• 0

Klant betaalt niet, maar contract is zoek. Hoe sterk sta ik?

Ik heb een klant die al enkele jaren een abonnement voor hostingdiensten bij mij heeft. Hij heeft dit steeds zonder probleem per jaar vooruit betaald. Echter de jaarlijkse factuur die ik in november heb verzonden heeft hij nog steeds niet betaald. Ik heb 3 herinneringen gestuurd waarop ik geen enkele reactie heb ontvangen. Daarna heb ik hem nog gebeld en hij gaf aan het na te zullen kijken. Nadat ik 2 weken na dit telefoontje nog geen betaling binnen had en ook geen reactie, was ik het zat.
Ik heb een incassobureau ingeschakeld en daarop reageerde hij direct: hij wil graag een kopie van het in 2016 getekende contract en mijn algemene voorwaarden ontvangen. Probleem is echter dat dit getekenende contract nergens meer te vinden is, waarschijnlijk zoek geraakt in een verhuizing. Mijn vraag is nu of ik hiermee nog sterk sta in mijn zaak. Hij heeft zoals gezegd de voorgaande facturen altijd voldaan en hij heeft ook geen bezwaar gemaakt tegen de nu openstaande factuur. Maar aangezien hij nu om contract en voorwaarden vraagt wil hij blijkbaar wel proberen er onderuit te komen.

Het gaat om een bedrag van 725 euro. Wat zal ik doen? Het laten zitten omdat ik in een eventuele rechtzaak zonder contract geen kans maak? Of maak ik met deze geschiedenis nog wel een goede kans?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Mod-commentaar: het begint nu een herhaling van zetten te worden, graag de inhoud nalezen alvorens te reageren. Het wachten is nu of vraagsteller Digeric nog behoefte heeft te reageren op de nieuwe inzichten...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)
48 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Mod-commentaar: het begint nu een herhaling van zetten te worden, graag de inhoud nalezen alvorens te reageren. Het wachten is nu of vraagsteller Digeric nog behoefte heeft te reageren op de nieuwe inzichten...

 

Ik kom net op kantoor en lees nu de reacties die nog binnen zijn gekomen. Waar een vraag in het forum allemaal niet toe kan leiden zeg... Uitgezonderd een paar nuttige reacties vraag ik mij af waarom mensen toch zo geneigd zijn te reageren, ook als ze niets kunnen toevoegen. Zelfs mijn prijs van 725 euro wordt ter discussie gesteld! Je weet helemaal niet wat ik daarvoor doe en is ook totaal niet relevant voor de vraag. En dan nog de stelling dat mijn administratie wellicht niet op orde is omdat het contract zoek is. Tjonge jonge...

 

Nogmaals bendankt voor de mensen die wel met een inhoudelijk antwoord kwamen.

aangepast door Digeric
Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, Digeric zei:

Ik kom net op kantoor en lees nu de reacties die nog binnen zijn gekomen. Waar een vraag in het forum allemaal niet toe kan leiden zeg... ...Nogmaals bedankt voor de mensen die wel met een inhoudelijk antwoord kwamen.

Off-topic: speculatieve reacties en antwoorden op vragen die niet gesteld zijn, komen inderdaad weleens voor :winking-face:

Kun je met de relevante reacties uit de voeten?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden, Hans van den Bergh zei:

Off-topic: speculatieve reacties en antwoorden op vragen die niet gesteld zijn, komen inderdaad weleens voor :winking-face:

Kun je met de relevante reacties uit de voeten?

 

Hans, bedankt. Een aantal mensen heeft mijn vraag wel begrepen/gelezen en met hun antwoord kan ik wel iets. Ik wacht de incasso periode even af en dan beslis ik definitief wel of niet doorzetten.

Link naar reactie
  • 0
18 minuten geleden, Digeric zei:

 

Hans, bedankt. Een aantal mensen heeft mijn vraag wel begrepen/gelezen en met hun antwoord kan ik wel iets. Ik wacht de incasso periode even af en dan beslis ik definitief wel of niet doorzetten.

Prima, het wordt overigens zeer op prijs gesteld dat de uitkomst hier (mits geschikt) nog even 'ter leringh ende vermaeck' wordt teruggekoppeld. Succes!

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

uitschakelen van hosting bij wanbetaling is bij veel bedrijven vrij gangbaar.

Ik weet dat bij b.v. transip x tijd na vervaldatum de site niet meer bereikbaar is en er dan een tekst komt te staan in de trant van: vanwege administratieve reden niet bereikbaar.

Of de mail dan ook niet werkt weet ik niet. maar wel dat dit bij veel hosters gangbaar is.

de website wordt dan niet gedelete maar gewoon onbereikbaar gemaakt. Bij directadmin of vergelijkbare systemen is dat 1 druk op de knop en de website is onbereikbaar, en ook met 1 druk op de knop weer zichtbaar als er betaald is.

 

725 euro per jaar voor hosting is echt niet gek veel, betaal zelf nu rond de 300 euro per maand daarvoor, kon dat maar voor slechts 725 euro...

Link naar reactie
  • 0
31 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

725 euro per jaar voor hosting is echt niet gek veel, betaal zelf nu rond de 300 euro per maand daarvoor, kon dat maar voor slechts 725 euro...

De kosten hangen vooral af van je behoefte. Bij Transip kun je voor aanzienlijk lagere bedragen al een VPS huren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.