Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Digeric

Klant betaalt niet, maar contract is zoek. Hoe sterk sta ik?

Recommended Posts

12 uur geleden, logistieke dienstverlening zei:

Kansloos.

Het bestaan van een overeenkomst kan je wel hard maken, maar de inhoud niet.

Ik zou er geen rechtszaak om beginnen;

  • te groot risico op verlies
  • te klein belang €42 (725/52*3) om grote kosten te maken

 

Als er al jarenlang € 725,00 per jaar betaald wordt voor hostingdiensten lijkt het me prima hard te maken dat dit de inhoud van de overeenkomst is.

Bovendien is het in de zakelijke dienstverlening  heel gebruikelijk dat je een paar maanden voor het aflopen van de huidige periode schriftelijk moet opzeggen, anders wordt de overeenkomst stilzwijgend verlengd voor een jaar. Het gaat dus niet slechts om € 42,00 maar om de gehele € 725,00. 

 

12 uur geleden, logistieke dienstverlening zei:

Waarom bel je je klant niet om te vragen wat er aan de hand is?


Dat heeft hij blijkbaar al meerdere keren gedaan, 

 

Op 17-1-2020 om 14:27, Digeric zei:

Ik heb 3 herinneringen gestuurd waarop ik geen enkele reactie heb ontvangen. Daarna heb ik hem nog gebeld en hij gaf aan het na te zullen kijken. Nadat ik 2 weken na dit telefoontje nog geen betaling binnen had en ook geen reactie, was ik het zat. Ik heb een incassobureau ingeschakeld en daarop reageerde hij direct...

 


Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mod-commentaar: het begint nu een herhaling van zetten te worden, graag de inhoud nalezen alvorens te reageren. Het wachten is nu of vraagsteller @Digeric nog behoefte heeft te reageren op de nieuwe inzichten...


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Mod-commentaar: het begint nu een herhaling van zetten te worden, graag de inhoud nalezen alvorens te reageren. Het wachten is nu of vraagsteller @Digeric nog behoefte heeft te reageren op de nieuwe inzichten...

 

Ik kom net op kantoor en lees nu de reacties die nog binnen zijn gekomen. Waar een vraag in het forum allemaal niet toe kan leiden zeg... Uitgezonderd een paar nuttige reacties vraag ik mij af waarom mensen toch zo geneigd zijn te reageren, ook als ze niets kunnen toevoegen. Zelfs mijn prijs van 725 euro wordt ter discussie gesteld! Je weet helemaal niet wat ik daarvoor doe en is ook totaal niet relevant voor de vraag. En dan nog de stelling dat mijn administratie wellicht niet op orde is omdat het contract zoek is. Tjonge jonge...

 

Nogmaals bendankt voor de mensen die wel met een inhoudelijk antwoord kwamen.

Edited by Digeric

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuten geleden, Digeric zei:

Ik kom net op kantoor en lees nu de reacties die nog binnen zijn gekomen. Waar een vraag in het forum allemaal niet toe kan leiden zeg... ...Nogmaals bedankt voor de mensen die wel met een inhoudelijk antwoord kwamen.

Off-topic: speculatieve reacties en antwoorden op vragen die niet gesteld zijn, komen inderdaad weleens voor :winking-face:

Kun je met de relevante reacties uit de voeten?


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minuut geleden, Hans van den Bergh zei:

Off-topic: speculatieve reacties en antwoorden op vragen die niet gesteld zijn, komen inderdaad weleens voor :winking-face:

Kun je met de relevante reacties uit de voeten?

 

Hans, bedankt. Een aantal mensen heeft mijn vraag wel begrepen/gelezen en met hun antwoord kan ik wel iets. Ik wacht de incasso periode even af en dan beslis ik definitief wel of niet doorzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minuten geleden, Digeric zei:

 

Hans, bedankt. Een aantal mensen heeft mijn vraag wel begrepen/gelezen en met hun antwoord kan ik wel iets. Ik wacht de incasso periode even af en dan beslis ik definitief wel of niet doorzetten.

Prima, het wordt overigens zeer op prijs gesteld dat de uitkomst hier (mits geschikt) nog even 'ter leringh ende vermaeck' wordt teruggekoppeld. Succes!


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Share this post


Link to post
Share on other sites

uitschakelen van hosting bij wanbetaling is bij veel bedrijven vrij gangbaar.

Ik weet dat bij b.v. transip x tijd na vervaldatum de site niet meer bereikbaar is en er dan een tekst komt te staan in de trant van: vanwege administratieve reden niet bereikbaar.

Of de mail dan ook niet werkt weet ik niet. maar wel dat dit bij veel hosters gangbaar is.

de website wordt dan niet gedelete maar gewoon onbereikbaar gemaakt. Bij directadmin of vergelijkbare systemen is dat 1 druk op de knop en de website is onbereikbaar, en ook met 1 druk op de knop weer zichtbaar als er betaald is.

 

725 euro per jaar voor hosting is echt niet gek veel, betaal zelf nu rond de 300 euro per maand daarvoor, kon dat maar voor slechts 725 euro...

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

725 euro per jaar voor hosting is echt niet gek veel, betaal zelf nu rond de 300 euro per maand daarvoor, kon dat maar voor slechts 725 euro...

De kosten hangen vooral af van je behoefte. Bij Transip kun je voor aanzienlijk lagere bedragen al een VPS huren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mod comment.

We dwalen (weer) af. Dit topic gaat op slot. Discussie over kosten van hosting graag in een ander topic. 

Zodra vraagsteller  hier een update heeft dan graag een modmelding doen, dan zetten we het topic tzt weer open 


Gecertificeerd risk management consultant, partner bij B2Bsure.

Specialist in AOV, aansprakelijkheid en overige verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offerte? Neem dan contact met mij op 

 

Mijn blog : Verzuim verzekeren wordt duurder; kijken naar alternatieven loont

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 65 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept