• 0

BTW, MOSS en KOR

Met mijn onderneming wil ik 1-op-1 coaching leveren aan cliënten gericht op leefstijladvies.

Acquisitie zal plaatsvinden via Facebook groepen  en mijn cliënten kunnen dus buiten Europa gesitueerd zijn.

Klopt het dat dit ik te maken heb met het verlenen van digitale diensten eventueel buiten Europa?

 

Zo ja, is het zo dat wanneer ik een cliënt werf buiten Europa dat ik 0% BTW in rekening mag brengen?

Is het handig om me aan te melden voor de KOR omdat ik dan over de eerste € 20.000,- geen belasting hoef te betalen?

Is het hiernaast ook verstandig om me direct aan te melden voor MOSS omdat ik mogelijk ook cliënten werf binnen Europa?

 

Alvast bedankt voor de moeite!

-Paul 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor zover mij bekend vallen online coaching en e-coaching niet onder digitale diensten voor de BTW.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, paulvandun zei:

Geldt voor mij dan standaard de 21% btw voor de diensten die ik verleen onafhankelijk van land van herkomst van mijn cliënten?

Ja, de dienst is belast in Nederland en u moet in Nederland btw-aangifte doen ... als u geen vrijgestelde dienst levert.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.