• 0

"Yes !!" - vier je successen hier !

We praten hier veel over allerlei aspecten van Commercie, maar het mooiste van Commercie is natuurlijk als je klant eindelijk "Ja !" zegt.

 

Schrijf hier je mooiste of laatste keer dat je bij je klant de deur uitliep, de hoek omsloeg en daar gillend "YES !" uitriep.

 

Misschien ben je iets minder uitgelaten, dan toch :

 

Wat is jouw mooiste "Yes !!"- moment ?

 

[mod edit: titel ververst na samenvoegen]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Best veel yes momenten gehad de afgelopen jaren maar de meest opvallende 2 van deze maand wil ik graag met jullie delen.

 

1) Jullie hebben hierboven kunnen lezen dat HULPPLUS een paar weken geleden over haar webwinkel een groot redactioneel stuk in een groot landelijk dagblad geplaatst heeft kunnen krijgen.

Midden in dat redactionele stuk stond een foto van één van onze producten en in haar verhaal een erg positieve uiting over dat product.

Je zult begrijpen dat het niet alleen voor HULPPLUS een YES!!! daarna was en is..

maar ook voor ons.

 

2) Krijgen we vandaag bericht ( over het zelfde produkt als hierboven ) dat het in Duitsland door een "Warentest" is gegaan ..( zeg maar dé consumentengids van Duitsland ) en dat ons produkt als BESTE KOOP uit de test is gekomen !!

Een nummer 1 hit dus !! YES !!!!! ;D

 

( Danielle .. deze week krijg je de volledige test in je mailbox )

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie
  • 0

Een onverwacht Yes!!! - moment... Tijdens de presentatie van een onderzoek van mij (O-meting) werd besloten om het onderzoek continu, tot december 2006, maandelijks te herhalen. En dat terwijl ik had ingezet op een 1-meting na een half jaar.

 

Dit betekent niet alleen een soort van omzetgarantie, maar ook een fantastisch vertrouwen van mijn klant in mijn bedrijf!

 

Om het te vieren heb ik een tweedehands koelkast op de kop getikt. Voortaan drinken wij koude cola!

Link naar reactie
  • 0

Mijn laatste yes moment, was niet bedrijfsmatig, maar sportief. Zaterdag werd ik tweede in een mooie wielerwedstrijd.

 

Eigenlijk lijkt dat Yes moment erg op een bedrijfsmatige YES!! want ik trainde specifiek naar september toe om in deze maand te vlammen. Als je dan 3 dagen voor het begin van september een (bijna) overwinning behaalt is dat mooi.

 

Bedrijfsmatig werk je ook vaak naar een doel toe. Als je dat behaalt is het Yes gevoel hetzelfde.

Sport en commercie, liggen helemaal niet zo ver bij elkaar vandaan. Op naar het volgende Yes gevoel, maar nu graag bedrijfsmatig!

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn beste "yes" moment was toen ik voor het eerst mijn kantoor kwam binnenlopen. Klink gek, maar ik was (en ben) erg trots op mijn bedrijf. Mijn beste "yes" moment op commercieel gebied kwam twee weken later toen ik twee grote opdrachten binnenhaalde bij een grote opdrachtgever. Deze opdrachten waren goed voor een flinke advertentie in de krant en dat gaf ook een bijzonder goed gevoel.

Link naar reactie
  • 0

Je start een nieuw bedrijf. Je wilt het groots in de markt zetten, dus je denkt laat ik een seminar organiseren. Dan komen er vast meer dan als je een 'open huis' organiseert.

 

Je gaat aan de slag, er komen steeds meer aanmeldingen. De ruimte is te klein, je moet uitwijken naar een grotere lokatie. Sprekers uitgenodigd, als ze nou maar goed kunnen presenteren. Als het buffet maar goed is. Als er nou maar geen ellenlange files staan. Als er nou maar niet teveel mensen afzeggen. Als ze mijn verhaal nou maar leuk vinden. Zouden ze wel komen? Doet de beamer het wel? Extra notebook meegenomen voor reserve. Als het nou maar niet te warm en zonnig is. Als....

