• 0

Send to see | een nieuw concept

(aangepast)
Omschrijving van je concept:

Send to see is een app waarin jij en je vrienden jullie interesses delen voor merken en producten die jullie tof vinden. Jij wordt de personal influencer van je vrienden door ze te inspireren. Als bedankje voor het delen krijg je van het merk een korting of giveaway.

 

We worden overspoeld met advertenties waarin we niet geïnteresseerd zijn. Toch zijn we altijd op zoek naar nieuwe merken of producten die bij ons passen. Send to see gelooft dat je vrienden je het beste kunnen adviseren in je nieuwe aankopen. Zij weten tenslotte het beste waar jij van houdt. Met send to see delen jij en je vrienden je enthousiasme over een merk of product en word je hiervoor bedankt met een korting of giveaway.

 

Website: https://sendtosee.nl

iOS app: https://apps.apple.com/us/app/send-to-see/id1332556026?l=nl&ls=1

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Tot nu toe hebben we de iOS app en de (informatieve) website ontwikkeld.

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

We willen hét alternatief bieden voor advertising / direct marketing. Consumenten worden minder gevoelig voor reclame uitingen. Daarbij ergeren ze zich in toenemende mate aan advertenties. Een alternatief bestaat door gebruik te maken van aanbevelingen op basis van vertrouwen tussen mensen. Hoe persoonlijker de aanbeveling, hoe krachtiger deze is. Send to see breekt de markt van advertisement open met personal influencing.

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Bestaande concepten houden zich bezig met het pushen van aanbod vanuit een bedrijf: direct marketing.

 

Je krijgt al veel onzinnige reclame prikkels binnen op een dag. Wij geloven niet dat je zit te wachten op nog meer hiervan. Daarom krijg je binnen de send to see app alléén aanbevelingen van vrienden. Zij weten tenslotte het beste wat jij leuk vindt.

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

We zouden graag willen horen wat jullie van het concept vinden.

 

Ook zijn we benieuwd naar antwoorden op de volgende vragen:

  • Zou je de app gebruiken? Waarom wel of waarom niet?

 

Merken / retailers / marketeers:

  • Zou je een send to see campagne beginnen? Waarom wel of waarom niet?

  

aangepast door Jeroen Geurts
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Jeroen,  allereerst welkom op Higherlevel!

 

39 minuten geleden, Jeroen Geurts zei:

We zouden graag willen horen wat jullie van het concept vinden.

 

Leuk bedacht, maar ik vind  het concept niet echt aantrekkelijk,  om 2 redenen:

  • ik wil alleen aanbevelingen ontvangen als ik er zelf om vraag en alleen geven als ik er om gevraagd wordt. Een ongevraagde aanbeveling vind ik al snel storend en opdringerig.
  • De kracht van aanbevelingen van vrienden vind ik juist dat ze de aanbeveling doen zonder enig eigen belang. Zodra je daar een wedstrijd met kortingen van maakt, gaat die kracht verloren (net als de vriendschap zelf...), en het verstrekt het opdringerige effect bij mij enorm. 

 

Maar voor kortingsjagers zal het vast een leuk concept zijn. Iedereen een influencer!

 

Overigens: kijk ook eens naar mijn opdringerige ongevraagde aanbeveling in mijn signature :winking-face:

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Dit concept is dan voor max. 15% van de smartphonegebruikers, toch?

Ik ben benieuwd of die selecte groep matcht met jullie bedachte gebruikersgroep...

 

Op de website zie ik een copyright 2018, dus zo 'nieuw' lijkt het me niet. :winking-face:

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Norbert, Highio, Branko, bedankt voor jullie reacties!

 

2 uur geleden, Norbert Bakker zei:
  • De kracht van aanbevelingen van vrienden vind ik juist dat ze de aanbeveling doen zonder enig eigen belang. Zodra je daar een wedstrijd met kortingen van maakt, gaat die kracht verloren (net als de vriendschap zelf...), en het verstrekt het opdringerige effect bij mij enorm. 

 

Goed punt! Wat we willen bereiken is dat de persoonlijk aanbevelingen die gedaan worden, oprecht zijn. Ik kom een tof origineel product tegen, wil dat kopen en weet wel iemand van mijn vrienden die dit ook zou willen hebben. Vanuit dit enthousiasme over het product, beveel ik het aan. De focus op elkaar inspireren. De incentive (korting o.i.d.) is alleen een prikkel, niet de hoofdzaak zoals bij korting-apps. Daarbij: wat je vriend vervolgens met de aanbeveling doet is verder voor jou niet relevant. Het is namelijk niet zo dat je meer korting krijgt zodra je vriend het product óók bestelt.

 

2 uur geleden, Norbert Bakker zei:

Overigens: kijk ook eens naar mijn opdringerige ongevraagde aanbeveling in mijn signature :winking-face:

 

Lukt me helaas niet om erbij te zijn vrijdag :winking-face:

 

2 uur geleden, Highio zei:

Dit concept is dan voor max. 15% van de smartphonegebruikers, toch?

 

Doel je op het aandeel iOS van tegen de 15%? Dit is wereldwijd zo, wij richten ons (in eerste instantie) op Nederland. In Nederland ligt het aandeel iOS op ca. 40% (zie Statista en ACM). De Android versie komt er uiteraard ook, hier wordt aan gewerkt.

 

2 uur geleden, Highio zei:

Op de website zie ik een copyright 2018, dus zo 'nieuw' lijkt het me niet. :winking-face:

 

Bedankt, dat is slordig en gaan we aanpassen. De site is al een tijd geleden aangemaakt, de app is nog niet lang online. :winking-face:

 

1 uur terug, Branko Collin zei:

Wat is jullie doelgroep?

 

We richten ons op jong volwassenen die vinden dat kwaliteit en uiterlijk belangrijk zijn, op de hoogte zijn van de nieuwste trends, digital minded zijn en graag delen wat zij doen, denken en kopen.

 

De merken die het platform gebruiken zijn "hidden gems" (eerder een 9-Straatjes dan een Kalverstraat).  Een Kruidvat "1+1 gratis" zul je er niet tegenkomen.

 

1 uur terug, Branko Collin zei:

Persoonlijk heb ik moeite om me ook maar één persoon voor te stellen die hiervan gebruik zou maken.

 

Zou je eventueel kunnen / willen uitleggen waarom je daar moeite mee hebt?

 

Link naar reactie
  • 0
11 minuten geleden, Jeroen Geurts zei:

Zou je eventueel kunnen / willen uitleggen waarom je daar moeite mee hebt?

 

Wat ik bedoel is dat als ik enige moeite neem om me onder mijn kennissenkring iemand voor de geest te halen die een dergelijke app zou gebruiken, me dat niet lukt.

 

Maar ik ben denk ik ook niet de doelgroep.

 

Om op een Wat Vind Je Van Mijn een zinnig antwoord te kunnen geven, moet je je op zijn minst een beetje in de doelgroep kunnen verplaatsen. Mij lukt dat vooralsnog slecht.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.