• 0

site tot commercieel succes maken

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

commercieel gezien kunnen anderen beter tips geven. Technisch gezien ziet het er wel redelijk uit. Alleen die knipperende tekst kan echt niet imo.

Ik zou er gewone tekst van maken, het is duidelijk genoeg lijkt me.....

 

ik ben trouwens wel benieuwd hoe je de informatie up-to-date houdt. Heb je hier allemaal scriptjes voor of zo?

Link naar reactie
  • 0

Gedeeltelijk krijg ik de nieuwe informatie van bedrijven en voor een deel is het handmatig werk. Scripts werken moeilijk ivm veranderende sites van aanbieders. Hier maak ik dus gewoon wat tijd voor vrij.

Die knippereende text heb ik gedaan omdat ik merkte dat mensen (oudere) moiete hadden de link naar meer info te vinden. Werd weinig op geklikt. Dit houd ik namelijk bij in mijn database. Toen ik die text knipperend had gemaakt schoot het aantal verzoeken van meer info omhoog. Dus wellicht is het minder mooi, het werkt wel.

 

www.digitale-media.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben recent begonnen met www.digitale-media.nl

 

Ik ben wel geintereseerd in manieren om commercieel meer van deze site te maken. Als er mensen zijn die mij hier tips over kunnen geven hoor ik die graag.

mvg,

walter

 

Walter,

 

De site ziet er flets en amateuristisch uit. Probeer een professionele en uitnodigende uitstraling te creëren. Schakel een marketeer/vormgever in om je te helpen. Bezuinig hier niet op.

Succes.

 

ID

 

Link naar reactie
  • 0

Dat klinkt alfof het een absurt idee is om zon site te maken.

Ik zal het even toelichten.

Het is een hobbyproject. Ik vind het gewoon leuk om te doen. Wie zijn mijn concurenten: veel, maar veel sites lijken op elkaar. Nu ben ik de laatste om te zeggen dat mijn site de beste op dit moment is. Ik heb de basis online gezet. Ik ben natuurlijk drukdoende de site te optimaliseren. Dat kost tijd.

Over tijd gesproken die heb ik genoeg. Het is voor mij een hobby waar best wel veel tijd in mag gaan zitten. Echter voor de toekomst lijkt het mij leuk als de site geld op gaat brengen. En de kans dat dat gaat gebeuren is helemaal zo klein nog niet. Daar komt wel een internet strategie bij om de hoek kijken.

Natuurlijk heb ik hier overnagedacht, maar ik post hier iets om reacties te krijgen. Die van jou is van harte welkom ik kan er helaas niet zo veel mee.

Toch bedankt.

www.digitale-media.nl

Link naar reactie
  • 0

Wellicht is info omtrent VOIP, een medium om méér interesse

te genereren ?

 

 

Bellen via internet kan de telecomhit van 2005 worden. De computer hoeft er allang niet meer voor aan te staan.

 

VoIP

Verbinding

KPN

Kwaliteit

Diensten

Kosten

Overstappen

Veiligheid

Skype

Meer informatie op het web

 

VoIP

Tegenwoordig wordt er veel reclame gemaakt voor bellen via internet, maar wat houdt dat precies in? Met bellen via internet wordt telefoneren over een “openstaande” en dus een al betaalde (A)DSL- of kabelinternetverbinding bedoeld. Bellen via internet wordt ook wel “Voice Over Internet Protocol” (VoIP) genoemd en ook digitaal bellen. Daarnaast komt de term VoDSL voor: spraak over een snelle (A)DSL-lijn.

 

top

 

 

Welke provider past het beste bij u?

Login voor de productvergelijker - internetproviders

Nog geen abonnee van Bond Online? Meld u vandaag nog aan

 

 

Verbinding

Uw computer hoeft niet aan te staan om te kunnen bellen via internet. Net als nu pakt u de telefoon en toets u het gewenste nummer. Het signaal gaat via een modem tussen telefoontoestel en ADSL- of kabelinternetverbinding. Met een inbelmodem werkt dit dus niet: VoIP werkt alleen met een ADSL of een snelle kabelinternetverbinding.

