• 0

Is Higher Level innovatief?

Is Hiher Level eigenlijk innovatief bezig? Of zijn ze verniewend aan de gang. Zijn we Kaizen praktijken...incrementele innovatie of doorbraak-innovatie. Zijn we met zijn allen uniek en innovatief. Zijn wij met zijn allen daar verantwoordelijk voor? Ben benieuwd hoe jullie erover denken!

 

Kanban

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik ben van mening dat we ZEKER WEL innovatief bezig zijn! Dit vind ik o.a. alleen al om het feit dat we het er vaak over hebben en mensenwakker schudden!

En of we nu innovatief bezig zijn of vernieuwend aan de gang?

Dat vind ik beide net zo belangrijk.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Als je puur naar de technologie kijkt, zijn we zeker niet innovatief. Tal van andere communities zijn of voorgegaan. Kijk je naar onze manier van communiceren, de samenstelling van onze leden, het werken met actieve moderators, etc. dan zijn we zeker innovatief, vind ik. Het stijgend aantal leden en het grote aantal postings getuigen hiervan.

Je reis naar de toekomst wordt een succes als je alleen die dingen uit het verleden meeneemt die je positieve energie geven. Michael Lewis, 2000.

Link naar reactie
  • 0
Kijk je naar onze manier van communiceren, de samenstelling van onze leden, het werken met actieve moderators, etc. dan zijn we zeker innovatief, vind ik.

 

Met alle respect maar dit vind ik onzin: de manier van communiceren is gewoon via een forum, daar bestaan er echt duizenden van die allemaal op dezelfde manier werken. De samenstelling van de leden is toegespitst op de onderwerpen die op Higher Level aan bod komen, dus vrij breed maar wel met een bepaalde focus (zelfstandig ondernemerschap, innovatie, bedrijfsplannen). Actieve moderators heb je ook op elk (actief) forum, ook niets nieuws.

 

Higher Level vind ik volledig niet innovatief (wat niet wil zeggen dat het geen prima initiatief is!).

 

Het stijgend aantal leden en het grote aantal postings getuigen hiervan.

 

Dat getuigt er meer van dat er behoefte bestaat aan iets als Higher Level, een plek waar je kunt discussiëren en info kunt vragen en delen over het innovatief ondernemerschap. Dit zegt niets over de mate van innovativiteit.

Link naar reactie
  • 0

We kunnen inderdaad niet stellen dat het forum (technisch) innovatief te noemen is gezien de vele gelijksoortige sites. Wel denk ik dat we met zijn allen vernieuwend bezig zijn. Forums hebben hun nut elders al vaak genoeg bewezen (denk aan beleggers forums) en wordt nu ook door ons (kennis)intensief gebruikt. We blijven vooral zo doorgaan. Innovatieve ideeen worden binnenkort gelanceerd. Spannend!

 

Groet,

 

Kanban

Link naar reactie
  • 0

 

Higher Level vind ik volledig niet innovatief (wat niet wil zeggen dat het geen prima initiatief is!).

 

 

Hier sluit ik mij volledig bij aan.

Nog even voor alle duidelijkheid: ik vind het goed (en leuk en leerzaam) dat dit forum er is en bedank higherlevel voor het opzetten&onderhouden ervan! :D

"Eureka!" is niet de meestgehoorde kreet die voorafgaat aan een uitvinding, maar: "Hmmm... dat is raar".

Link naar reactie
  • 0

Er worden hier niet echt productontwerpen of diensten besproken, mede omdat deze informatie zo gevoelig is. Dan pas zou er maximale uitwisseling van kennis en creativiteit gaan gebeuren denk ik.

Nu is het vooral erg veel meta, meta, meta.

 

Ik zie HL als een signaal dat EZ snapt dat innovatie belangrijk is, en contacten leggen, en het 'er over hebben'. Een veilige vijver om ideeën te bespreken is het echter nog niet. Het is meer een plein waar je elkaar ontmoet en als je meer wilt moet je toch echt een kamer huren ergens om dieper op zaken in te gaan.

