Twee BV’s, X (machinehandel) en Y (technische ondersteuning) hebben gezamenlijk een BV, genaamd Z.
Verhouding X=45%(mijn onderneming) en Y=55%, zonder bestuurlijke beperkingen.
Nu liggen we in de clinch, nadat ik een tijdje geleden formeel aangegeven dat ik ging stoppen.
Ik bespaar jullie de redenen, maar wordt verplicht vanwege concurrentiebedingen naar een functie in geheel andere branche uit te kijken, dus dat doe je niet zomaar.
Er is een serieus zakelijk geschil, ook gaat het financieel niet goed.
Beide BV’s X en Y krijgen fee voor de werkzaamheden, samen met administratief medewerker doe ik 90% van de dagelijkse activiteiten.
Nu komt de vraag:
- Direct na mijn melding te gaan stoppen, is mijn bank bevoegdheid tot nul gebracht. Zonder overleg. Kan wel tanken, maar geen betalingen meer doen.
o Kan dat zomaar?
- Tevens heeft partner bij de bank een gesprek gehad, zonder mij of te overleggen. Bank heeft krediet op NUL gezet. Hierdoor zijn er betaling problemen ontstaan.
o Kan hij zonder mij aanwezigheid/te informeren bankafspraken maken?
- Y komt nu ook met een achtergestelde betaling van 2018, welke totaal niet in de Z administratie zit.
o Lijkt mij een fraude, heeft daar mogelijk ook nooit BTW voor afgedragen?
- Laatste maand is de fee naar mij niet meer betaald, saldo was gering, maar voldoende. Meerdere malen aangedrongen op betaling fee. Zelfs door advocaat aangedrongen betaling. Waardoor ik mijn werkzaamheden op heb opgeschort voor deze maand.
o Welke drukmiddelen heb ik, buiten mijn werkzaamheden opschorten?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
drécht
drécht
Beste Forumleden,
Graag jullie mening op de volgende situatie:
Twee BV’s, X (machinehandel) en Y (technische ondersteuning) hebben gezamenlijk een BV, genaamd Z.
Verhouding X=45%(mijn onderneming) en Y=55%, zonder bestuurlijke beperkingen.
Nu liggen we in de clinch, nadat ik een tijdje geleden formeel aangegeven dat ik ging stoppen.
Ik bespaar jullie de redenen, maar wordt verplicht vanwege concurrentiebedingen naar een functie in geheel andere branche uit te kijken, dus dat doe je niet zomaar.
Er is een serieus zakelijk geschil, ook gaat het financieel niet goed.
Beide BV’s X en Y krijgen fee voor de werkzaamheden, samen met administratief medewerker doe ik 90% van de dagelijkse activiteiten.
Nu komt de vraag:
- Direct na mijn melding te gaan stoppen, is mijn bank bevoegdheid tot nul gebracht. Zonder overleg. Kan wel tanken, maar geen betalingen meer doen.
o Kan dat zomaar?
- Tevens heeft partner bij de bank een gesprek gehad, zonder mij of te overleggen. Bank heeft krediet op NUL gezet. Hierdoor zijn er betaling problemen ontstaan.
o Kan hij zonder mij aanwezigheid/te informeren bankafspraken maken?
- Y komt nu ook met een achtergestelde betaling van 2018, welke totaal niet in de Z administratie zit.
o Lijkt mij een fraude, heeft daar mogelijk ook nooit BTW voor afgedragen?
- Laatste maand is de fee naar mij niet meer betaald, saldo was gering, maar voldoende. Meerdere malen aangedrongen op betaling fee. Zelfs door advocaat aangedrongen betaling. Waardoor ik mijn werkzaamheden op heb opgeschort voor deze maand.
o Welke drukmiddelen heb ik, buiten mijn werkzaamheden opschorten?
Graag jullie reactie.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/63720-zakenpartner-niet-bereid-voor-fee-betaling-en-meer/Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag