• 0

Invoers rechten (importeren vanuit China)

Goeiedag ondernemers en overigen,

 

Ik heb een vraag> Mijn doel is om Car Media te gaan verkopen.

Dat houd dus in Tft schermpjes en dvd spelers. Nou kan ik dit doen via iemand die al importeerd vanuit China. Maar nu wil ik dus ook gaan importeren door die schermpjes en mogelijke dvd spelers bij diegene in de container te laten meevervoeren.

Ik wil dus vragen wat ongeveer de invoerkosten zijn. Als je laat eens even zeggen 10 dozen mee vervoerd in de container. Hoogte= 7 cm Breedte= 14 cm Lengte = 10 cm.

Hartelijk dank hopelijk kunnen jullie mij op pad helpen?

 

Met vriendelijke groeten Marvin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Invoerrechten zoals ze genoemd worden, worden gerekend over het FAKTUUR bedrag!! Dit is op electronica (ik dacht) 6 of 9%.

Daarna moet je in Nederland de BTW betalen of verrekenen op je aangifte biljet BTW.

 

Bij Chinese fabrikanten kun je een zogenaamde "proforma invoice" vragen met een lager bedrag voor de douane. Scheelt wel in kosten...

 

De transportkosten worden middels volumeberekening gedaan. Maar dat is per expediteur verschillend.

 

Groet

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

 

-elk produkt heeft zijn eigen invoerrechten. Check dit bij je transportbedrijf

-BTW wordt afgerekend via je transportbedrijf met de douane bij aankomst

Vraag verlegging aan onder artikel 24, dan wordt de btw afgerekend bij je btwaangifte

 

-proforma invoice is voorlopig. De commercial invoice is de faktuur

lagere bedragen aangeven is niet aan te raden. samples lukt dit nog wel

maar bij daadwerkelijke import is de douane heel goed op de hoogte

van de werkelijke waarden. Niet doen, ook met oog op verzekeringen

 

-Je wil LCL. Maar als ik het goed begrijp gebruik je de container van een ander. In dat geval verreken je dit zelf, aangezien kosten voor de container totaal is. Ik voorzie wel problemen: Is jouw leverancier in de buurt van je kennis? anders wel hoge transportkosten en dubbel verzegelen van de container. extra douanekosten. documenten.

 

-Per schip kan je anders LCL vervoeren (gaat per volume) en anders per vliegtuig (prepay is ongeveer 70 rmb/kg)

Aurum Jin He BV

Import & Export Verpakkingsmaterialen

Business Market

Link naar reactie
  • 0

Hoi Marv,

 

Het loont soms om het in te laten vliegen en niet per LCL te versturen, zie ook de eerdere reacties. In principe rekent de luchtvaartmaatschappij altijd in jouw nadeel. Ofwel het gewicht wordt berekend of het volume. Op de site van TNT kun je precies uitreken wat voor jou het gunstigst is zodat je een vergelijk kan maken tussen de verschillende luchtvaartmaatschappijen. Hij berekend dan het gewicht als het volume.

 

Hopelijk kun je er wat mee

Natas

Link naar reactie
  • 0

hallo,

 

ik weet een internetbedrijf dat gevestigd is in china namelijk [spam verwijderd], heb er al een paar dingen bij gekocht, ze verzenden met china post, dus heel goedkoop slecht 5 euro verzendingskosten hoeveel je ook koopt en kreeg het binnen de 5 dagen thuis.

 

heb ook nooit moeten betalen voor importkosten.

 

ik denk dat de site nog in opbouw is maar ik kreeg alvast mijn mp4 tjes thuis. :)

 

www.spam-invasion

 

laat me iets weten wat jullie ervaringen zijn indien je iets kocht

 

MOD-Edit: Beter laat dan nooit: spam verwijderd, domeinnaam staat op je eigen naam

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.