 

Alle bestaande telefoons zijn geschikt om digitaal mee te bellen. U kunt eveneens blijven faxen. Ook is het mogelijk om meer toestellen of een huiscentrale op uw openstaande verbinding aan te sluiten. Er verandert eigenlijk weinig tot niets, behalve dat u een andere, goedkopere, contractpartner kunt hebben.

 

U kunt vaak uw telefoonnummer behouden. Soms krijgt u een tijdelijk nummer. Het geografisch (plaatsgebonden) nummer dat we nu hebben, zal op de duur niet meer nodig zijn, net zoals bij mobiele telefonie. De extra ISDN-nummers kunt u in principe ook houden, maar dat hangt een beetje van de provider af.

 

In het algemeen kunnen alle (kabel- en ADSL-) internetproviders digitale telefonie leveren. Vele doen dat al, andere hebben vergevorderde plannen (Casema, Wanadoo). Het zal de grote telecomstap voorwaarts worden in 2005, denken wij.

 

Als u nu ADSL via de telefoon heeft, moet u zelf weten of u wilt overstappen naar bijvoorbeeld UPC of Wanadoo. Goede kans dat uw eigen ADSL-provider binnenkort ook met digitale telefonie komt. Dus even wachten is een optie om eenmalige kosten te besparen.

 

top

 

KPN

KPN blijft er overigens altijd aan te pas komen. Ook bij niet-VoIP’ers belt u het laatste stukje via het KPN-net. Maar het grootste deel van het signaal gaat via het internet, waarvoor u al betaalt. U kunt het KPN-telefoonabonnement wel opzeggen, maar stel u heeft ADSL en een vaste lijn bij de KPN en u besluit uw vaste lijn op te zeggen, dan verhoogt de KPN uw ADSL-abonnement met €9,40 per maand. Dit is een afspraak tussen ADSL-exploitanten en de KPN. Het blijft wel goedkoper dan een belbasisabonnement.

 

U moet zelf uw huidige KPN-abonnement omzetten. Nummerbehoud regelt de provider van internettelefonie; het opzeggen van het oude telefoonabonnement moet u meestal zelf doen.

 

VoIP is een directe concurrent van het “gewone” telefoonnet van de KPN. Laatstgenoemde heeft belangen in een aantal internetproviders, die ook VoIP kúnnen leveren, maar of die concurrentie binnen eigen huis op prijs gesteld wordt is de vraag. Als VoIP grootschalig wordt, zal het ongetwijfeld van invloed zijn op de tarieven van de KPN.

 

top

 

Kwaliteit

In het algemeen kun je zeggen dat de kwaliteit van digitale telefonie vergelijkbaar is met andere telefonie. Bij digitale telefonie heeft afstand overigens geen enkele invloed op de kwaliteit.

 

Of digitale telefonie invloed heeft op de snelheid van down- en uploaden, hangt natuurlijk van het soort abonnement en de bandbreedte af. Bij een normale verbinding van 512/256 kbps zult u er weinig van merken.

 

Als de hele buurt online is via de kabel, heeft dat geen invloed op de snelheid. VoIP is namelijk onafhankelijk van wat de buren doen, net als televisie. Als uw internetverbinding normaal gesproken goed en ongestoord is, zal VoIP dat ook zijn.

 

top

 

Diensten

De meeste aanbieders, waaronder UPC, bieden vrijwel dezelfde diensten als de KPN, zoals wisselgesprek, toets-bij-bezet, nummerweergave. Niet alle VoIP-aanbieders zijn echter al zover. Nummerweergave is geen probleem.

 

U kunt de diensten van CPS (carrier preselect) niet blijven gebruiken. Dit zijn diensten die samengaan met een werkende KPN-verbinding. Sommige VoIP-aanbieders hebben eigen contracten voor internationaal verkeer. Als u veel internationaal belt, laat u dan goed informeren.

