Mede dankzij al jullie adviezen ben ik nu met de aandeelhouders rond en ga ik de BV oprichten. Hiervan ben 60% eigenaar en beide aandeelhouders investeren 20% vanuit hun eigen holding.
Nu mijn vragen:
Is het verstandig om zelf ook een 'Holding' op te richten en van hieruit aandeelhouder te worden in de gezamelijke BV?
Welke kosten brengt dit met zich mee en moet ik dan 2x 18.000 startkapitaal inleggen?
Moet ik hier ook een extra administratie voor aanleggen?
Hoe zit het dan met een DGA salaris (wel leuk twee salarissen maar laten we eerst geld verdienen.....)?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gast schenk
Gast schenk
Hallo forumleden,
Mede dankzij al jullie adviezen ben ik nu met de aandeelhouders rond en ga ik de BV oprichten. Hiervan ben 60% eigenaar en beide aandeelhouders investeren 20% vanuit hun eigen holding.
Nu mijn vragen:
Is het verstandig om zelf ook een 'Holding' op te richten en van hieruit aandeelhouder te worden in de gezamelijke BV?
Welke kosten brengt dit met zich mee en moet ik dan 2x 18.000 startkapitaal inleggen?
Moet ik hier ook een extra administratie voor aanleggen?
Hoe zit het dan met een DGA salaris (wel leuk twee salarissen maar laten we eerst geld verdienen.....)?
Help!
Jeroen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6358-holding-wel-of-niet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag