willemj Geplaatst: 23 augustus 2005 willemj 3,3k 192 Geplaatst: 23 augustus 2005 Naar aanleiding van dit draadje kreeg ik spontaan last van een hersenspinsel: Op zich is het praten over websites best wel interessant, soms innovatief en leerzaam. In dat opzicht zijn sitechecks dus wel relevant voor dit forum. Probleem is dat deze discussies vaak een hoog kijk-mij-nou-eens, hoe-moet-dit en andere niet 'onzin' gehalte hebben. Maar als we nu eens per maand ofzo een externe website nemen en die onder de loupe nemen? HL'ers mogen suggesties geven voor sites, een mod maakt een selectie en start het topic. Voorwaarde is dat het geen site van een HL lid is en dat de site, uiteraard, innovatief is. Misschien dat het alsnog uitloopt op eindeloze, niet erg inhoudeljike, discussies maar het risico lijkt me een stuk kleiner. Daarnaast kunnen goede sites en het hoe en waarom ze zo goed zijn inspiratie geven. De moeite waard voor een experiment dus volgens mij. Link naar reactie
Anoniem_8548 Geplaatst: 23 augustus 2005 Anoniem_8548 152 1 Geplaatst: 23 augustus 2005 Willem, dat lijkt me geen slecht hersenspinsel. ;) Veel mensen zullen er zeker wat aan hebben. Van mij mag dit onderdeel er komen! Link naar reactie
Victor Geplaatst: 23 augustus 2005 Victor 951 2 Geplaatst: 23 augustus 2005 Ik vind het ook een goed idee. Ik denk dat het ondernemers goed kan laten zien hoe belangrijk een website is voor een onderneming en vooral het belang dit goed aan te pakken. Ik zou dan vooral gaan voor sites met een thema, bijvoorbeeld een sterke marketing gedachte achter de site. YourCom // alles voor internet NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes! Link naar reactie
nonex.nl Geplaatst: 23 augustus 2005 nonex.nl 3k 31 Geplaatst: 23 augustus 2005 Op marketingfourm is ook zoiets ooit geroepen, maar er nooit van gekomen. Ik betwijfel of zin heeft: volgens mij kunnen we beter het grosso modo van de geknutselde sites naar elders verwijzen. Proffessionele sites zijn leuk om te bespreken (als Nebib), maar de zoveelste in elkaar geknutselde is niet zo heel boeiend. Het bespreken van sites als onderdeel van de marketingstratgie is is leuk, maar waarom bespreek je dan niet desite in die context: dus meer van hetzelfde bedrijf eruit lichten.... Interieurarchitect voor horeca,retail en hotel Link naar reactie
willemj Geplaatst: 23 augustus 2005 Auteur willemj 3,3k 192 Geplaatst: 23 augustus 2005 volgens mij kunnen we beter het grosso modo van de geknutselde sites naar elders verwijzen. Proffessionele sites zijn leuk om te bespreken (als Nebib) Helemaal mijn idee! Daarom is mijn voorstel ook om prof. sites te nemen als onderwerp. Thema idee vind ik uitstekend. Goede webshops bijvoorbeeld (of slechte natuurlijk), site met als doel ontdekken, voorlichten, marketing etc. In het laatste geval zou je de hele marketing strategie kunnen nemen maar dat zou dan de 'marketingcheck' moeten heten. Link naar reactie
Jeroen Bakker Geplaatst: 23 augustus 2005 Jeroen Bakker 9,9k 462 Geplaatst: 23 augustus 2005 Beperk je je dan als beoordelaar niet alleen tot wat code en de kleurtjes, i.p.v. de achterliggende, voor ondernemers vele malen belangrijkere achtergronden te kennen, laat staan te analyseren? Zolang je niet de achterliggende gedachten, tests, doelgroepen, strategieën e.d. weet zet zo'n soort sitecheck niet zoveel zoden aan de dijk in mijn ogen. Link naar reactie
