• 0

Factuur ontvangen met alleen btw over verzendkosten

Eerdaags heb ik een factuur ontvangen waar alleen maar btw geheven staat over de verzendkosten en niet over de producten. Het is gewoon een Nederlands bedrijf met een KVK en BTW nummer. Gezien het kwartaal tegen het einde loopt en de factuur wat laat is vraag ik hier eens hoe dit zit.

 

Geen idee of ik hier het bedrijf mag melden waar het vandaan komt maar het is zo'n 1dags aanbieding verkoop website. Ik kan op de website niet echt iets vinden over dat ze vanuit het buitenland versturen ofzo, heb ook geen btw nummer op hoeven geven.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het bedrijf noemen voegt niks toe.. dus laat dat maar achterwege.

Voor je btw aangifte geldt dat je als de factuur foutief is of geen btw vermeldt dat je dan om een gecorrigeerde factuur moet vragen voordat je btw kunt aftrekken. Je mag niet zelf uitrekenen hoeveel het volgens jou zou moeten zijn.

 

Het kan dus zijn dat je deze factuur niet mee kan nemen in de aangifte van het 4e kwartaal (indien de factuur ook nog in 2019 is gedateerd). Maar in dat geval mag je hem alsnog in het volgende kwartaal als kleine correctie opnemen in je aangifte.

 

Op basis van wat jij beschrijft vermoed ik dat het gewoon een wat slordig opgestelde factuur is.

Link naar reactie
  • 0
Quote

Gezien het kwartaal tegen het einde loopt en de factuur wat laat is vraag ik hier eens hoe dit zit.

Mijn kwartaal is juist begonnen, bedoel je misschien dat je binnenkort (met een week) aangifte omzetbelasting moet doen?

 

Ik ben wel benieuwd wat hun administratie of klantenservice te melden heeft als je morgen zelf navraag doet!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dit is een vrij groot bedrijf. (ik weet ook niet of een BV wel onder de KOR kán vallen?) In elk geval ze reageren er gewoon niet op. Dat is natuurlijk de makkelijkste oplossing voor het probleem. Heb het product inmiddels wel ontvangen maar na 2x vragen om een btw factuur nog niets gehoord helaas.

Link naar reactie
  • 0
10 minuten geleden, ShopStarter zei:

In elk geval ze reageren er gewoon niet op.

En dat is na telefonisch contact?

 

10 minuten geleden, ShopStarter zei:

ik weet ook niet of een BV wel onder de KOR kán vallen?

Dat kan (bij de nieuwe KOR) wel maar dan kunnen ze ook geen BTW rekenen over de verzendkosten.

 

(Lijkt me trouwens niet zo waarschijnlijk voor een 'groot bedrijf'.)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb net inderdaad eens gebeld, na eerst een half uur als 3e in de wachtrij te hebben gestaan te woord gestaan. Initiele antwoord op de vraag waarom het btw bedrag alleen over de verzendkosten was was; "uw bestelling is vorige week al verzonden meneer". Nadat ik had uitgelegd dat dat niet zoveel te maken had met het feit dat de factuur niet klopte zei ze er in te gaan duiken en erkende inderdaad dat het niet klopte. Ik zou ergens vandaag een nieuwe factuur krijgen is me beloofd.

 

Ik ben benieuwd :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.