 

Mijn grootste Yes-moment was afgelopen vrijdag 2 september. Een zeer geslaagd openingsseminar, topsprekers, goed eten, hoge opkomst, ruim 80 man en vrouw, iedereen heeft zich goed geamuseerd, het was een groots feest in alle aspecten.

 

Aan allen die zijn geweest en aan de feestvreugde hebben bijgedragen, mijn dank is groot!

 

Let the Future Start. (Y)our future starts here, today.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Edo : Yup, dit was een tamelijk publiek Yes-moment, kan ik mij voorstellen. ;D Wanneer kwam het gevoel van "Yes" : voor, tijdens of na de middag ?

 

Eigenlijk al een beetje vooraf, maar uiteraard helemaal tijdens en na de middag. Ik vond het super. Nog bedankt voor je mooie en warme verslag.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

een groothandel die twijfelde heb ik over de streep getrokken door een demo-model van een virtuele vertegenwoordiger voor ze te maken. dat hebben ze gebruikt in de praktijk en ze merkten meteen al dat de omzet steeg. daarna zelfs nog innovatie-subsidie voor die opdracht gekregen van min van ez. behoorlijk kicken dus.

 

een goede tweede is een opdracht waarbij we de prognose van de afzet flink hebben verbeterd waardoor ze enorme verbetering in servicelevel bereiken. en dat terwijl het project nog niet eens afgelopen is, zodat we 10% onder budget blijven. zo heerlijk als de klant je dat zelf enthousiast komt vertellen. zij doen aan leveranciersrating en die schijnt op max gezet te zijn voor mij. een flinke yes is dat.

Link naar reactie
  • 0

een groothandel die twijfelde heb ik over de streep getrokken door een demo-model van een virtuele vertegenwoordiger voor ze te maken. dat hebben ze gebruikt in de praktijk en ze merkten meteen al dat de omzet steeg. daarna zelfs nog innovatie-subsidie voor die opdracht gekregen van min van ez. behoorlijk kicken dus.

 

een goede tweede is een opdracht waarbij we de prognose van de afzet flink hebben verbeterd waardoor ze enorme verbetering in servicelevel bereiken. en dat terwijl het project nog niet eens afgelopen is, zodat we 10% onder budget blijven. zo heerlijk als de klant je dat zelf enthousiast komt vertellen. zij doen aan leveranciersrating en die schijnt op max gezet te zijn voor mij. een flinke yes is dat.

 

Dat klinkt heel erg ehmm interessant, kun je er iets meer over vertellen.

Link naar reactie
  • 0

Vandaag weer een aantal nieuwe klanten dus er galmden weer een paar "yessen" door het huis ;)

Dat gaat eigenlijk bij elke klant zo, omdat je je beloond voelt voor al je inspanningen en werk. Je krijgt het idee dat het "werkt" wat je hebt opgezet :)

Link naar reactie
  • 0

Onlangs wederom een goed YES-moment (naast alle kleinere yes-momenten die ik heb als ik weer het 1 en ander verkocht heb). Ik werd uitgenodigd voor TV programma op de nieuwe senioren omroep MaxTV. Of ik in het nieuwe programma van Catherine Keyl wat producten wilden komen laten zien? Uiteraard wilde ik dat, afgelopen woensdag waren de opnames de datum van uitzenden is nog niet bekend. Zo maak je nog eens wat mee.......

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Geweldig ! Je naamsbekendheid schiet nu waarschijnlijk door het plafond heen. Wat je een Dubbel Yes-moment mag noemen, deze.

 

Weet je trouwens hoe ze aan je adres kwamen ?

Enne : zou checken of je misschien de opname op je site mag zetten.

 

Gefeliciteerd en vond het erg leuk om je vrijdag (kort) te ontmoeten.

