• 0

Typefout in BTW aangifte, groot verschil

Ik heb een aangifte OB ingediend over december 2019. De online tax software heeft de nare eigenschap dat als je te snel tikt de cijfers niet altijd verwerkt worden. Ook nu blijkt dat het geval te zijn. Hierdoor is de voorbelasting helaas 3 cijfers lager uitgevallen, met als gevolg dat ik (we) ipv 800k meer dan 2 miljoen moeten betalen. Ik heb direct een suppletie ingediend met de correcte bedragen.

 

Mijn vraag is wat nu? Moet ik het lagere bedrag betalen op de eerste aangifte en dan wachten?. Waarschijnlijk krijg ik dan een briefje van de ontvanger dat ik alsnog moet betalen. Of is het handiger om bezwaar te maken tegen mijn eigen aangifte, te verwijzen naar de suppletie en voor het verschil uitstel van betaling te vragen? En zo ja, waar stuur ik dat bezwaarschrift dan naartoe?

 

Volgens de website van de belastingdienst is bezwaar maken niet nodig als je een suppletie kunt indienen. Dat snap ik, maar uit ervaring weet ik dat het soms maanden duurt voordat er een aanslag volgt op de ingediende suppletie. Het bedrag van 2 miljoen overmaken en dan wachten is niet echt een optie...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ik heb in 2018 ook ooit een verkeerde aangifte gedaan waarvoor ik direct een suppletie heb ingediend.

Dit ging om aanzienlijk lagere bedragen maar het idee is hetzelfde, op advies van de belastingtelefoon de volgende brief gezonden toen.

 

Ik heb niet betaald, ook geen bevestiging gekregen, maar er is ook niet geklaagd voor het uitblijven van betaling.

 

Misschien had ik nog expliciet moeten vragen in mijn brief om een bevestiging te sturen

 

Quote

Belastingdienst

Afdeling Landelijke incasso centrum
Postbus 100
6400 AC Heerlen

 

Tilburg, 25 januari 2018
Referentie : TF-20170125-01

 

Betreft: Uitstel van betaling <bedrijf>met BTW-nummer NL-xxxxxxxx-B01

 

Geachte heer/mevrouw,

 

Graag verzoek ik u uitstel van betaling te verlenen voor aangiftenummer <aangiftenummer>, dit betreft de aangifte omzetbelasting 2017 kwartaal 4.

 

Achtergrond:

Op 24-1-2018 werd aangifte gedaan waaruit een te betalen bedrag verschuldigd is van 5186 EURO
Op 24-1-2018 werd geconstateerd dat invoer foutief is, de gegevens vermeld in de aangifte behoren toe aan een bedrijf.
Op 24-1-2018 werd een suppletie ingezonden met de juiste gegevens, deze zijn 0 EURO waardoor het terug te ontvangen bedrag 5186 EURO bedraagd.

 

Verzoek:

Ik verzoek u om een uitstel van betaling totdat de suppletie weggestreept kan worden tegen de openstaande belastingschuld.

Met vriendelijke groet,

 

Paul van Minderhout


Adres
Postcode plaats
Tel : telefoon
Email :email

 

 

Bijlagen:

·         Eigen kopie aangifte omzetbelasting

·         Eigen kopie aangifte suppletie

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.