• 0

Display verkopen

Beste Allemaal, 

Ik heb opgemerkt dat het merk waar ik nu mijn scriptie voor mag schrijven aanloopt tegen het retail probleem. 
Als ontwerper heb ik daarom een display ontworpen maar nu heb ik een belangrijke vraag: 

 

Wie betaald de display? 
- retailer ? 
- het merk? 
- allebei? 

 

Ik dacht zelf namelijk dat de retailer dat helemaal moet vergoeden, maar als je het van een andere kant bekijkt dan gaat het merk zelf ook grotere winst binnenhalen omdat de retailer dankzij de display, beter verkoopt. 

 

En weet iemand aan welke verkoopprijs is moet denken bij een display van ongeveer 70 cm hoog, 30 cm diep en 70 cm breed? 

Alvast bedankt! 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste OntwerperDisplay,

 

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

9 uur geleden, OntwerperDisplay zei:

Wie betaald de display? 
- retailer ? 
- het merk? 
- allebei? 

 

Meestal het merk. Maar als het een flinke investering is kan van de retailer wel een bijdrage worden verlangd (maar dat kan ook via bijv. een hogere afname / voorraad) 

 

9 uur geleden, OntwerperDisplay zei:

En weet iemand aan welke verkoopprijs is moet denken bij een display van ongeveer 70 cm hoog, 30 cm diep en 70 cm breed? 

 

Materiaalkosten + productiekosten + arbeidsloon + distributiekosten (marge is meestal niet aan de orde: die marge zit in de extra verkoop)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Zelf zit ik enigzins in deze branche, ik plaats regelmatig displays bij retailers in opdracht van fabrikanten. 

 

Mijn ervaring is dat fabrikanten er een hekel aan hebben als een retailer alsnog weigert bij aankomst, omdat de fabrikant alle kosten betaald, productie, onkosten plaatsing, inhuur plaatsers enz. 

Daarbovenop komt zelf nog dat de de fabrikant de retailer een vergoeding moet betalen als "huur" voor de ruimte die de de display inneemt. 

 

Een display wordt daarom door veel merken als reclame uiting gezien, welke beter en directer effect heeft dan een standaard advertentie

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Procesmatig lijkt me dit een vreemde analyse- of marktonderzoeksvraag, nadat er al een ontwerp is...

 

...hopelijk heeft het merk waar je voor ontworpen hebt een brand manager, retail manager of marketing manager waar je beter maar eens even mee kunt gaan zitten voor een goed stageverhaal.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Op 9-1-2020 om 10:42, j14 zei:

Zelf zit ik enigzins in deze branche, ik plaats regelmatig displays bij retailers in opdracht van fabrikanten. 

 

Mijn ervaring is dat fabrikanten er een hekel aan hebben als een retailer alsnog weigert bij aankomst, omdat de fabrikant alle kosten betaald, productie, onkosten plaatsing, inhuur plaatsers enz. 

Daarbovenop komt zelf nog dat de de fabrikant de retailer een vergoeding moet betalen als "huur" voor de ruimte die de de display inneemt. 

 

Een display wordt daarom door veel merken als reclame uiting gezien, welke beter en directer effect heeft dan een standaard advertentie

het ligt eraan in welke branche je opereert, in de mijn branche wordt er geen huur gerekend. (meestal karton/disposable)

wel is de display bijna altijd verbonden aan een minimale inkoop (gevulde display)

 

waar ik me als ontwerper/leverancier aan zou storen is dat een deel van de verkooppunten de display helemaal niet eens gebruikt... :face-with-open-mouth:

 

is dit overigens geen huiswerkvraag? ?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
31 minuten geleden, Bazzio zei:

Is dit overigens geen huiswerkvraag? ?

 

Yep, en zo te zien ontbreekt alle praktijkervaring. Het retail probleem? Ook de kopregel is vreemd: wie verkoopt er een display?

 

Ik zou graag eens horen van de merkleverancier die een bijdrage vraagt van de retailer omdat de display een flinke investering vergt. :face-with-tears-of-joy:

 

De leverancier wil graag extra aandacht, maar de retailer heeft zijn eigen plannen. Bij de meeste grote retailers kom je er alleen tussen als je jouw planning aanpast en extra betaalt voor alle extra kosten van de retailer.

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bij mijn leveranciers verschilt het per leverancier en per merk wat de regels zijn voor verkrijgen displays.

Gevulde displays zijn overal gewoon tegen betaling verkrijgbaar.

Dan heb je ook leveranciers die bepaalde displays tegen een kleine betaling aanbieden.

Dan heb ik leveranciers die displays  gratis weggeven, soms van ene merk gratis en van andere betaald.

Ook heb ik 1 leverancier die van 1 merk een display met volledig werkend product gratis verstrekt

en ik heb leveranciers die displays gratis verstrekken maar enkel aan afnemers waarvan ze zeker weten dat ze een stenen winkel hebben (voor mij zijn die producten dan dus geblokkeerd.

en dan heb ik leverancier die display en demo producten tegen gereduceerd tarief beschikbaar stelt maar enkel na een persoonlijk bezoek aan winkel.

 

het verschilt dus heel erg per merk en leverancier hoe  hiermee omgegaan wordt.

Link naar reactie
  • 0

 

Het hangt ook van de definitie van display af. 

 

Wanneer de omdoos tevens als display fungeert, betaal je uiteraard voor de combinatie. Denk aan toonbank-dozen. En dan zijn er nog vending-machines en koelsystemen, die in zekere zin ook als display fungeren. Het zou best eens interessant zijn om te zien wie frisdrankautomaten plaatst voorin supermarkten en hoe dat onderling verrekend wordt. 

 

De machtsverhoudingen zijn inmiddels echter zo dat merkleveranciers hun best moeten doen om displays bij grote retailformules te plaatsen. Dus betalen van retailer aan merkleverancier zal hoogst uitzonderlijk zijn. Maar er zijn ook niches waar grote retailers niet domineren.

 

Ben wel benieuwd hoe Daniel displays in zijn webshops verwerkt. :thinking-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
15 uur geleden, TwaBla zei:

Ben wel benieuwd hoe Daniel displays in zijn webshops verwerkt

bepaalde gevulde en dus betaalde displays bied ik zelf ook aan aan klanten en verkoop ik heel soms.

Verder koop ik wel eens een gevulde display als het losse product tijdelijk uitverkocht is.

Verder doe ik daar uiteraard niet veel mee in webshop en was dit vooral ter informatie voor de TS aangezien ik wel kan zien hoe mijn leveranciers hier mee omgaan

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.