willemj Geplaatst: 23 augustus 2005 Auteur willemj 3,3k 192 Geplaatst: 23 augustus 2005 Beperk je je dan als beoordelaar niet alleen tot wat code en de kleurtjes, i.p.v. de achterliggende, voor ondernemers vele malen belangrijkere achtergronden te kennen, laat staan te analyseren? Zolang je niet de achterliggende gedachten, tests, doelgroepen, strategieën e.d. weet zet zo'n soort sitecheck niet zoveel zoden aan de dijk in mijn ogen. Dus zonder alle achterliggende gedachten van de bedenker/maker/eigenaar kun je geen discussie hebben? Jij praat dan waarschijnlijk ook nooit over het leven ;D Het hoeft zich zeker niet te beperken tot code en kleurtjes. Passen die facetten bij de doelgroep, usability e.d. kunnen prima in de discussie. En die discussie kan ook heel zinvol zijn, zelfs als je een hypothetische doelgroep neemt die een paar slagen naast die van de ontwerper ligt. Link naar reactie
2thePoint Geplaatst: 23 augustus 2005 2thePoint 1,1k 8 Geplaatst: 23 augustus 2005 Op marketingfourm is ook zoiets ooit geroepen, maar er nooit van gekomen. En ik denk eigenlijk dat dat ook de plaats is ... Egbert Punter Link naar reactie
willemj Geplaatst: 23 augustus 2005 Auteur willemj 3,3k 192 Geplaatst: 23 augustus 2005 Op marketingfourm is ook zoiets ooit geroepen, maar er nooit van gekomen. En ik denk eigenlijk dat dat ook de plaats is ... Hoezo? Moet alles wat met marketing te maken heeft naar een ander forum ??? Link naar reactie
Ewout Wolff Geplaatst: 23 augustus 2005 Ewout Wolff 3,2k 157 Geplaatst: 23 augustus 2005 Nee, zo moeten we niet denken. We moeten hier vrij zijn om te doen, zolang het maar innovatieve ondernemers kan boeien. Maar wat ik bij mijzelf merk is een zekere moeheid bij het zien van de enthousiaste nieuwe onderwerpen "Kijk eens naar mijn website". Ik zal voor het lezen van jullie posts al te denken om dit soort diensten in de toekomst voor een selecter groep leden aan te bieden. Als je dit in combinatie doet met het beoordelen van proff. websites, lijkt mij dit erg leuk. Enne : ja tuurlijk kan je sites beoordelen. Al was het maar de Usability. Of de marketing van een site. Calls for Action en dergelijke. En geloof mij, dan kan je nog genoeg aanmerken op iedere site. Online marketing manager Onedaycompany http://twitter.com/ewoutwolff Link naar reactie
2thePoint Geplaatst: 23 augustus 2005 2thePoint 1,1k 8 Geplaatst: 23 augustus 2005 Het is de vraag waar je stopt... Onderwerpen die (te) regelmatig al voorkomen; -Wat vinden jullie van mijn logo -Wie bedenkt een naam voor mijn bedrijf -Wat vinden jullie van mijn website -Hoe ziet mijn werkplek er uit ... en nu ook al -Show je company-car..... De hoeveelheid berichten die ik op deze manier wegklik als "gelezen" worden er steeds meer en meeer en meer.... Ik vraag mij af waar het stopt, want straks komt er ... -Wat vind je van mijn personeel, -Show je secretaresse ;D -Waar zet ik mijn bureau neer, -Wat vinden jullie van mijn briefpapier.. -Welke printer gebruiken jullie -Wat vinden jullie van mijn bedrijfspand -Hoe ziet jullie belastingaanslag er uit.. 8) -Welke kleur overhemd dragen jullie bij een verkoopgesprek... Allemaal erg leuk om zo nu en dan te lezen, maar erg essentieel vind ik het niet meer...voor HL althans. Ik verwees naar Marketing Forum voor de website, omdat dat inderdaad verkooptechnisch wel belangrijke aanknopingspunten heeft, verder zijn er op het Net prima andere sites (sitecheck is al genoemd) waar je dergelijke dingen kwijt kan.... Ik begin steeds meer De Dirk te waarderen voor zijn waarschuwingen richting dit forum..... :-\ Egbert Punter Link naar reactie
