• 0

Importeren uit Pakistan

Hallo allemaal,

 

Ik ben (zakelijk) bezig met het laten produceren van goederen uit Pakistan, ik ben mij ervan bewust dat er geen BTW op de goederen zit.

 

Wat ik mij wel afvraag is het volgende.

 

- Wie regelt de export documenten Pakistan naar Nederland.

- Wat bedragen de importheffingen in Pakistan.

- Ik laat een eigen lijn produceren, heb ik hiervoor iets van patent nodig? het gaat om een test batch van 20 stuks dus is nog niet heel spannend.

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Bas van Rijbroek

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Er zit wel degelijk BTW op importgoederen. Jouw fabrikant betaalt in Pakistan de BTW, (GST) deze hoef jij niet te betalen, en krijgt hij terug omdat het om export gaat. Je betaald echter bij de import gewoon 21% in Nederland over de inkoopwaarde. Maar die kun je natuurlijk weer aftrekken van de BTW die je over de verkoop moet betalen. Als je vaker gaat importeren kun je een vergunning artikel 23 voor vrijstelling aanvragen.

 

- In de meeste gevallen is de fabrikant ook de exporteur

- Je importeert toch niet naar Pakistan? De importheffing in Nederland verschilt per product, daarvoor moet je de HS code weten.

- Een patent heb je geloof ik alleen nodig als je een uniek idee hebt en er zeker van wilt zijn dat niet iemand anders er mee vandoor gaat. Maar daar heb ik verder niet veel verstand van, misschien kan iemand anders je daar mee verder helpen. 

 

Wat wil je gaan laten produceren?

 

 

aangepast door AuthenticImport
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.