Link naar reactie
  • 0

Ik had ten eerste ook mijn persbericht naar MaxTV verstuurd (heb geloof ik overal mijn persbericht naartoe gemaild...) en 1 van de producers had geloof ik het stuk in de Telegraaf gelezen en Catherine zelf ook begreep ik later. Dus ik denk vooral dat het stuk in de Telegraaf wel de aanleiding is geweest.

 

Was inderdaad leuk om je even ontmoet te hebben, volgende keer langer!!!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Ik twijfel tussen:

 

Bij één van m'n vorige werkgevers haalde ik de grootste opdracht ooit binnen. Nog nooit hadden we een order gescoord bij zo'n A-merk (Hugo Boss), deze order was direct de grootste ooit!

Het hele proces van offerte-aanvraag/offerte-acceptatie/contract-ondertekening/uitvoering (bijdrage aan het "in de markt zetten" van een geheel nieuwe textiellijn, met allerlei onwerkelijke/bizarre/ver van mijn bed show toestanden was 1 grote roes. :o

 

Het laatste yes-moment was toen ik 's avonds thuiskwam en ik mijn vriendin kon vertellen dat m'n grootste concurrent me in dienst wilde nemen/partnership aan wil gaan met de bedoeling dat ik met een jaar of 3 zijn zaak overneem.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Edraket,

 

Kom op, dit is natuurlijk geen Yes-moment, wat je hier beschrijft.

 

Eerder zou ik denken aan ontploffende vulkanen, gebrul van berggorilla's, bliksemschichten en hartkloppingen ! Geen idee wat je doet (vul gerust je profiel verder in na deze post ;) ) maar wat een Mega-kick heb je beleefd.

In een week trouwens ? Zeg niet dat dit in 1 dag is gebeurd, dat moet niet goed zijn geweest voor je gezondheid.

 

Congrats !

Link naar reactie
  • 0

Edraket,

 

Kom op, dit is natuurlijk geen Yes-moment, wat je hier beschrijft.

 

Eerder zou ik denken aan ontploffende vulkanen, gebrul van berggorilla's, bliksemschichten en hartkloppingen ! Geen idee wat je doet (vul gerust je profiel verder in na deze post ;) ) maar wat een Mega-kick heb je beleefd.

In een week trouwens ? Zeg niet dat dit in 1 dag is gebeurd, dat moet niet goed zijn geweest voor je gezondheid.

 

Congrats !

 

 

Het laatste "yes-moment" is krap anderhalve week oud. Inmiddels leid ik tijdelijk een dubbelleven, verschillende gsm's (ivm telefoonlijsten bij m'n huidige werkgever), al diverse uren doorgebracht bij advocaat en accountant én ik slaap al anderhalve week nauwelijks meer door de kick!!!!

 

De 1 z'n dood, de ander z'n brood is hier namelijk van toepassing. M'n concurrent/toekomstige partner is namelijk ongeneeslijk ziek en wil "de tent" verkopen op niet al te lange termijn van de hand doen aan iemand die hij zelf nog kan inwerken, die hij vertrouwt en waarmee het klikt.

Getuige de alcoholische uitspatting van gisteravond/nacht én de kater van vandaag kunnen we concluderen dat het klikt!!

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Hmm mijn grote YES moment was toch wel het -onwaarschijnlijk eenvoudig- binnenhalen van een consultancy opdracht voor dik 1000 uur werk voor een keurig tarief in de komende 2 jaar ofzo :).

 

Dit was half juli, en sindsdien wel kleinere YES-momenten gehad, maar dit was toch wel de grootste! Redelijke zekerheid op goeie omzet voor langere tijd, da's altijd fijn :).

 

Smaakt naar meer :).

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Achteraf gezien heb ik nu toch echt een Yes ! moment gehad.

 

Vrijdagavond intro voor medewerkers, om 23.45 uur bij de persen van de Telegraaf gestaan toen daar de zaterdageditie van de 150 meter-lange persen rolde. Ontzagwekkende machines.

