• 0

Dubbel notanummer ontvangen

Ik heb een vraagje, ik krijg elke maand netjes een nota van de Rabobank welke ik netjes in de administratie verwerk. Ik heb net de nota over 12-2019 ontvangen maar deze heeft hetzelfde notanummer als die over over 12-2018. Komt dit vaker voor?  De boekhoudsoftware accepteert dit natuurlijk niet, hoe kan ik dit het beste invoeren?

 

Alvast bedankt, Eise

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

WAt je moet doen is je boekhoudprogramma minder strak instellen, meeste pakketten geven de optie om alleen te contoleren en waarschuwen zonder de invoer ook te blokkeren. Op zich is de waarschuwing nuttig omdat je dan als gebruiker even van nagaan of je dezelfde factuur niet per ongeluk 2x boekt.

Als je de controle niet is uit te zetten dan voeg je een extra tegen (bijv spatie) voor of achter het nummer toe dat is meestal genoeg om de controle te omzeilen..

Link naar reactie
  • 0

jahoor.. staan geen boetes op dit soort praktische aanpassingen. :slightly-smiling-face:

zolang je er maar geen heel eigen draai aan het nummer geeft zodat het onduidelijk wordt over welke nota het gaat..
andere optie is om er iets als nota of afkorting factnr.. voor te zetten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Of 2019 ervoor. Want dit gaat volgend jaar natuurlijk weer gebeuren :face-with-tears-of-joy:

 

Je kunt ook je inkoopfacturen zelf gaan nummeren. Het factuurnummer van de leverancier is dan een soort "uw kenmerk". Ik kan me niet voorstellen dat daar een duplucaatherkenning op zit want verschillende leveranciers kunnen wel eens toevallig hetzelfde factuurnummer naar jou sturen.

 

(Ik boek zelf de bankkosten overigens direct van betaling op de kostenpost bankkosten en niet via crediteuren. Maar dat hoeft natuurlijk niet.)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.