 

Bij de meeste VoIP-aanbieders kunt u 0900- of 06-nummers laten blokkeren.

 

top

 

Kosten

De rekening krijg u van het bedrijf dat deze dienst aanbiedt. Meestal is dat uw internetprovider. Vaak betaalt u eenmalige instapkosten (zo rond de €30). De maandelijkse kosten variëren tussen de €7 en €15, afhankelijk van het pakket dat u koopt. De kosten per gesprek liggen meestal een paar tiende cent beneden de carrier preselectprijzen.

 

Bijzonder is dat u geen gesprekskosten meer heeft als u mensen belt die bij dezelfde provider een digitaal belabonnement hebben. Een paar decennia geleden kon iedereen in Nederland ook vrijwel kosteloos lokaal bellen. Het tarievendoolhof wordt er weer ingewikkelder door…

 

top

 

Overstappen

Overstappen kost altijd geld. Er zijn geen tarieven bekend van overstappen van de ene naar de andere VoIP-dienst. Wilt u terug naar de KPN, dan bent u daar een nieuwe klant en dat kost aansluitkosten.

 

Telefonie via UPC is niet hetzelfde als bellen via internet. Net als het televisie- en radiosignaal gaat uw telefoongesprek via de kabel. Het laatste stukje gaat via het gewone telefoonnet van de KPN. Digitale telefonie gaat via het internet.

 

top

 

Veiligheid

Hoe inbraakveilig de digitale telefonielijn is, is nog moeilijk te zeggen. Er zijn nog geen ervaringen mee, maar een gezaghebbend tijdschrift voorspelt dat internettelefonie het nieuwe jachtterrein voor verspreiders van ongewenste reclameboodschappen en flauwiteiten zal worden. Er is zelfs al een naam voor: spit. Spit is spam over internettelefonie.

 

top

 

Skype

Digitale telefonie is een beetje te vergelijken met Skype. Bij Skype kunt u alleen via de pc contact krijgen met mensen die ook met de computer online zijn. Het is niet zo dat u belt en aan de andere kant neemt iemand de telefoon op. Of iemand online is, is een kwestie van geluk, of u moet een tijdstip afspreken.

 

 

sux6

 

Link naar reactie
  • 0

Walter, Annedien is een van de zeer gewaardeerde leden hier en kan je erg goed helpen op marketing gebied.

 

Haar vragen zijn geen kritiek, maar het zijn logische vragen om meer over jou en je site te weten te komen. Zonder deze vragen zou je van iedereen vrij algemeen advies krijgen - en volgens mij is dat nou net niet de reden waarom je hier postte !

Link naar reactie
  • 0

Ik ben wel geintereseerd in manieren om commercieel meer van deze site te maken.

 

Begonnen als een hobby, nou wil je het wat commerciëler maken. Dan moet je dus waarde voor je bezoekers bieden, en dat vergt een analyse van de markt. Wie zijn potentiële gebruikers, wat willen die bezoekers, wat is er nog meer?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

vergeet niet dat ieder groot concern ooit ook als klein bedrijf is begonnen, en vele kleine bedrijven worden gestart vanuit interesse of hobby van de oprichter.

 

zelfs een voorbeeld dichtbij deze case: www.bellen.com van Ben Woldring, gestart als scholiertje en intussen een gerespecteerd ondernemer.

 

Ga dus door!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Als ik de indruk wekte dat ik geen kritiek wil is dat mijn fout. Alle bijdrage zijn welkom. Ik ben nu inderdaad hobbymatig bezig, maar zekers met doel er ooit een inkomen van te maken. Wie niet durft te dromen is bij start al mislukt denk ik maar.

De voorstellen die hierboven staan zijn zekers een goede aanvulling. Gaat de nodige tijd kosten, maar zal dan ook voor de bezoekers een stuk meer informatie opleveren en dus zal mijn site beter/interesanter worden. Ik noteer het in mijn to-do-list.

bedankt

www.digitale-media.nl

Link naar reactie
  • 0

een paar tips van mij om mee te beginnen:

 

- menu veranderen, die blauwe can lines met blauwe tekst zijn irritante

- groter lettertype

- zoekmachine vriendelijke urls

- google adsense erop

 

 

Persoonlik denk ik dat de lines bij het menu persoonlijk zijn. Maar wat bedoel je met zoekmachine vriendelijke urls?