En nu kan iedereen (hopelijk) ook yess !! zeggen tegen Prinses Pecunia, de prinses van het besparen op : www.prinsespecunia.nl

 

Pff.... ;D

Link naar reactie
  • 0

Mijn Yess moment.. hmmm.. zullen er verschillende zijn en als alles mee zit komt de volgende er ook weer aan. Tenminste dat ligt een beetje aan de bank. Investering... nieuwe machines bank moet geld regelen. Dus als dat doorgaat heb ik mijn Yess momentje. Volgende Yess momentje zal denk ik zijn als ik de sleutel van het nieuwe pand krijg..

 

En ik denk dat er daarna nog vele zullen volgen...

Bouwstenen zijn belangrijk en ook al dondert er soms 1 naar beneden, zolang ik cement heb blijf ik bouwen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Mijn mooiste Yes-moment tot nu toe, was afgelopen dinsdag toen ik mijn zelfgemaakte site (zonder ervaring hiermee) online zette. Mijn 2e mooie moment was, toen mijn collega's het erg mooi vonden, ze vonden het zeer proffessioneel overkomen (wat kunnen complimentjes toch heerlijk zijn, daar ga ik echt van zweven ;D) En nu is het wachten op mijn volgende Yes-moment, dat ik mijn eerste bestelling binnen krijg :)

 

Groetjes Ingrid

 

Heb nu net alweer een yes-moment gehad, ik kwam erachter dat google me al gevonden heeft. ;D

www.voetsieraden.nl

Link naar reactie
  • 0

(Na een opmerking door de moderator ontdekte ik dat ik eigen berichten ook zelf kan aanpassen en heb ik dit bericht flink ingekort. Ik moet in mijn enthousiasme toch nog wennen aan de mores in dit forum, sorry.)

 

Wat een leuke vraag: je mooiste yes-moment! Ik heb er zoveel, het is moeilijk om een keuze te maken. Ik noem er een paar:

 

- Yes, bij elke nieuwe klant en elk nieuw project. Gewoon vanwege de creatieve kick van elke nieuwe uitdaging, het plezier van elke creatieve samenwerking en vanwege het vertrouwen dat een (huidige of nieuwe) klant in je heeft.

- Yes, toen ik een Flash-intro met muziek op maat af had en de klant erg enthousiast was. Kicken vooral dat ik later ook de rest van de site mocht bouwen. De grootste kick bij dit bedrijf was echter toen men mijn ontwerp voor een nieuw bedrijfslogo met enorm enthousiasme ontving; vooral de ontroerde en ontroerende reactie van de oprichter van het bedrijf was een indringend ‘yes’-moment om nooit meer te vergeten.

- Yes, toen mijn zus als huidtherapeute werd gevraagd voor televisie-optredens. Dat had ze vooral te danken aan het feit dat de site die ik voor haar bouwde op 1 staat als je bij Google zoekt naar ‘huidtherapie’.

- Yes, toen ik onlangs, na ruim 25 jaar fan te zijn van de Engelse folk-rockgroep Magna Carta, hun nieuwste cd-hoes mocht ontwerpen. Waanzinnig!! Wat een eer, dat had ik nooit durven dromen toen ik voorzichtig gitaar leerde spelen op de muziek van ‘Seasons’ en ‘Lord of the Ages’.

- Yes, als je bedenkt hoe leuk het leven kan zijn!

- Maar mijn allergrootste ‘yes’-moment was toch wel een off-top-yes: dat mijn vrouw in Amerika ‘yes’ antwoordde op mijn huwelijksaanzoek. Let wel: dat was dus binnen twaalf uur(!!) na onze eerste ontmoeting. Yes dus voor het fenomeen e-mail, dat voor ons de romantische basis legde. Een week na onze eerste ontmoeting waren we getrouwd, en dat is al bijna zeven jaar geleden! Is het leven niet verrukkelijk? :)

 

 

www.liqua.nl | websites met goede zoekmachine-ranking | vormgeving | teksten | Japanse vertalingen | Amersfoort |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.