• 0

Hoe affiliateinkomsten opgeven?

Hallo!

 

Ik ben een student en heb in het jaar 2019 wat verdient met affiliate marketing. Dit ging via een bedrijf buiten de EU (niet via een netwerk als daisycon of awin), zij hebben mij een bepaald percentage gegeven per verkoop en dit bij een treshold gestort op mijn rekening.

Ik zit nu nog onder de belastingvrijevoet van ongeveer 7000 euro als ik het goed heb, en dan zou ik als ik het op zou geven bij de belasting de btw terugkrijgen omwille de algemene heffingskorting toch?

 

Ik vraag me alleen af of dit altijd van toepassing is, en hoe het zit met of zij al belasting betaald hebben (dus of het betaalde bedrag bruto of netto is). Ik was van plan dit als overige werkzaamheden op te geven in box 1.

 

Klopt het hoe ik het in gedachte heb, of komt hier meer bij kijken?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er bestaat geen belastingvrije voet. Die is 20 jaar geleden afgeschaft.

 

De algemene heffingskorting is een korting op de te betalen inkomstenbelasting. Je kunt geen omzetbelasting terugvorderen via de inkomstenbelasting.

 

Als je een btw-nummer hebt, geef je de verkopen daar op bij je aangifte omzetbelasting elk kwartaal.

 

Verder moet je gewoon al je inkomsten (verkopen minus inkomen exclusief BTW) opgeven in box 1 voor de inkomstenbelasting. Of je uiteindelijk belasting moet betalen ligt aan je totale inkomsten.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.