• 0

Online alcohol verkoop

(aangepast)

Hoi allemaal!

 

Mijn plan is een onderneming te beginnen waarbij drank (<15% vol) op het internet verkocht wordt. Ik vroeg mij af waar ik dan qua regelgeving rekening mee moet houden.

 

Als ik zelf alcohol bestel, is er alleen maar een leeftijdscontrole waar je aan kan vinken dat je 18 bent, meer niet. Maar is dat ook echt genoeg? Na wat onderzoek vond ik dat je in principe verplicht bent om, net zoals in een winkel, om een ID te vragen. Maar dat lijkt me erg lastig en uit bijvoorbeeld deze blog lijkt dat het toch niet echt gecontroleerd wordt: https://ictrecht.nl/2011/09/16/de-regels-rondom-online-verkoop-van-alcohol-2/.

 

Echter hier staat wel dat de overheid strenger gaat controleren: https://www.emerce.nl/nieuws/online-verkoop-alcohol-banden-gelegd.

 

Mijn vragen: moet ik echt een strengere ID controle doen dan de huidige websites die alcohol verkopen? En hoe zou ik dat dan moeten doen? iDIN lijkt een optie, maar is, zeker in het begin, te duur.

 

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt voor de hulp!

aangepast door aojudo
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
6 uur geleden, aojudo zei:

PostNL geeft aan, zoals Daniel zegt, dat het pakket alleen maar wordt gegeven aan de persoon die het pakket besteld heeft.

 

Dat is 1 van de mogelijkheden indedaad, maar dan moet dus de exacte persoon het aannemen. Soms is dat niet wat je wilt: als volwassen mensen samenwonen is het niet gek als de ene iets bestelt en de ander het aanneemt, afhankelijk van wie  er toevallig thuis is als de pakketbezorger een keer aan komt zetten. 

 

Die 18+ check zou mogelijk moeten maken dat een andere volwassen bewoner het aan kan nemen mits die zich kan legitimeren als 18+

Link naar reactie
  • 0

er staat bij aanvullende info "Alleen afleveren bij ontvanger"  dat betekend voor PostNL over het algemeen gewoon iedereen op het betreffende adres maar in dit specifieke geval dus iemand die via legitimatie kan aantonen 18+ te zijn.

Maar wil je zeker weten hoe mee omgegaan wordt (lees: zou moeten worden)  gewoon even PostNL bellen en navragen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.