• 0

Merknaam BOIP registratie

Hallo!

Eind vorig jaar heb ik een kleine webshop overgenomen. Ondertussen heb ik de website en het productaanbod (o.b.v. private label) flink aangepast.

Nu zou ik eigenlijk ook de merknaam van de webshop willen vastleggen (i.v.m. merkbescherming en platformverkopen via bijv. Bol.com en Google). Alleen nu ik me verdiep in de registratie van de merknaam, ben ik vrij zeker van dat deze aanvraag afgewezen zal worden. Het is helaas namelijk een beschrijvende naam. Denk aan 'Meubelfabriek'. De nieuwe private label producten hebben de afkorting daarvan, in dit voorbeeld 'MF', in de producten gegraveerd staan.  Op de verpakkingen staat de algemene naam 'Meubelfabriek'.

 

Hebben jullie tips hoe ik hiermee om kan gaan? Zie zelf eigenlijk maar een paar opties:
- Merknaam veranderen. Dat zou wel de hele webshop 'raken',  domeinnaam, SEO, voorraad, verpakking, briefpapier, opgebouwde huidige 'merknaam' etc.

- Aanvraag bij BOIP voor 'Meubelfabriek' toch indienen, aangezien de BOIP soms tegenstrijdige uitspraken lijkt te doen, dus misschien heb ik 'geluk'.

- Aanvraag aanpassen, bijv.  'MF' door Meubelfabriek of iets dergelijks? Maar ik weet niet of dit überhaupt kan.

- Niet aanvragen
- Een ander alternatief?

Hoor graag hoe jullie dit zien. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een beschrijvende naam kan wel een goede handelsnaam opleveren. Dat geeft wat minder bescherming, maar niet nul bescherming.

 

Ik vermoed dat een beschrijvende naam ook als merk kan worden geregistreerd voor iets wat niet door die naam wordt beschreven. Appel kan wel een platenmaatschappij of computerfabrikant zijn, maar niet een fruitwinkel.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Je kan ook voor een beeldmerk gaan, door de afkorting MF een bepaalde vorm te geven en die aan te blijven houden. Een mooi klein brandmerkje!

 

MTV is Music TV, ook een beschrijvende naam. Het beeldmerk is beschermd. :face-with-rolling-eyes:

 

Kijk ook eens naar General Electric, oftewel GE! En International Business Machines, ook niet de beste de eerste...

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.