Tot op zekere hoogte vindt er wel kennis-uitwisseling plaats, maar meer op gebieden als 'inhoud van het ondernemingsplan' en 'hoe bescherm ik mijn idee het beste?'.

 

Daar komt bij dat veel processen langzamer verlopen dan de ondernemende, snel denkende, enthousiaste mens zou willen. Wij kunnen ons dingen vrij snel voorstellen en een mentale uitwerking van iets maken, terwijl de realiteit op zich laat wachten.

De werkelijke 'innovatie' vindt misschien wel plaats op een manier of plek die we niet meteen gewaarworden.

 

Groet,

Annedien

Link naar reactie
  • 0

Een "techno-starter" heeft twee problemen. Een technoprobleem (productgerelateerd) en een starterprobleem (markt en organisatiegerelateerd)

 

De technoproblemen zijn productspecifiek en dus zeer uiteenlopend van aard. De startersproblemen zijn universeel, of je nou een kroeg begint of nanobuisjes maakt, je moet allemaal je eerste personeelslid aannemen, je eerste BTW aangifte maken en je eerste klant binnenhalen.

 

De universele problemen lenen zich bij uitstek voor behandeling op een ondernemersforum. Productgerelateerde problemen zouden meer in branche of techniek specifieke fora behandeld moeten worden (als dat al werkt).

 

Het feit dat HL werkt (nog niet eerder vertoond) en dat mensen er hun voordeel mee kunnen doen maakt het op zich innovatief.

 

Ik ben blij met HL. Ik zou alleen niet EZ de credits van het succes willen geven. Ze hebben er niet zoveel mee te maken. Ze hebben het niet zelf verzonnen, het draait op open source software en het hele forum zou niet bestaan zonder de persoonlijke inzet van Zrski en Kermie (Broeva Haro), de moderators (vrijwilligers) en de expert members (ook vrijwilligers).

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ach, of HL nu innovatief is of niet is niet belangrijk.

Belangrijk is wel dat HL er in geslaagd is om een platform op te zetten en draaiende te houden op (techno)startersgebied. En dat is iets wat tot nu toe niet gelukt was (ondanks diverse pogingen).

 

Zelf ben ik een sterk voorstander van een netwerk/platform wat zowel virtueel als ook fysiek is. Dus als uitbreiding zie ik een netwerk van regionaal georganiseerde technostarters die elkaar een paar keer kunnen ontmoeten in een informele edoch leerzame zetting.

 

Lijkt mij heel zinvol dat EZ daar een deel van financiert.

 

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij zijn er al regional bijeenkomsten voor nieuwe innovatieve bedrijven, De Digikringen (voor jonge reeds bestaande ICT bedrijven) de Kapitaaldagen en de 7e Hemel.

 

Moet dat nou weer echt met een EZ subsidie? Niet dat een financiele bijdrage niet welkom is hoor! Maar ik vindt het "innovatiever" om eerst zelf wat te bedenken.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Klopt dat er al wat fysieke netwerken zijn, maar deze kennen vaak een thematische inslag (financiering) of zijn er voor een specifieke doelgroep (digikringen). Een regionaal meer informeel gericht netwerk van technostarters is een leuke uitbreiding (een techcafe of zoiets).

 

Financiering daarvan is uit de doelgroep een probleem, maar lijkt mij wel faciliteerbaar door iets als EZ.

 

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er zeker niet op tegen, maar er moet wel behoefte aan zijn. Mijn ervaring is dat technostarters niet netwerken als er geen acute problemen zijn. Het zijn vooral de wat meer gevorderde ondernemers die tijd vrijmaken om met "peers" te overleggen. Kermie is bezig met het opzetten van peergroup bijeenkomsten, gesponsord door dreamstart en NeBIB, maar het animo is beperkt. De toegevoegde waarde voor de nieuwe innovatieve ondernemers is voor hen niet duidelijk. Eerst moet er vraag zijn, dan komt het aanbod vanzelf.

 

Maar erover nadenken doe ik graag.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 311 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.