• 0

Aangiftebrief Omzetbelasting in Berichtenbox op Mijn Overheid

Goedenavond,

Ik vroeg me af waarom ik als ZZP-er wél de Aangiftebrief Inkomstenbelasting binnenkrijg in de Berichtenbox van Mijn Overheid, maar niet mijn (jaarlijkse) Aangiftebrief Omzetbelasting?

Graag werk ik zoveel mogelijk digitaal, maar er zal een reden zijn waarom de BD deze Aangiftebrief Omzetbelasting blijkbaar niet digitaal verstuurd? Iemand een idee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
8 minuten geleden, Grover zei:

Ik vroeg me af waarom ik als ZZP-er wél de Aangiftebrief Inkomstenbelasting binnenkrijg in de Berichtenbox van Mijn Overheid, maar niet mijn (jaarlijkse) Aangiftebrief Omzetbelasting?

Aangifte omzetbelasting gaat via een ander systeem (ook omdat het voor BV e.d. geldt die geen berichtenbox hebben). Je kunt echter wel instellen dat je een aangifte uitnodigings-email voor de OB krijgt. In ieder geval bij kwartaalaangifte. Ik neem aan dat dat ook bij jaaraangifte OB zo zal zijn.

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
11 minuten geleden, Rik · zei:

Aangifte omzetbelasting gaat via een ander systeem (ook omdat het voor BV e.d. geldt die geen berichtenbox hebben). Je kunt echter wel instellen dat je een aangifte uitnodigings-email voor de OB krijgt. In ieder geval bij kwartaalaangifte. Ik neem aan dat dat ook bij jaaraangifte OB zo zal zijn.

 

 

Bedankt Rik,

Waar kun je dat instellen? En bevat dat (die uitnodigingsmail) dan ook de betreffende brief?


 

aangepast door Grover
Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, Grover zei:

Waar kun je dat instellen? En bevat dat (die uitnodigingsmail) dan ook de betreffende brief?

Inloggen bij Mijn Belastingdienst Zakelijk.

Dan naar Mijn gegevens.

Dan links op E-mail service klikken

 

Het mailtje is gewoon een tekstmailtje met de mededeling dat je voor het einde van een datum aangifte gedaan moet hebben.

 

Wat is er verder zo interessant aan de brief die je per post krijgt?

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
20 uur geleden, Rik · zei:

Inloggen bij Mijn Belastingdienst Zakelijk.

Dan naar Mijn gegevens.

Dan links op E-mail service klikken

 

Het mailtje is gewoon een tekstmailtje met de mededeling dat je voor het einde van een datum aangifte gedaan moet hebben.

 

Wat is er verder zo interessant aan de brief die je per post krijgt?

 


Thanks (where is the thumbs-up Emoji when you need it?), het email-adres stond nog op die van mijn oude -niet zo'n beste- boekhouder- ....  

Wat er interessant aan is... niet zoveel. Sinds vorig jaar lever ik mijn complete administratie volledig digitaal in bij mijn boekhouder. Een van de digitale mappen die ik voor mijzelf heb gemaakt is [Belastingformulieren]. Daarin plaats ik alle formulieren/brieven die ik van de BD heb gekregen en het viel me op dat ik geen digitale versie had van mijn (jaarlijkse) Aangiftebrief Omzetbelasting. That's all :nerd-face:
 

aangepast door Grover
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.