• 0

"Yes !!" - vier je successen hier !

We praten hier veel over allerlei aspecten van Commercie, maar het mooiste van Commercie is natuurlijk als je klant eindelijk "Ja !" zegt.

 

Schrijf hier je mooiste of laatste keer dat je bij je klant de deur uitliep, de hoek omsloeg en daar gillend "YES !" uitriep.

 

Misschien ben je iets minder uitgelaten, dan toch :

 

Wat is jouw mooiste "Yes !!"- moment ?

 

[mod edit: titel ververst na samenvoegen]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Achteraf gezien heb ik nu toch echt een Yes ! moment gehad.

 

Vrijdagavond intro voor medewerkers, om 23.45 uur bij de persen van de Telegraaf gestaan toen daar de zaterdageditie van de 150 meter-lange persen rolde. Ontzagwekkende machines.

En nu kan iedereen (hopelijk) ook yess !! zeggen tegen Prinses Pecunia, de prinses van het besparen op : www.prinsespecunia.nl

 

Pff.... ;D

 

Prinses Pecunia kom ik de laatste dagen inderdaad veel tegen. Ik was haar al weer bijna vergeten,,,;) Goed werk en succes met de rest van de campagne!

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

eerste keer was Tryllian, toen ik binnen een jaar na de oprichting een order van 60k binnenhaalde. Ik had nog nooit zo'n grote order binnengehaald. Dat was wel een grootscheepse Yes!!

Bij Izecom was de eerste grote deal 100k (nu euro's). Was ook wel een Yes!! moment. Vooral omdat de aanloop wat hindernissen had: ik was met mijn jongste zoon een paar dagen op vakantie toen hij, gamend op mijn laptop, ineens meldde dat het ding was vastgelopen. Bleek onreparabel. Zondagavond kwamen we thuis, dinsdag vloog ik voor presentatie naar de VS. Heb je wel 's op een dag een laptop gekocht (winkelmodel, want de rest had weken levertijd) en geinstalleerd en je presentaties er op gezet en dan in het vliegtuig en woensdags presentatie aan directietafel in Silicon Valley? Daar verkocht ik toen wel die deal.

 

Mijn medewerkers zeggen wel 's "koop toch een nieuwe laptop", maar ik ben nu wel aan het ding gehecht. Is te langzaam, te klein, valt soms uit, maar ik heb er wel die order mee binnengehaald.

 

Prive Yes!! momenten zijn er genoeg, en afgezien van the obvious, was de eerste rode piste op mijn snowboard toch wel een goede.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Grappig. Ik lees bij iedereen over het binnenhalen van orders. Mijn grote "Yes Moment" vorig jaar had ik toen KPMG besloot toe te treden tot het partner netwerk. In het rijtje Loyens Loeff - SNS Bank natuurlijk een perfecte en logische aanvulling.

 

Begrijp me overigens niet verkeerd ... Ik ben blij met iedere klant. Zeker wanneer die aangeeft de keuze te (moeten) maken tussen mij en de concurrent :) In het laatste geval is de "YES" net ietsje harder ;D

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
  • 0

Mijn grootste yes moment is vandaag. Ik besefte ineens dat ik al wéeeeken niet op Higher Level geweest geweest ben. Omdat het zo druk is. Dat is een goed teken, lijkt me.

 

Een tweede yes gevoel: mijn website Leuke Uitjes was verleden jaar al een aardig klappertje, nu haal ik even gemakkelijk 4-7 x zoveel het aantal hits.

 

Nou, tot over een paar weken weer!

Link naar reactie
  • 0

1 van de grootste "yes" momenten was het lanceren van mijn website! Eindelijk een eigen "visitekaartje".. en bovendien markeert dat moment ook het begin van een serieuze start van mijn bedrijf dit jaar. Vanaf nu wordt het knallen hopelijk!

 

Het binnenhalen van (grote) opdrachten zijn altijd "yes" momenten, maar het (succesvol) opleveren ervan geeft mij altijd een groter YES gevoel.

TND media --> laatste project: ReisMee
Link naar reactie
  • 0

Niet mijn eerste, wel mijn belangrijkste 'Yes' klonk afgelopen jaarwisseling.

 

Ik besefte opeens dat mijn 'er op of er onder' voorspelling van een jaar eerder een dik 'er op' was geworden. Hoe? Door me níet meer uit de markt te prijzen en nu eindelijk gewoon eens goed trots te zijn op het werk wat ik lever en rustig durven zeggen; "Ik ben een freelance dtp-er slash vormgever. En nog een goede ook."

