Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
ShopStarter

Factuur ontvangen met alleen btw over verzendkosten

Recommended Posts

Eerdaags heb ik een factuur ontvangen waar alleen maar btw geheven staat over de verzendkosten en niet over de producten. Het is gewoon een Nederlands bedrijf met een KVK en BTW nummer. Gezien het kwartaal tegen het einde loopt en de factuur wat laat is vraag ik hier eens hoe dit zit.

Geen idee of ik hier het bedrijf mag melden waar het vandaan komt maar het is zo'n 1dags aanbieding verkoop website. Ik kan op de website niet echt iets vinden over dat ze vanuit het buitenland versturen ofzo, heb ook geen btw nummer op hoeven geven.

Het bedrijf noemen voegt niks toe.. dus laat dat maar achterwege.

Voor je btw aangifte geldt dat je als de factuur foutief is of geen btw vermeldt dat je dan om een gecorrigeerde factuur moet vragen voordat je btw kunt aftrekken. Je mag niet zelf uitrekenen hoeveel het volgens jou zou moeten zijn.

Het kan dus zijn dat je deze factuur niet mee kan nemen in de aangifte van het 4e kwartaal (indien de factuur ook nog in 2019 is gedateerd). Maar in dat geval mag je hem alsnog in het volgende kwartaal als kleine correctie opnemen in je aangifte.

Op basis van wat jij beschrijft vermoed ik dat het gewoon een wat slordig opgestelde factuur is.

Gezien het kwartaal tegen het einde loopt en de factuur wat laat is vraag ik hier eens hoe dit zit.

Mijn kwartaal is juist begonnen, bedoel je misschien dat je binnenkort (met een week) aangifte omzetbelasting moet doen?

Ik ben wel benieuwd wat hun administratie of klantenservice te melden heeft als je morgen zelf navraag doet!

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Kan het niet zijn dat dit bedrijf gebruik maakt van de KOR regeling?

Dan hoeven ze ook geen BTW te vermelden over de producten maar ik weet niet of dit dan ook voor de verzendkosten van toepassing is.

Incassomedewerker IncassoDirect. www.incassodirect.eu

Dit is een vrij groot bedrijf. (ik weet ook niet of een BV wel onder de KOR kán vallen?) In elk geval ze reageren er gewoon niet op. Dat is natuurlijk de makkelijkste oplossing voor het probleem. Heb het product inmiddels wel ontvangen maar na 2x vragen om een btw factuur nog niets gehoord helaas.

10 minuten geleden, ShopStarter zei:

In elk geval ze reageren er gewoon niet op.

En dat is na telefonisch contact?

10 minuten geleden, ShopStarter zei:

ik weet ook niet of een BV wel onder de KOR kán vallen?

Dat kan (bij de nieuwe KOR) wel maar dan kunnen ze ook geen BTW rekenen over de verzendkosten.

(Lijkt me trouwens niet zo waarschijnlijk voor een 'groot bedrijf'.)

Ik heb net inderdaad eens gebeld, na eerst een half uur als 3e in de wachtrij te hebben gestaan te woord gestaan. Initiele antwoord op de vraag waarom het btw bedrag alleen over de verzendkosten was was; "uw bestelling is vorige week al verzonden meneer". Nadat ik had uitgelegd dat dat niet zoveel te maken had met het feit dat de factuur niet klopte zei ze er in te gaan duiken en erkende inderdaad dat het niet klopte. Ik zou ergens vandaag een nieuwe factuur krijgen is me beloofd.

Ik ben benieuwd :)