• 0

Boekhoud software

Hallo allen,

 

Een eerste vraag van mij op dit forum: Ik ben afgelopen augustus gestart als ZZP'er binnen de zorg (Jongerencoach). Tot nu toe doe ik qua facturen en administratie alles via de Office programma's. Ik gebruik Excel-sheets om mijn bonnetjes bij te houden en ook mijn uren en facturen maak ik gewoon in Word en verstuur ik als pdf. Ik overweeg sterk om over te stappen naar een online boekhoudprogramma om alles op 1 plek te hebben. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met dit soort programma's en welke aan te raden zijn. Ik zoek iets dat logisch en makkelijk werkt en het liefst ook visueel ondersteund (bijvoorbeeld een grafiek waarin je de omzet door het jaar heen kan zien, etc). Ik sta open voor suggesties en ben benieuwd of jullie goede ervaringen hebben.

 

Groetjes, Robert

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Robert, 

 

Allereerst hartelijk welkom op Higherlevel!

 

Inhoudelijk: deze vraag wordt) vaker gesteld en beantwoord.  Zie o.a. dit recente topic met ervaringen, tips en links naar sites waarop boekhoudpakketten met elkaar worden vergeleken. Wellicht biedt dat een goed begin voor je? 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Om te beginnen wil ik je meegeven e-boekhouden te vermijden. Ik kan er een heel artikel over schrijven, maar je bespaart jezelf een hoop gedoe!

 

Ik heb zelf velen boekhoudprogramma's geprobeerd, waaronder Jort, informer online, snelstart, exact en visma. Uiteindelijk ben ik bij Moneymonk uitgekomen, en dit gebruik ik al bijna 2 jaar. Hoewel mijn administratie eigenlijk te complex is voor dit programma (import business met winkel, webshop, kassa, voorraden etc)  zweer ik hier toch bij. Geen enkel programma gaf mij zoveel inzicht en vooral gebruikersgemak. Vooral voor een ZZPer een absolute aanrader!

En visueel erg mooi. Op de startpagina heb je een dasbord waar je direct het saldo van al je rekening kunt inzien, openstaande in en verkoop facturen, omzet en kosten over het jaar, winst/verlies etc. Je kunt het gratis proberen!

aangepast door AuthenticImport
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.