• 0

Waarde verlofuren als 'stamrechtstorting'

Beste allemaal,

 

De rechtsvorm van mijn onderneming wordt een 'eenmanszaak'. Ik drijf de onderneming in eerste instantie in de avonduren, naast mijn voltijdbaan.

 

Ik heb een aardige berg verlofuren staan die ik kan laten uitbetalen. Jammer dat er alleen een smak aan heffingen afgaat. Daarom de vraag: is het mogelijk om de waarde van deze verlofuren op een fiscaal vriendelijke manier naar de eenmanszaak over te brengen? Ik doel hier op een soort 'stamrechtstorting'.

 

Ik kan me voorstellen dat dit vanwege de rechtsvorm niet mogelijk is (want: zakelijk vermogen = privé vermogen), maar aan de andere kant weet je maar nooit.

 

Of zou het dan toch een B.V. moeten worden (op dit moment niet interessant). Ben benieuwd!

www.hfmn.com | www.staffvision.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

je kan stamrecht "uitbetalen" naar een lijfrente o.i.d., maar deze constructie lijkt me niet haalbaar.

 

als je stamrecht zelf beheert, zal dit altijd in een stamrecht-bv moeten.

 

ik raad je toch aan even langs een accountant of notaris of jurist met verstand van zaken langs te gaan.

 

succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.