vraagsteller immoreel of onethisch vinden is tot daar aan toe, maar stuur die vermeende jonge ondernemer, als je hem al wil sturen, dan niet de verkeerde weg op.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
6 minuten geleden, Branko Collin zei:

Volgens mij leven we nog niet een dusdanige bananenrepubliek dat je de voorwaarden van derden kunt schenden. Als ik de posts van MrHTTP en Jajajeroen goed begrijp, zijn het de klanten van de vraagsteller die die voorwaarden schenden.

 

Dat is op zichzelf dus niet illegaal. En zelfs al zou vraagsteller de voorwaarden van een leverancier wel zelf schenden, is dat nog steeds niet illegaal.

 

Je moet wel heel erg opgaan in de http-bubbel om de regels van Google, Gamebook en game-providers als legaliteit te zien. :winking-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Als je het niet melden van de vereiste bedrijfsgegevens (zie post Wouter) bij een webwinkel als in strijd met de wet ziet is de web site wel degelijk illegaal natuurlijk. :winking-face:

Voorwaarden schenden van Wix, Samsung, HONOR en Epic Games is inderdaad niet illegaal (omdat je geen wet overtreedt) maar je zoekt wel juridische conflicten op. Dat had ik duidelijker moeten verwoorden in mijn vorige post...

In dit geval schendt de webwinkeleigenaar de voorwaarden van Wix, Samsung, HONOR en Epic Games en de klanten alleen die van Epic Games.

 

In ieder geval is de webwinkel in zijn huidige vorm een juridisch mijnenveld...

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
  • 1
1 uur geleden, MrHTTP zei:

In dit geval schendt de webwinkeleigenaar de voorwaarden van Wix, Samsung, HONOR en Epic Games en de klanten alleen die van Epic Games.

 

Zoals Branko al terecht opmerkte: je kan geen algemene voorwaarden schenden als je geen partij bent in een overeenkomst.

 

En andersom kan ik mijn algemene voorwaarden niet van toepassing verklaren op mensen die met mij geen overeenkomst aangegaan zijn.

 

Dat het een wespennest is, daar zijn we het wel over eens. :smiling-face-with-sunglasses:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Absoluut, probleem is wel dat de verkoper en koper van het account, als gevolg van het gebruiken van een site als deze, beide wel de voorwaarde van de spel-ontwikkelaar schenden. Dat faciliteren is natuurlijk niet strafbaar in de zin van het strafrecht, maar wel een onrechtmatige daad. Als je kopers de indruk geeft dat dit allemaal legaal is denk ik dat die verhaal kunnen halen als hun account geblokkeerd wordt, en wellicht verkopers van een account ook nog wel als die als gevolg hiervan een zaak aan hun broek krijgen. 

 

Overigens denk ik dat de hoofdreden dat dergelijke game platforms willen verhinderen dat je accounts kunt kopen niet zo zeer in dit soort handel ligt, maar omdat handel in gestolen accounts anders een uiterst lucratieve handel zou kunnen worden: als je iemands login hacked en daarmee een account voor 500+ euro kunt voorkomen is dat wel heel aantrekkelijk om te doen. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
13 uur geleden, TwaBla zei:

Zoals Branko al terecht opmerkte: je kan geen algemene voorwaarden schenden als je geen partij bent in een overeenkomst.

Maar ze zijn toch partij?

 

- De verkoper gebruikt het spel (Fortnite) en de gerelateerde diensten om de producten toe te passen.

De kopers gebruiken dit spel ook natuurlijk en laten wijzigingen toebrengen aan hun account (door de accountgegevens tijdelijk te delen) of kopen accounts.

Beide partijen hebben hiervoor het spel geïnstalleerd en zijn akkoord gegaan met de voorwaarden van Epic Games.

- De verkoper is ook akkoord gegaan met de voorwaarden van Wix.
- De verkoper heeft alleen geen overeenkomst met Samsung en HONOR. Logisch want hij benadeeld ze...

 

1) Verkoper verkoopt accounts (zodat je voortgang of andere voordelen kunt kopen i.p.v. spelenderwijs verdienen).

Via https://www.daniworldwide.com/fortnite-accounts

Een account voor 600 EUR (cha-ching...)

 

2) Via https://www.daniworldwide.com/product-page/glow-skin

Quote

The glow skin is a promotional skin that will be available to anyone who purchases a phone from Samsung. We offer this skin to anyone, without needing to buy this specific 1000$ phone.

 

Beide producten hierboven is een vorm van valsspelen. Bij 1 en 2 benadeel je alle spelers van het spel en Epic Games, bij 2 ook Samsung.

 

Sowieso constateer ik dat de verkoper (afgaand op zijn productomschrijvingen) weet dat hij bepaalde mazen/loopholes gebruikt en daardoor een oneerlijk voordeel heeft. Het is allemaal prima als je zo'n voordeel hebt maar in dit geval is het ten nadele van; andere Fortnite spelers,  Epic Games, Samsung en HONOR.

