• 0

Sneaker onderneming

Goedenavond,

 

Ik heb een vraagje over het opzetten van een bedrijf.

Ik ben al een tijdje werkzaam in de sneakerwereld, voornamelijk met gehypte schoenen waar veel vraag naar is maar gelimiteerd beschikbaar zijn. Dit soort schoenen worden na release voor meer dan de retailprijs verkocht.

Met mijn ervaring en netwerk in de sneakerwereld lukt het meestal wel om meerdere exemplaren per release te bemachtigen.

 

Ik denk er al een tijdje over na om deze exemplaren met behulp van een verdienmodel via een website door middel van een soort rafflesysteem aan te bieden, mensen kunnen dan voor een bedrag van minder dan €1,- een ticket kopen. Uiteindelijk worden uit het aantal deelgenomen mensen een aantal winnaars getrokken die de sneaker voor retailprijs kunnen verkrijgen.

Ik heb over dit verdienmodel contact gehad met KVK, echter vertelden zij mij dat ik voor dit verdienmodel een loterijvergunning nodig heb en dat dit best lastig is om te verkrijgen.

 

Na deze informatie van de KVK heb ik geprobeerd een ander verdienmodel aan mijn idee te koppelen. Ik ben uitgekomen op een abonnement verdienmodel. De klanten betalen maandelijks een prijs waarmee zij wekelijks informatie ontvangen over nieuws in de sneakerwereld en hebben maandelijks 3 keer de mogelijks om mee te doen met een sneakerraffle. Eventueel zou ik verschillende niveaus in abonnementen kunnen aanbieden, bij een hoger niveau kan de klant meerdere malen per maand meedoen aan een sneakerraffle

 

Nu is mijn vraag of dit een toegestaan verdienmodel is?

Hopelijk kunt u mij van enige informatie voorzien.

 

Met vriendelijke groet,

Erik

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom niet een abonnement in combinatie met een veiling? Dan vang je zowel het segment dat bereid is een abonnementsprijs te betalen als een deel van het segment dat bereid is de hoogste prijs voor een paar sneakers te betalen. Misschien daarnaast voor een goed prijsje wat minder exclusieve sneakers verkopen om leden het gevoel te geven dat ze hun abonnementsprijs eruit halen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Zolang je enige "product" het winnen van exclusieve sneakers voor een lootje van 1 euro is dan zul je altijd onder het loterij regime vallen.

Maar lees de regels van de kansspel autoriteit goed leest dan vind je vanzelf de ruimte of kom je tot de conclusie dat dit nooit je onderneming kan zijn.

Je mag als bedrijf  een (klein) promotioneel kansspel organiseren. daar zijn duidelijke voorwaarden voor.  Zoals een prijzenpakket van maximaal 4500 en geen inleg vragen aan deelnemers.

 

Een voorbeeld wat het onderzoeken waard zou kunnen zijn is dat jij gewoon een webshop in Sneakers begint en dat je voor elke bestede 50 euro aan sneakers een lootje krijgt voor 1 of meerdere trekkingen van de loterij.. Zelfs met unieke sneakers moet het mogelijk zijn om het prijzen pakket onder de 4500 euro te houden..

Nadeel is natuurlijk dat mensen niet meer voor 1 euro sneakers van een paar honderd euro kunnen winnen. Maar goed sneakerfreaks kopen wel meer dan 1 paar sneakers per jaar dus als jij een webshop met een "freaky" collectie en als USP hebt dat je ook  kans maakt om exclusieve sneakers te kunnen winnen dan zou dat best tot een goed businessmodel kunnen leiden..

 

Link naar reactie
  • 0

Hey allen,

 

Bedankt voor jullie reacties! Het heeft mij een aantal nieuwe inzichten gegeven die ik nog niet gezien had.

Een abonnement model in combinatie met een prijsvraag voor de exclusievere sneakers, en minder exclusieve sneakers gewoon verkopen op reguliere basis lijkt in dit geval de beste optie?

 

Groet,

Erik

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.