• 0

Welk BTW tarief – B2B intracommunautair

Hallo allen,

 

Een Spaans bedrijf gevestigd op de Canarische eilanden wil goederen bij mijn Nederlandse bedrijf bestellen onder het verlegde 0% BTW tarief. Het doorgegeven Spaanse BTW nummer geeft echter een error op ec.europa.eu/taxation_customs/vies, dus hanteer ik de gebruikelijke NLse 21% BTW.

 

De klant meent echter dat er het Canarische 6,5% BTW tarief over de order gerekend moet worden. 

 

Ik heb wat rond gelezen op internet en krijg de indruk dat ik pas boven een bepaalde jaaromzet aan verkopen in Spanje het Spaanse BTW tarief moet rekenen over verkopen aan Spaanse klanten. Een jaaromzet waar ik niet aan zit. Klopt het dat ik gewoon 21% BTW moet rekenen over deze order?

 

En als dit niet klopt, hoe geef ik deze 6,5% door aan de belastingdienst?

 

Ik hoor het graag als er meer informatie nodig is om tot een advies te komen.

 

Alvast bedankt.

 

Ik zal ook de belastingdienst bellen, maar ik ben vast niet de enige die over dit onderwerp met vragen zit. 

www.pedicuremotoren.nl, https://electricnailfiles.co.uk, www.rentindicator.com, www.brewto.eu

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Zover ik weet vallen de Canarische eilanden niet binnen de EU wat betreft vrij verkeer van goederen en diensten. Dus wat betreft de BTW dien je ze als niet EU-land te behandelen.

 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/goederen_en_diensten_naar_andere_eu_landen/eu-landen_en_-gebieden/eu_landen_met_niet_eu_gebieden

 

Dat zal trouwens ook de reden kunnen zijn waarom je een error kreeg bij het controleren van het btw-nummer.

 

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.