• 0

Nieuwe klandizie voor Auto verhuur bedrijf

Gast Verwijderd account

Geachte Marketeers,

 

Een maand geleden is een kennis van mij overleden. Om een lang verhaal even kort te vertellen.. Hij was een jaar geleden begonnen met een auto verhuur bedrijf in Hoogvliet. Nu een jaar later staat het bedrijf als het ware op poten, er is een grote loods, kantoor, auto's zijn er voor verhuur (10 tot 15 stuks). Kort om, alle ingredienten voor een potentieel goed lopend bedrijf zijn aanwezig. Zijn zoon heeft dit bedrijf geerft en hij wil het bedrijf voort zetten. Hetgeen wat nu in deze opstart periode nog ontbreekt is klandizie. Hij heeft mij gevraagd of ik hem wil helpen met het vertegenwoordige van het bedrijf, er moet reclame gemaakt worden, promotie, naamsbekendheid etc. Ik heb een aantal ideeen om hier aan te gaan werken. Hebben jullie leuke ideeen, of goede tips? Dan hoor ik het heel graag!

 

(www.willemsrentacar.nl)

 

Alvast vriendelijk bedankt!

 

P.Grauss

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste pgrauss,

 

Het is belangrijk na te gaan wat de plannen van de overledene waren, wellicht is er een ondernemersplan waarin staat op welke markt hij zich wilt gaan richten en wat dit autoverhuurbedrijf uniek maakt enz..

Zo krijg je een helder beeld van hetgeen je nu hebt.

 

Wat voor soort auto's heeft het bedrijf zich aangetrokken?

Wat doet je concurrent?

Waarom zou je zelf bij hem gaan huren?

 

Allemaal zaken die je je af moet vragen.

 

Nu ik dit bericht aan het typen ben begin ik als maar meer in te zien dat ik je vraag niet in één post kan beantwoorden aangezien het een nogal brede vraag is.

Ik hoop je in ieder geval op weg te hebben geholpen.

 

Dennis K

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Al het advies is welkom, bedankt!

 

Deze week word bekend of het uberhaupt rendabel is om ermee door te gaan, financieel gezien, dus die vraagstukken zullen zeer zeker aan bod komen op het moment dat dit positief uitpakt.

 

Groeten Patrick

 

[quote author=Dennis K. link=board=14;threadid=8324;start=0#msg69390

date=1124648308]

Beste pgrauss,

 

Het is belangrijk na te gaan wat de plannen van de overledene waren, wellicht is er een ondernemersplan waarin staat op welke markt hij zich wilt gaan richten en wat dit autoverhuurbedrijf uniek maakt enz..

Zo krijg je een helder beeld van hetgeen je nu hebt.

 

Wat voor soort auto's heeft het bedrijf zich aangetrokken?

Wat doet je concurrent?

Waarom zou je zelf bij hem gaan huren?

 

Allemaal zaken die je je af moet vragen.

 

Nu ik dit bericht aan het typen ben begin ik als maar meer in te zien dat ik je vraag niet in één post kan beantwoorden aangezien het een nogal brede vraag is.

Ik hoop je in ieder geval op weg te hebben geholpen.

 

Dennis K

Link naar reactie
  • 0

Omdat we niet echt veel weten over de situatie maar even een oppervlakkige benadering. Sowieso lijkt het mij verstandig om betrouwbare uitstraling te hebben. Zo komt de site niet echt over. Verder geeft deze niet veel informatie.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Let vooral even op wie het bedrijf erft.

Als zijn moeder nog leeft kan die het misschien beter op apier overnemen.

Succesierecht liegt er namelijk niet om.

 

Probeer inderdaad eerst eens uit te zoeken welke klanten zijn vader in het oog had.

 

Misschien kun jee leuke package deals bedenken.

Bijvoorbeeld hotelbonnen, dagje Efteling, grote picknickmand, verrasingstocht.

Verrassingstochten uitzetten via een navigatiesysteem.

Of bepaalde themaweken, na ja vul dat zelf maar in.

