• 0

Niet betaalde rekening buitenland ICP opgaaf

Heb nog een onbetaalde rekening uit staan in het buitenland. Deze zal niet meer betaald worden is mijn verwachting. Het bedrag is gelukkig niet zo hoog. Bedrag was opgevperd op ICP opgave. Doe ik er dan goed aan om wat te corrigeren in boekhouding en ICP opgave, hoe zou ik dat dan dienen te doen?  Heb al aantal reminders gestuurd, maar betalen zal wel niet meer gebbeuren.

 

Groeten, Theo

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
18 uur geleden, TME zei:

Doe ik er dan goed aan om wat te corrigeren in boekhouding en ICP opgave, hoe zou ik dat dan dienen te doen?

Voor de belastingdienst is een vordering oninbaar als de betaaltermijn na 1 jaar is verstreken.

 

Bij een ICP is de btw verlegd naar de opdrachtgever/koper dus de verwerking is zijn/haar probleem.

 

In de boekhouding verwerk je het als:

activa - Debiteuren

passiva - Afschrijving oninbare vorderingen 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Als je denkt dat de wanbetaler wel kan, maar niet wil betalen, zou je ook nog even kunnen kijken naar de Europese Procedure voor Geringe Vorderingen. Het is even een stukje lezen en schrijven, maar ik gok dat je hier een betere kans mee hebt dan je met een vordering in je eigen land zou hebben (waar de wanbetalers de regels en de trucjes kennen, bij de rechter opdagen, en alles wat jij beweert tegenspreken).

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.