• 0

Valt WKR en gerichte vrijstellingen ook onder gebruikelijk loon van 46.000

Het minimale salaris (gebruikelijkloonregeling) is €46.000 per jaar. Als ik het goed begrijp is dit inclusief de vrije ruimte (wkr), gerichte vrijstellingen en eventuele bijtelling (n.v.t. voor mij).
Ik heb hier toch wel een aantal vragen over de administratie hiervan en wil graag zeker weten of ik dit correct doe. DGA is in dienst bij mijn persoonlijke holding.


Bruto salaris €3650p/m = €43.800p/j

WKR (1.7% over €43.800) = €745

 

Vergoedingen WKR (bijvoorbeeld fitness) €745 p/j -> daadwerkelijk overmaken en verwerken loonadministratie als onbelaste vergoeding (WKR vrije ruimte)
Internet thuis (gerichte vrijstelling noodzakelijkheidscriterium) €40/pm = €480p/j -> daadwerkelijk overmaken en verwerken loonadministratie als onbelaste vergoeding (gericht vrijgesteld)
Kilometervergoeding €0,19/km (gerichte vrijstelling) variabel ~€100p/m = €1.200p/j -> daadwerkelijk overmaken en verwerken loonadministratie (gericht vrijgesteld)


Bruto salaris €43.800
Vergoedingen WKR €745
Gerichte vrijstelling internet thuis €480
Gerichte vrijstelling kilometervergoeding €1.200
Totaal €46.225

 

1) Het totaal aan bruto salaris + wkr vergoedingen + gerichte vrijstellingen zijn meer dan €46.000 = voldaan aan eisen DGA salaris?

2) Ik verstrek als B.V. een mobiele telefoon aan de DGA (voornamelijk zakelijk gebruik). Factuur op naam en betaald door B.V. -> Kosten en BTW aftrekbaar maar moet hier nog iets verwerkt worden in de loonadministratie? Dit is voor zover ik zie een gerichte vrijstelling en er wordt ook geen geld naar de DGA overgeboekt.

3) Maakt het voor de belastingdienst uit of de verloning met 12 ongeveer gelijke maandbedragen gebeurd of zou ik bijvoorbeeld ook 11x €2.000 en 1x €21.800 in de laatste maand mogen verlonen. Zo lang het totaalbedrag per jaar maar voldoet aan het DGA salaris? 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Persoonlijk doe ik het nooit, alleen maar om discussies te voorkomen. Het bedrag dat je namelijk vervolgens moet aangeven in je IB-aangifte komt dan optisch onder de 46.000 euro, omdat het totaalbedrag deels onbelast is. Maar het schijnt wél te mogen:

    https://www.yuki.nl/nl/dga-salaris-en-de-gebruikelijk-loonregeling/

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.