• 0

Belasting toeslagen (voor de ondernemer i.b.)

 

Dit forum heeft altijd ontzettend handige en duidelijke informatie vandaar dat ik hier in 2 dagen tijd 2 belangrijke vragen heb, hoop dat het niet erg is. 

 

 

Een vraag die mij veel bezig houd maar niemand echt 100% het antwoord op schijnt te weten binnen mij zakelijke kringen 

 

De toeslag (zorg en kindgebonden budget) is gebaseerd op je toetsing inkomen, zover duidelijk. 

 

Nu ben ik aan het kijken voor 2020, 

 

omzet - gemaakte kosten (reiskosten etc.) = winst (waarover je inkomstenbelasting dient te betalen) 

 

Nu is mijn vraag

 

word er voor de toeslagen berekening (onderdeel van je toetsinginkomen) gekeken naar het bedrag voor of na de aftrekposten (starters aftrek mits je daarvoor in aanmerking komt) mkb vrijstelling etc? 

 

 

Als ik dat namelijk meeneem in mijn prognose is mijn fiscale winst relatief laag, terwijl ik in werkelijkheid wel meer geld over houd (startersaftrek , zelfstandigaftrek en mkb vrijstelling je niets van want je mag het aftrekken maar je bent dat geld niet kwijt maandelijks) 

 

Alleen die posten bedragen ongeveer al 10 000 aan voordeel die je aftrekt , dit lijkt op `vals spelen` of `profiteren` omdat ik in mijn geval behoorlijk aan belasting toeslag zou krijgen, voor ik op de knop druk graag jullie reactie/mening (feit) 

 

Groet

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.