 

Zoals ik het zie faciliteert de verkoper cheating/valsspelen. Dat is erg lucratief. Helaas zorgt het ook voor een onprettige/ongelijke spelervaring, de meeste gaming platformen hebben hierom dan ook een zero-tolerance beleid.

 

PS

Ik ben erg benieuwd naar de inkoopkosten en marges van deze onderneming, hoewel ik me wel afvraag of deze onderneming in het handelsregister staat...

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, MrHTTP zei:

Sowieso constateer ik dat de verkoper (afgaand op zijn productomschrijvingen) weet dat hij bepaalde mazen/loopholes gebruikt en daardoor een oneerlijk voordeel heeft.

 

Franse auto's rijden ook alleen op Michelin banden en met Total olie. :face-with-rolling-eyes:

 

Ik weet niet of je voor het maken en plaatsen van skins zelf deelnemer moet zijn van het spel en dus een overeenkomst nodig hebt. Voor de handel in accounts lijkt me dat wel nodig. Dan ga je dus een overeenkomst aan, met algemene voorwaarden. Het overtreden van die voorwaarden is echter niet illegaal. En het strafrecht is een heel end buiten bereik.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat klopt, maar civiel recht kan wel dichtbij komen natuurlijk. 

 

Stel je download een recente film van een torrentsite oid (dwz geen overeenkomst met de recht hebbende), brandt die op blu-ray schijfjes en verkoopt ze online voor een tientje per stuk. Absoluut niet strafbaar, maar het gaat niet lang duren voor de rechthebbende je via een kort geding zal dwingen daarmee te stoppen en mogelijk nog schadevergoeding te betalen ook. 

Link naar reactie
  • 0

Best een interessant terrein hoor. De handel in tweedehands software of gebruikslicenties heeft ook tot diverse rechtszaken geleid.

 

Als ik op een volkstuintjescomplex een kas bouw, mag ik die ook te koop aanbieden aan mijn opvolger. Of mijn stacaravan met pergola op een vakantiedomein. Maar mijn constructies in een virtueel landschap van een game....

 

Door mee te bouwen aan dat landschap voeg ik waarde aan dat game toe, ik beschadig niets. En waarom mag ik geen tweedehands accounts verkopen? Er zijn vast ook MMOG's die juist aanmoedigen dat spelers onderling handelen. Daar ben ik eigenlijk benieuwd naar.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Ik kan me wel wat voorstellen:

 

Spelbederf en/of gemiste inkomsten bij games die in-game aankopen hebben ("goud" ofzo): Spelers in zeer lage lonen landen zouden accounts door daadwerkelijk lang te spelen kunnen creeeren en die vervolgens verkopen, als een bedrijfsmodel. Gezien de bedragen die blijkbaar betaald worden klinkt dat nog niet eens zo onwaarschijnlijk

 

Diefstal van accounts: structureel hacken van login's en als je een goed profiel tegenkomt dat verkopen

 

 

Anderzijds heb je wel een punt: als die virtuele bouwsels (blijkbaar!) een waarde hebben, dat moet er toch iets mee te doen zijn. Wat als bijvoorbeeld een speler sterft, zou het dan geen onderdeel van de nalatenis moeten zijn? Of zou bijvoorbeeld een schuldeiser er beslag op kunnen leggen, of een curator het kunnen verkopen? En als het waarde  heeft, moet je er dan vermogensrendementheffing over betalen?

 

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard kan het wat belachelijk klinken, maar dingen kunnen best veel waarde hebben. 

 

Stel dat je vroeg voor de gein wat bitcoins had gekocht, zeg 100 BTC voor 20 euro of iets dergelijks en het verder was vergeten, dan zou dat nu een nalatenschap van bijna een miljoen euro zijn. De erfgenaam die die bitcoins krijgt, ook al hebben ze maar een paar tientjes gekocht, zou waarschijnlijk beter af zijn dan degene die een koophuis erft. 

 

Nu denk ik niet dat in-game credit een dergelijke waardestijging kent, of dat accounts met bepaalde prestaties/geschiedenis/etc zo idioot veel waard worden, maar geheel waardeloos zijn ze niet: Ik zag hier een fortnite account te koop voor 600 euro, maar dat is vast niet het duurste account dat er te koop is. Stel dat iemand idioot veel tijd gespendeerd heeft in zo'n spel, en het account een marktwaarde van 10.000 euro of iets dergelijks heeft is dat toch best een serieus bedrag. Gaat dat bij overlijden van de speler acuut en compleet in rook op, omdat de uitgever van het spel stelt dat accounts niet overdraagbaar zijn? 

Link naar reactie
  • 0

Eens hoor. We maken er een grapje over en dan besef je dat die invalshoek niet eens zo gek is. Dus het lijkt erop dat een scholier wat zit te klooien met in-game bouwwerken die out-game afgerekend worden, en dan besef je dat daar misschien tot wel een andere juridische realiteit achter zit dan in de AV snel beschreven staat. Net zoals dat bij Airmiles het geval was. Dat is toch waarde...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.