Zolang je mensen maar niet langs een demonstratie in een hotel stuurt die drie uur duurt is het snel goed.

Hoewel, misschien kun je de auto dan wel gr.........

 

Of bepaalde kortingsmogelijkheden die overdraagbaar zijn.

Mensen zijn erg geneigd voordeeltjes te willen halen.

Bijvoorbeeld een progressief oplopende kortingskaart met een bepaalde houdbaarheid.

Als je een huurder dat aanbied is deze sneller geniegd dit erbij te kopen voordat deze zich afvraagt of dit nu wel nodig is.

 

EDIT

ik zie nu dat het vooral verhuisbusjes zijn.

wat te denken van gratis steekwagen, verhuisdozen met korting (natuurlijk met jouw naam, of gesponsorde reclame)

Een vrije markt tour, kortingsbonnen van lokale eettenten (altijd handig als je aan het verhuizen bent)

?EDIT

Link naar reactie
  • 0

Wat je wellicht ook voor een probleem stelt is dat "Willem's Rent A Car" een nogal persoonlijke benadering is-- waarbij ik aanneem dat Willem nu juist de overleden kennis is. Een naamswijziging lijkt me in dat geval ook geen overbodige luxe. (Hoop niemand te kwetsen hiermee, misschien dat de zoon ook Willem heet, of zo juist de gedachte aan zijn vader in ere wil houden)

 

Heeft de zoon overigens ervaring als ondernemer?

Zo niet dan is je uitdaging groter dan het vinden van klandizie. Er zijn nog veel meer dingen die een onderneming tot een succes maken.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

De naam is misschien een gevoelig punt, ik weet het niet zeker, maar ik denk dat hij de naam wil houden met oog op zijn vader. Zijn zoon is 18 jaar oud en heeft geen ervaring als zelfstandige. Ik moet erbij zeggen dat hij altijd met zijn vader mee op pad ging om zaken te doen, hij heeft zijn bekkie bij en is heel erg gemotiveerd.

 

Zijn vader was een echte "desperado" zoals hij dat zelf zei, deze ondernemersgeest zou hij graag vast willen houden. Hij heeft nu goee hulp van een ervaren accountant, die hem heel graag verder op weg wil helpen.

 

(P.S. Aan de site word druk gewerkt, hij heeft iemand gevonden die er een professionele en zeer informatieve site van wilt maken, voor een leuk prijsje)

 

Groeten,

 

P.Grauss

 

Wat je wellicht ook voor een probleem stelt is dat "Willem's Rent A Car" een nogal persoonlijke benadering is-- waarbij ik aanneem dat Willem nu juist de overleden kennis is. Een naamswijziging lijkt me in dat geval ook geen overbodige luxe. (Hoop niemand te kwetsen hiermee, misschien dat de zoon ook Willem heet, of zo juist de gedachte aan zijn vader in ere wil houden)

 

Heeft de zoon overigens ervaring als ondernemer?

Zo niet dan is je uitdaging groter dan het vinden van klandizie. Er zijn nog veel meer dingen die een onderneming tot een succes maken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Toen in 2002 het autoverhuurbedrijf waar ik werkte afgestoten werd door het moederbedrijf heb ik gekeken naar de mogelijkheden om het over te nemen. Het plaatje viel me erg tegen, het is een branche met lage marges en met een relatief hoog risico.

 

Schaalgrootte en kostenbesparing zijn daarom zeer belangrijk en het is daarom niet voor niets dat veel zelfstandige verhuurders verdwijnen of zich aansluiten bij een Franchise organisatie.

 

Het voordeel van een franchise organisatie is dat een groot gedeelte van het marketingverhaal ook kan worden voorzien. Wellicht dat die optie ook overwogen kan worden?

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ja zeker zal dat overwogen worden, zoals ik al eerder zei, dat zijn zaken die op dit moment besproken moeten worden, het zal mijn beslissing niet zijn, maar ik ben wel bereid om hem te helpen zoveel ik kan en waar ik kan!

 

In ieder geval, heel erg bedankt voor de reaktie!

 

Groeten,

 

Patrick

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.