• 0

Knab bankrekening en Amazon Duitsland

(aangepast)

Beste mensen,
 

Ik heb geprobeerd om een verkopersaccount op amazon.de te openen, maar de aanvraag werd niet geaccepteerd. Mijn bedrijf is gevestigd in Nederland. Ik probeer nu erachter te komen waarom het niet werd geaccepteerd. Ik wil Amazon er niet over bellen, omdat ik denk dat ik deze laatste kans om met hen in contact te komen alleen moet gebruiken als ik alles in orde heb en aan hen wil vragen om mijn account te heropenen. Amazon is hier heel strikt mee namelijk.
 

Bij het aanmelden voor een verkopersaccount heb ik toen mijn gloednieuwe Knab zakelijke rekening gebruikt waar nog geen cashflow op te zien was. 
 

Ik heb twee vragen:
 

*Kan ik als Nederlands bedrijf een Nederlandse bankrekening gebruiken om een account bij Amazon Germany (FBA) te openen?
*Mijn account is dus  bij Knab. Het is een kleine bank die pas in 2012 werd opgericht. Kan het zijn dat Amazon mijn aanvraag niet heeft  omdat ze Knab niet kennen en het niet betrouwbaar lijkt omdat het geen gevestigde grote bank is?

Ik zelf denk dat het aan mijn credit card lag wegens verschillende redenen, maar ik wil alles uitsluiten voordat ik een verzoek tot heropenen doe.

Alvast bedankt!

aangepast door floor.ida
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
41 minuten geleden, floor.ida zei:

*Kan ik als Nederlands bedrijf een Nederlandse bankrekening gebruiken om een account bij Amazon Germany (FBA) te openen?

 

Ja.

 

42 minuten geleden, floor.ida zei:

*Mijn account is dus  bij Knab. Het is een kleine bank die pas in 2012 werd opgericht. Kan het zijn dat Amazon mijn aanvraag niet heeft  omdat ze Knab niet kennen en het niet betrouwbaar lijkt omdat het geen gevestigde grote bank is?

 

Nee.

 

42 minuten geleden, floor.ida zei:

Ik zelf denk dat het aan mijn credit card lag wegens verschillende redenen,

 

Dat lijkt mij dan ook, hoewel daar voor ons niet over te oordelen valt als je niet zegt wat die verschillende redenen zijn.

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, floor.ida zei:

Ik wil Amazon er niet over bellen, omdat ik denk dat ik deze laatste kans om met hen in contact te komen alleen moet gebruiken als ik alles in orde heb en aan hen wil vragen om mijn account te heropenen. Amazon is hier heel strikt mee namelijk.

 

Hoezo laatste kans?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, floor.ida zei:

*Mijn account is dus  bij Knab. Het is een kleine bank die pas in 2012 werd opgericht. Kan het zijn dat Amazon mijn aanvraag niet heeft  omdat ze Knab niet kennen en het niet betrouwbaar lijkt omdat het geen gevestigde grote bank is?

 

Onwaarschijnlijk: KNAB is een handelsnaam van Aegon Bank NV,  een gevestigde grote en beursgenoteerde bankverzekeraar  sinds 1983 met rechtsvoorgangers sinds 1859

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, Norbert Bakker zei:

Onwaarschijnlijk: KNAB is een handelsnaam van Aegon Bank NV,  een gevestigde grote en beursgenoteerde bankverzekeraar  sinds 1983 met rechtsvoorgangers sinds 1859

 

Het schijnt zelfs 1759 te zijn. :face-with-open-mouth:

 

De oudste voorganger was de eerste coöperatieve uitvaartverzekeraar "De Broederlijke Liefdesbeurs" uit Haarlem. Blijkbaar werd die in 1952 overgenomen door "De Groot-Noordhollandsche van 1845", die de letter G uit AEGON vertegenwoordigt.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Erg bedankt allemaal!

21 hours ago, TwaBla said:

 

Hoezo laatste kans?


Bij het openen van het account en overleggen van credit card en bankrekening documenten en vervolgens een appeal tegen hun beslissing, werd mijn account (tijdelijk) gebanned. Zie hieronder.

 

22 hours ago, Wouter Hol said:

 

Dat lijkt mij dan ook, hoewel daar voor ons niet over te oordelen valt als je niet zegt wat die verschillende redenen zijn.


Ik heb gelezen dat Amazon geen debit cards accepteert, alleen credit cards. Ik heb mij aangemeld om een Knab zakelijke credit card te krijgen, maar deze werd geweigerd vanwege onvoldoende inkomen. Toen heb ik vervolgens geprobeerd om een prive transferwise debit card te gebruiken, deze werd geweigerd. Daarna heb ik de credit card van een vriend gebruikt en deze werd ook geweigerd.

Nu vertelt een andere vriend mij dat hij transferwise debit card gebruik voor amazon en dat deze is geaccepteerd. Ook kent hij andere sellers die dat ook gebruiken met succes. Het probleem lag hier in het feit dat ik een prive transferwise credit card had gebruikt en geen zakelijke met mijn bedrijfsnaam. 

Toch ben ik bang om een zakelijke debit card te gebruiken, ik ben bang dat Amazon hier heel streng op gaat reageren.  Moeilijke beslissing...

Advies is van harte welkom. Wellicht is het mogelijk om een zakelijke credit card te krijgen bij een instantie die niet moeilijk doet over het inkomen?
 

aangepast door floor.ida
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.