willemj Geplaatst: 24 augustus 2005 Auteur willemj 3,3k 192 Geplaatst: 24 augustus 2005 @2thepoint: ik denk dat ik mijn punt niet helemaal duidelijk maak. Ik wil nadrukkelijk niet 'mijn' sitecheck maar sitecheck van bv. het rijksmuseum, philips, een goede webshop etc. Van de 'mijn' topics zijn er inderdaad al teveel en voor de 'mijn website' topics is al besloten dat deze doorverwezen worden naar de site sitechecks.nl. Link naar reactie
Jeroen Bakker Geplaatst: 24 augustus 2005 Jeroen Bakker 9,9k 462 Geplaatst: 24 augustus 2005 Dus zonder alle achterliggende gedachten van de bedenker/maker/eigenaar kun je geen discussie hebben? Jij praat dan waarschijnlijk ook nooit over het leven ;D Die vergelijking gaat natuurlijk niet op... ik zie heel veel sitechecks voorbij komen die niet verder gaan dan "mooie kleuren" of "jemig wat een brakke code." Terwijl niemand zich afvraagt of de site daadwerkelijk iets toevoegt aan het totale aanbod, onderscheidend is qua werking en features waarmee concurrentievoordeel te behalen valt, een goede conversie oplevert, of deze geld oplevert danwel bespaart en bijdraagt aan het bedrijfsresultaat. Dat is waar het om draait met een website, maar daar kom je niet zo eenvoudig achter als je de ins en outs van het bedrijf erachter niet kent. Link naar reactie
Annedien Hoen Geplaatst: 24 augustus 2005 Annedien Hoen 3,2k 287 Geplaatst: 24 augustus 2005 Ik ben gaandeweg ook tot de conclusie gekomen dat mensen met de meest spuuglelijke slecht werkende prutsites vaak ook gewoon hun boterhammetjes wel verdienen, en meer :) En wat het probleem is met zulke unsolicited analyses: je kent de strategie en doelstellingen van de 'uitgever' niet. Dat maakt het onderbouwd gokwerk ;D Link naar reactie
R.I.P. - Benm Geplaatst: 24 augustus 2005 R.I.P. - Benm 7,7k 149 Geplaatst: 24 augustus 2005 Met het laatste ben ik het sowieso wel eens, je moet de doelstelling weten om nuttig commentaar te kunnen geven op een website. Voor de eigenaar van een webwinkel kan de doelstellig louter verkopen zijn; er zijn vast legio voorbeelden te vinden van tamelijk lelijke en mijlenver-van-w3c-compliant shops die tienduizenden euro's per jaar aan winst binnenvegen. Ik vraag mij af waar het stopt, want straks komt er ... In offtopic moet zoiets wel een keer kunnen denk ik, maar het wordt vervelend als er voortdurend nieuwe threads bijkomen over hetzelfde onderwerp. Foto's van werkplek, auto, vakantiebestemming, secretaresse en borrelvoorraad nemen ieder maar 1 draadje waar zo nu en dan iets bijkomt. Ik kan me voorstellen dat er veel mensen zijn die er totaal geen interesse in hebben, maar het is niet zoveel dat het onhanteerbaar is ze te negeren. Web Chemistry : Internet Ontwikkeling en Web design | HQ-Nieuws | Merghart.com Link naar reactie
willemj Geplaatst: 24 augustus 2005 Auteur willemj 3,3k 192 Geplaatst: 24 augustus 2005 Ik denk dat zonder omzet cijfers, conversion rates die onderbouwde gok samen met wat luchtige discussie over kleurtjes en gebruikte techniek het best aardige discussies kan opleveren. Hier en daar nog een vraag 'maar op mijn site doe ik dit, werkt dat dan ook'. Voor zover bekend nog een link erbij naar de site van het bedrijf dat hem gemaakt heeft en het moet wel wat kunnen worden. En wie weet als het op een beetje niveau zit zijn bedrijven ook wel bereid om wat achtergrond informatie te geven als ze genomineerd zijn. Goed niet lullen maar doen dus van het weekend zet ik er als experiment één neer en we zien waar het uitkomt. Suggesties zijn welkom. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen