Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
aojudo

Online alcohol verkoop

Recommended Posts

16 minuten geleden, Roel J zei:

Bij aflevering controleren is het belangrijkste, dat is vergelijkbaar met winkels. En ook daar is het risico dat er een (jong)volwassene de drank koopt en buiten aflevert aan de minderjarigen. Ook in die winkels zitten medewerkers (net als postnl) die het om allerlei redenen niet zo serieus nemen. Waar het om gaat en waar controle vooral op gericht is, is of je je processen op orde hebt.

Het voordeel van (ook) checken via iDin is dat dit objectiever is en niet wordt beïnvloed door het humeur of de mening van de bezorger en dat het als dubbel slot op de deur kan dienen. Online is lekker anoniem dus prettig voor de "stiekeme drinkers" (de potentiële probleem drinkers) Het voorkomt drankverkoop aan jongeren omdat ze niet met hun eigen bankrekening kunnen betalen, dat verhoogd de drempel nogal om te gaan bestellen.

Tegelijkertijd denk ik dat een site met speciaal bieren niet direct heel veel jongeren zal trekken.

En dat tweede slot op de deur kan mee ook eerst aanzien en wachten als je merkt dat teveel zendingen retour komen.

Je kunt ook nog als extra (interne) maatregel nadenken over registratie van retouren. Als op een nieuwe klant of bezorgadres eerste bestelling al retour komt op leeftijdscheck dan is het waarschijnlijk handig daar niet meer te leveren en zo zijn er nog wel meer patronen te bedenken die extra aandacht vragen..

Goed idee. Ik ga van start met alleen postnl leeftijdscheck, mochten er teveel retouren komen ga ik ook iDIN gebruiken.

Nu heb ik nog een hele andere vraag, ik weet niet of deze hier hoort. Maar hebben mensen ervaring met fullfilment centers? Ik heb zelf niet zoveel ruimte voor opslag, dus ik dacht als ik het via een fullfilment centre laat doen regelen zij de opslag en het versturen.

6 uur geleden, aojudo zei:

PostNL geeft aan, zoals Daniel zegt, dat het pakket alleen maar wordt gegeven aan de persoon die het pakket besteld heeft.

Dat is 1 van de mogelijkheden indedaad, maar dan moet dus de exacte persoon het aannemen. Soms is dat niet wat je wilt: als volwassen mensen samenwonen is het niet gek als de ene iets bestelt en de ander het aanneemt, afhankelijk van wie  er toevallig thuis is als de pakketbezorger een keer aan komt zetten. 

Die 18+ check zou mogelijk moeten maken dat een andere volwassen bewoner het aan kan nemen mits die zich kan legitimeren als 18+

er staat bij aanvullende info "Alleen afleveren bij ontvanger"  dat betekend voor PostNL over het algemeen gewoon iedereen op het betreffende adres maar in dit specifieke geval dus iemand die via legitimatie kan aantonen 18+ te zijn.

Maar wil je zeker weten hoe mee omgegaan wordt (lees: zou moeten worden)  gewoon even PostNL bellen en navragen.