Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
E. Darman

Vragen over de alcohol regelgeving.

Recommended Posts

Wij zijn een groep toekomstige ondernemers, die ambitie hebben een bedrijf op te richten met als doelstelling verschillende likeuren te verkopen.

 

Wij hebben ons al op verschillende onderwerpen binnen de Nederlandse regelgeving georiënteerd, en hebben ons hierover laten informeren, maar er blijven nog een aantal vragen openstaan.

 

De producten die we willen aanbieden, zijn likeuren waarbij al bestaande sterke dranken (of in andere woorden geen eigen gestookte drank) worden gebruikt. Op basis van verschillende recepten worden deze likeuren gemixt met vruchten, specerijen en dergelijke.

 

De likeuren variëren, afhankelijk van de smaak, tussen de 18% en de 32% procent. Aan de hand hiervan gaan wij er van uit dat de likeuren volgens de drank en horecawet onder de sterke drank valt.

 

De drank zal zowel aan bedrijven (Restaurants, Cafés) als aan particulieren aangeboden worden. Aan de hand hiervan nemen we aan dat we een fysieke slijterij met een slijterijvergunning moeten hebben.

 

Nu is het de vraag of het mogelijk is om de keuken (waar de likeuren gemaakt worden), de opslag van de likeuren en de slijterij op 1 locatie te vestigen.

 

Wij hebben reeds al de Voedsel en Warenautoriteit gecontacteerd op advies van de gemeente en hebben geen concreet antwoord gekregen wat betreft hygiëne voorwaarden en waar er tijdens een inspectie op gelet wordt. Als wij volgens de HACCP-principes werken en de desbetreffende hygiëne codes volgen, zou dat dan voldoende zijn, of zijn er nog een aantal punten waar we op zouden moeten letten?

 

Wat zijn de juiste hygiëne codes waar we on aan zouden moeten houden en bij welke brancheorganisaties zouden we deze codes kunnen opvragen?

 

Wij hebben begrepen dat er geen speciale eisen opgesteld zijn voor de flessen van de likeuren, maar vragen ons af wat de regelgeving aan de hand van etikettering van likeuren is? Waar zouden we specifiek dit soort informatie kunnen vinden?

 

Gelden dezelfde vereisten voor verkoop aan particulieren ook voor B2B?

 

Wie zou hier ons bij kunnen helpen?

 

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,

 

E.Darman & R.Petten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 102 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept