Integriteitscode IT Functionarissen
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Testgebruiker33
Testgebruiker33
Goedemiddag allemaal,
aangepast door Emile AlemanTen eerste zal ik mijzelf even kort voorstellen; Ik ben Emile, werkzaam als Systeembeheerder bij een Potplantkwekerij. Aangezien de ICT in deze sector wat trager op gang is gekomen dan bij de meeste bedrijven wil ik de directie helpen met het inrichten van de ICT functieprofielen in het bedrijf. Een collega adviseerde mij om is op dit forum te kijken.
De vraag die er nu heerst is het volgende; Als ICT medewerker heb je, afhankelijk van je type functie, toegang tot veel bestanden en ook tot een 'hoofd gebruiker' die in principe overal in kan. Verder maken wij ook gebruik van device management waarmee je apparaten kan opsporen of informatie zou kunnen inzien wat een privacy issue kan zijn conform de AVG wet. Ik denk zelf dat de standaard 'geheimhoudingsplicht' in de arbeidsovereenkomst daarmee te beperkt is om dit allemaal in te dekken voor het bedrijf.
Is het nodig voor ons om een Integriteitscode / document te laten samen stellen en te laten ondertekenen door alle ICT medewerkers, of is de standaard geheimhoudingsplicht die je bij de meeste werkgevers in je overeenkomst hebt staan voldoende? En indien dit nodig is, zijn er bedrijven die hier meer verstand van hebben?
Met vriendelijke groet,
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag