Snotter.nl Geplaatst: 6 januari 2020 Snotter.nl 3 0 Geplaatst: 6 januari 2020 Hallo allemaal, Sinds kort ben ik officieel ondernemer. Nu verkoop ik spullen die ik al lange tijd in huis had. Het zijn nieuwe spullen maar als particulier had ik nooit de factuur bewaard. Nu snap ik dat ik hier helaas niet de BTW van kan terugvragen. Ook weet ik niet meer precies wat het gekost heeft. Moet ik dit dan in mijn administratie verwerken als pure winst? Als ik heel goed zoek kan ik misschien nog vinden wat het heeft gekost. Maar maak ik het mijzelf dan niet onnodig moeilijk? Het gaat ongeveer om een totale verkoopwaarde van € 200,- Uiteraard heb ik van alle nieuwe dingen die ik zakelijk verkoop wel bonnetjes en facturen bewaard. Iemand tips hoe ik dit het beste kan verwerken? Link naar reactie
0 Cosara Geplaatst: 6 januari 2020 Cosara 6,5k 20 980 Geplaatst: 6 januari 2020 4 uur geleden, Snotter.nl zei: Als ik heel goed zoek kan ik misschien nog vinden wat het heeft gekost. Maar maak ik het mijzelf dan niet onnodig moeilijk? Het gaat ongeveer om een totale verkoopwaarde van € 200,- Iemand tips hoe ik dit het beste kan verwerken? Schatting maken van de inbrengwaarde (inkoopwaarde of dagwaarde) en dat in de administratie opnemen als privé-inbreng in de activa/voorraden. Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box. Link naar reactie
Snotter.nl
Snotter.nl
Hallo allemaal,
Sinds kort ben ik officieel ondernemer.
Nu verkoop ik spullen die ik al lange tijd in huis had. Het zijn nieuwe spullen maar als particulier had ik nooit de factuur bewaard.
Nu snap ik dat ik hier helaas niet de BTW van kan terugvragen.
Ook weet ik niet meer precies wat het gekost heeft.
Moet ik dit dan in mijn administratie verwerken als pure winst?
Als ik heel goed zoek kan ik misschien nog vinden wat het heeft gekost. Maar maak ik het mijzelf dan niet onnodig moeilijk?
Het gaat ongeveer om een totale verkoopwaarde van € 200,-
Uiteraard heb ik van alle nieuwe dingen die ik zakelijk verkoop wel bonnetjes en facturen bewaard.
Iemand tips hoe ik dit het beste kan verwerken?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag