• 0

goed idee gevraagd?

Weet niet of dit helemaal het goede forum is, of dat ik vraag naar de bekende weg. Ik heb de fora aardig doorgebladerd sinds ik HL heb ontdekt.

 

Hier gaat ie: ik ben 40 jaar en redelijk goed in het vermarkten van een technisch product in Europa. Ik denk er al een tijdje aan om voor mezelf te beginnen (handelsonderneming? eenmansbedrijfje? etc.) al dan niet in parallel met mijn huidige werk.

 

Mijn probleem hierbij is: ik heb niet echt een goed idee waarin dan wel precies...

 

Wie wil er eens wat van die geweldige ideeen naar me afschieten? Het minste wat je retour krijgt is mijn mening, op basis van 20 jaar werkervaring in het technisch/commerciele vlak over haalbaarheid, levensvastbaarheid etc. ;D

Met hartelijke groet,

Hielke

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom Hielke,

 

Kun je aangeven met welke takken van techniek je echt feeling hebt ?

Zoals je het nu stelt is het wel errug algemeen.

 

En wat voor soort ideeen wil je precies op je afgeschoten krijgen?

Zoek je een product om te gaan vermarkten ?

Zoek je in zijn algemeenheid een richting voor jouw bedrijf ?

Zoek je een partner met een product om samen de markt te betreden ?

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

>Kun je aangeven met welke takken van techniek je echt feeling hebt ?

Zoals je het nu stelt is het wel errug algemeen.

 

Tuurlijk, maar ik wilde ook graag eens de respons peilen voordat ik hier m'n ziel op tafel leg. Please note the "first posting" 8)

 

Affiniteit met hitech electronische oplossingen voor de industrie. Bijvoorbeeld sensoren, vision, coderen en identificeren. Ik zoek een product om voor een ander te vermarkten of een partner met een product om samen de markt op te gaan; beiden al dan niet in parttime en/of parallel aan bestaande baan om een vangnet van vaste baan te houden in de beginfase.

Met hartelijke groet, wat een snelle reactie! :)

Link naar reactie
  • 0

Klinkt een beetje als "wie heeft een gat in de markt?" Waarom zouden wij hier ideeen gaan posten? Of er moet al patent op liggen anders heeft het toch geen zin om het hier openbaar te maken?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Klinkt een beetje als "wie heeft een gat in de markt?" Waarom zouden wij hier ideeen gaan posten? Of er moet al patent op liggen anders heeft het toch geen zin om het hier openbaar te maken?

 

DJLUC, Ik ben het niet helemaal eens met je stelling.

Aangezien ik zelf een vermarkter ben van nieuwe producten zoek ik ook met regelmaat een partner, en die partner kan toevallig opzoek zijn naar een product in zijn expertisegebied. Denk maar niet dat als je een interessant product hebt je ook een succesvolle company hebt ;).

 

 

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

Precies, ik zoek natuurlijk het "gat in de markt" ... 8)

Het gaat ook niet om het weggeven van een idee of product.

Omdat ik toevallig niet "het idee" of "het product" heb, wil niet zeggendat ik er niets aan toe kan voegen of er wat mee kan DOEN!

Als je geen zin hebt om iets gelijk hier op HL te "publiceren" kan je me altijd eenmailtje sturen met wat contactgegevens. Ik ben benieuwd.

Hartelijke groet,

Hielke

Link naar reactie
  • 0

Precies, ik zoek natuurlijk het "gat in de markt" ... 8)

Het gaat ook niet om het weggeven van een idee of product.

Omdat ik toevallig niet "het idee" of "het product" heb, wil niet zeggendat ik er niets aan toe kan voegen of er wat mee kan DOEN!

Als je geen zin hebt om iets gelijk hier op HL te "publiceren" kan je me altijd eenmailtje sturen met wat contactgegevens. Ik ben benieuwd.

Hartelijke groet,

Hielke

 

Beste Hielke,

 

Wat denk je nu zelf ?

Je vraagt mensen ideen te spuien hier op een openbaar forum.

Als ze dat niet willen bied je de mogelijkheid een PM te sturen.

No offence, maar je bent nog niet eens een dag lid van HL.

Je hebt inhoudelijk nog niets toegevoegd aan dit forum.

Daardoor hebben mensen dus geen enkel idee naar wie zij dit idee sturen en welke "bescherming" jij hen bied.

 

Wat wil jij nu eigenlijk, en wat heb jij andere mensen te bieden ?

Ik krijg de indruk dat je iemand bent, in loondienst, die graag het ondernemersavontuur aan wilt gaan, maar dan wel op kosten van de idee aandrager.

Over geld of een soort MBI heb ik jou nog niet gehoord.

Voor zover ik het tot nu toe hebt begrepen, voeg jij een stuk markt kennis toe, althans dat vind jijzelf.

Maar nieuwe producten kun je vaak niet in de markt plaatsen omdat ze nieuw zijn.

Bewijzen van jouw toegevoegde waarde ontbreken tot nog toe.

 

Mijn verhaal komt ongetwijfeld niet leuk op jou over, maar als ik jou posts lees krijg iktoch een beetje onprettig gevoel.

En ik geloof dat ik niet de enige ben.

 

No flame intended

Link naar reactie
  • 0

 

Wat denk je nu zelf ?

Je vraagt mensen ideen te spuien hier op een openbaar forum.

Als ze dat niet willen bied je de mogelijkheid een PM te sturen.

No offence, maar je bent nog niet eens een dag lid van HL.

Je hebt inhoudelijk nog niets toegevoegd aan dit forum.

Daardoor hebben mensen dus geen enkel idee naar wie zij dit idee sturen en welke "bescherming" jij hen bied.

 

Wat wil jij nu eigenlijk, en wat heb jij andere mensen te bieden ?

Ik krijg de indruk dat je iemand bent, in loondienst, die graag het ondernemersavontuur aan wilt gaan, maar dan wel op kosten van de idee aandrager.

Over geld of een soort MBI heb ik jou nog niet gehoord.

Voor zover ik het tot nu toe hebt begrepen, voeg jij een stuk markt kennis toe, althans dat vind jijzelf.

Maar nieuwe producten kun je vaak niet in de markt plaatsen omdat ze nieuw zijn.

Bewijzen van jouw toegevoegde waarde ontbreken tot nog toe.

 

Mijn verhaal komt ongetwijfeld niet leuk op jou over, maar als ik jou posts lees krijg iktoch een beetje onprettig gevoel.

En ik geloof dat ik niet de enige ben.

 

No flame intended

 

No flame intended? Het is wel makkelijk om vanuit de anonimiteit een beetje commentaar te schrijven, lijkt wel prijs-schieten.

 

Ik vraag niet gelijk om een gratis idee weg te geven maar wel om contact.

Als iemand geen zin heeft om dat te publiceren -wat ik begrijp- is een e-mailtje sturen met een telefoon nummer of e-mail adres een alternatief. Zie het als een startpunt.

 

Over geld, bedrijfsmiddelen, SWOT en profit/loss heb je me inderdaad nog niet gehoord, dus? De perceptie om alles op kosten van de idee-aandrager te doen is voor je eigen conto en een andere negatieve insteek.

 

Van Marktplaats.nl wordt ik niet echt gelukkig, dit wordt m.i. voornamelijk bevolkt door tire-kickers en luchtfietsers zonder concrete mogelijkheden. Voornamelijk door de lage drempel van Marktplaats? Ik ben natuurlijk ook met de KVK in contact en vind ook http://www.ondernemingsbeurs.nl/ een aardig initiatief.

 

Over dus naar een positieve insteek: natuurlijk zoek ik "een idee" en is het HL forum niet bedoeld als discussieplaats om deze te delen, van gedachte te wisselen? Uiteraard heb ik iets meer te bieden... Marktkennis is misschien inderdaad arbitrair, het is wel zo dat ik naar producten zoek in een mij bekende markt (zie ook eerdere posting)

 

"go-to-market" ervaring in Europa en in het opzetten van een bedrijf(je) heb ik wél. Gelukkig heb ik inmiddels ook een aantal aardige reacties -direct- mogen ontvangen en blijf met interesse naar dit forum en de HL website kijken.

 

Met hartelijke groet,

Hielke

 

-on the internet nobody knows that you are a dog-

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Hielke van Oostrum,

 

Om even te quoten :

Twenty years from now you will be more disappointed by the things that youdidn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail awayfrom the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.

 

Het lijkt er op dat je op zoek bent naar wind om de zeilen weer strak te trekken waar zeker iets voor te zeggen valt. Velen van ons gaan er inderdaad niet voor om tot hun 65ste loonslaaf te blijven en te dienen onder een baas.

 

Voor alle duidelijkheid wil ik wel even kwijt dat je "niet je hele ziel" hier op tafel hoeft te leggen, maar wellicht is het wel verstandig om wat meer openheid van zaken te geven, aangezien je vooralsnog overkomt als een marktkoopman die door heel hard schreeuwen wel een bloemetje aan de man weet te brengen.

 

Geef mensen de informatie die ze nodig hebben om een profiel van je te kunnen maken. Samenwerken is namelijk een kwestie van vertrouwen en gevoel.

 

-on the internet nobody knows that you are a dog-

 

but everybody will presume you're a pig until proven otherwise

 

Het is wel makkelijk om vanuit de anonimiteit een beetje commentaar te schrijven, lijkt wel prijs-schieten.

 

Voor sommigen zal Merkava wel altijd anoniem blijven. 8)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.