 

Ik ben pas beginnened met zoekmachine optimalisatie, heb pas een paar keer de texten aangepast voor beter resultaat, maar hoe krijg ik beter resultaat in zoek machines?

 

www.digitale-media.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Ik ben pas beginnened met zoekmachine optimalisatie, heb pas een paar keer de texten aangepast voor beter resultaat, maar hoe krijg ik beter resultaat in zoek machines?

 

 

googlen is hier denk ik het magische woord.

het is mezelf ook gelukt (plek 2 in google op de trefwoorden "vacatures utrecht") terwijl ik 5 maanden geleden nog op pagina 10 stond!

Waar draait het om:

- aantal bezoekers (persoonlijk mening, anderen zeggen van niet)

Relevantie (dus hoe goed komen de trefwoorden van de zoeker in google overeen met de tekst op jouw site):

- beschrijving relevantie (de "describe" heet het meen ik, in de html)

- metatags

- url namen (dus bv. www.higherlevel.nl/hoogingoogle.htm)

- teksten op de website (eventueel een flash-intro maken? (zie www.metsol.nl) Hier kun je weinig tekst kwijt en dus een hogere mate van overeenkomst met de zoekwoorden van de google-gebruiker verzorgen)

 

Sta je hoog in google, dan volgt de rest vanzelf (msn search, lycos, ilse etcetc)

 

Eventueel nog google adwords overwegen.

 

succes!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Maar wat bedoel je met zoekmachine vriendelijke urls?

zoekmachine vriendelijke urls zijn bij voorkeur urls zonder een querystring

(index.php?PHPSESS.. <- alles wat achter het ? staat)

 

bij voorkeur:

site.nl/keyword.html

of

site.nl/categorie/keyword.html

 

Link naar reactie
  • 0

Lees het eboek van Brad Callen eens door.

Is zeer eenvoudig geschreven en staan goede tips in om hogerop te komen.

 

Je kunt het downloaden op de volgende locatie:

http://www.oebidoebie.com/downloads/seo_madeeasy_branded.pdf

 

Zelf gebruik ik het gratis programma WebCEO. Dit is een programma dat je helpt met de keuze van zoekwoorden tot en met het analyseren van jouw pagina's en de strategie van jouw concurrenten. Je kunt ook gratis deelnemen aan een cursus website optimalisatie.

 

Te downloaden op:

http://www.webceo.com/cgi-bin/go/clickthru.cgi?id=Oebidoebie

 

Veel succes met jouw site.

 

PS. heb je al eens gehoord van www.jajah.com?

Kun je gratis mee bellen via je eigen telefoon.

 

Groeten,

 

Oebidoebie

Link naar reactie
  • 0

Maar wat bedoel je met zoekmachine vriendelijke urls?

zoekmachine vriendelijke urls zijn bij voorkeur urls zonder een querystring

(index.php?PHPSESS.. <- alles wat achter het ? staat)

 

bij voorkeur:

site.nl/keyword.html

of

site.nl/categorie/keyword.html

 

 

Hoe maak je zoekmachine vriendelijk url's als je met een standaard winkelpakket werkt? Ik kan wel op de server en in de index zaken veranderen. Alle afdelingen bestaan uit departments dus http://merkkleertjes.nl/index.html?lang=nl&target=d45.html Hoe kan die d45 een naam geven?

 

Waarschijnlijk moet ik zowel in de content en ergens anders de wijzigingen aanbrengen, maar ik heb geen flauw idee waar.

 

Ik heb na de =d45kinderkleding beau bo.html gemaakt en dan werkt het wel, maar dan werk de normale d45 niet meer oef :-)

 

Wie kan helpen?

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.