In het laatste kwartaal van 2005 kwam ik in contact met een nieuwe klant. Een grote klant. En daarna volgde er nog 1. En ik ben er nu uit. Het is 'er op'. Wat een opluchting...

 

Komende 1 April mag ik vieren dat mijn bedrijf 10 jaar bestaat. Inderdaad. Grappig... :-)

 

Leuk en lekker motiverend om hier zo even bij stil te staan!

 

 

http://www.studio4.nl

freelance vormgeving & dtp

Link naar reactie
  • 0

Mijn 1e 'YES moment' van dit jaar heb ik gisteren beleefd; eindelijk mijn eerste grote order gekregen van een grootwinkel bedrijf. Door vol te houden, niet te opdringerig worden en een goed (persoonlijk) contact te kweken met de inkoper is het mij dan eindelijk gelukt! YES!!!!

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik denk dat dat voor de meeste ondernemers wel een groot YES!! moment is, de eerste order. En de eerste grote order. En dan de eerste order van een heel groot bedrijf. En de eerste order groter dan een ton. De eerste order uit het buitenland. Hoe meer yes momenten, hoe enthousiaster je zelf wordt.

 

Vandaag zat ik bij een prospect op uitnodiging van een reseller. Ze kopen het product, maar niet nadat ze gezegd hadden dat vorige maand een andere reseller ook al ons product onder de aandacht had gebracht. Leuk dat ze mijn product van alle kanten krijgen aangeboden, was toch weer nieuw.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

november: technische partner gevonden voor mijn onderneming (Ben van webchemistry op aanraden van een andere higherlevelaar Ronald Kleverlaan)

 

januari: toestemming van school gekregen om stage te lopen in mijn eigen onderneming

 

nou hopelijk op naar een goede start in februari

Durf te dromen maar wees ook realistisch.

Geloof in het grote, maar realiseer eerst het kleine.

Niet alleen maar praten, ook doen.

Wie niet waagt die niet wint.

Link naar reactie
  • 0

Mijn voorlopig grootste Yes-moment van dit jaar is afgelopen maandagavond om 18.49 uur begonnen. Toen heb ik na wekenlang alleen maar eten, slapen en schrijven (althans zo leek het) het manuscript van mijn nieuwe boek digitaal naar mijn uitgever gestuurd. Het Yes-moment is nog steeds niet afgelopen en daarom heb ik vanmiddag speciaal voor Christine een nieuwe website gemaakt. ;D

 

"een website moet perse groen zijn".

 

dagdag

Christine

 

Karen (die de spamcensuur op HL kent en de url daarom maar aan haar handtekening heeft toegevoegd)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

een nieuwe website gemaakt. ;D

 

"een website moet perse groen zijn".

 

dagdag

Christine

 

Daar ben ik het helemaal mee eens. ;D

 

En ik hoop dan maar steeds dat men begrijpt dat sommige bijdragen van mij niet 100% serieus bedoeld zijn (om het zacht te zeggen).

 

Maar deze site met groen gras, daar past inderdaad wel groen bij :-)

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

@Nonex,

1. De Ondernemersdroom verschijnt gewoon weer bij Scriptum en dat heb ik er meteen maar even opgezet na jouw vraag.

2. Hoezo presentatie, boeken lees je toch?

 

@ Victor,

Wanneer pas je die 2 onderste sites aan?

 

@ Christine,

Er staat gras op omdat gras groen is. Dat moest immers van jou!

 

Karen (nog steeds in yes-stemming, maar zich wel afvragend of Webwolff ook een rubriek gaat maken waar je gnagna momenten kunt delen)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Groen is de kleur van groei, positiviteit en de kleur van goede antwoorden, lessen en cursussen in ons systeem ;D en van Remindo uiteraard.

 

Maar voor we doorslaan op groen even terug naar het onderwerp: 'de YESSS momenten!'.

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Webwolff,

 

Bedankt voor de felicitaties. Mijn ervaring is overigens dat boeken schrijven niet zozeer moeilijk is, maar naast boeiend vooral errig vermoeiend.

 

---

Hier stond een uitleg over gnagna momenten die makkelijk negatief te interpreteren was. Aangezien Higher Level wat mij betreft een positief forum is, heb ik hem verwijderd.

---

 

Karen

 

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.