• 0

BTW Tanken Duitsland terugvragen ervaringen

Hallo,

 

Ik heb mijn auto voor de BTW als zakelijk aangemerkt en mag daarom BTW van tankbonnen terugvragen. Nu woon ik in het grensgebied en is tanken (ik rijd benzine) voor mij in Duitsland velen malen aantrekkelijker. Ik lees op de site van de Belastingdienst dat ik dan 1x per jaar de BTW terug kan vragen in Duitsland over de tankbonnen. 

 

Ik ben eigenlijk op zoek naar mede ondernemers (of boekhouders etc met deze ervaring) die ervaring hebben met het terugvragen van BTW in Duitsland (en het liefst nog met tankbonnen, maar anders is ook oke hoor). 

 

Hoe verliep het proces? Kreeg je makkelijk de BTW terug of is de Duitse belastingdienst lastig?

 

Ik hoor graag

 

Groet

Remon

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ik heb wel ervaring met het terugvragen van Franse BTW (namens klanten).
Dat is een vrij arbeidsintensief proces, waar je na verloop van tijd wel handiger in wordt.

Zo moet van elke factuur o.a. factuurnummer en BTW-nummer van de leverancier worden vermeld.

Vervolgens kunnen die leveranciersgegevens wel in een leveranciersbestand worden opgeslagen voor later (her)gebruik.

Als je steeds bij dezelfde pomp tankt, is dat wel te overzien.

Lexicom Administratie & Belastingen - Haarlem - www.lexicom-administratie.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.