• 0

Kosten jaarrekening en vpb aangifte

Beste allemaal,

 

Zojuist heb ik mij aangemeld bij dit forum. Als kleine ondernemer loop ik vaak tegen hoge kosten aan die wellicht anders kunnen. Wie weet zijn hier mensen die de weg al weten of dat ik contacten op kan doen.

 

De eerste vraag:

Reeds jaren zit ik bij dezelfde boekhouder en rekent zo'n € 2.750,- per jaarrekening met vennootschapsbelasting aangifte.

Waar ik tot medio 2016 diverse personeelsleden had en te maken had met veel kleinere uitgaande facturen nationaal en internationaal en dus meer boekingen kan ik mij daar iets bij indenken.

Echter, heb ik sinds medio 2016 een paar BV's zonder personeel. Een veel hogere gemiddelde factuurwaarde (minder boekingen), minder inkomende facturen en maar een enkele leverancier voor goederen en de standaard kosten als huur pand, en enkele abonnementen als alarmsysteem, telefoon, huur verpakkingsmachine en softwarekosten.

 

Wij boeken alles zelf in King boekhoudsoftware.

Wij doen zelf ook de BTW aangiftes.

 

Nu heb ik als voorbeeld te maken met een opgestarte BV (zonder langlopende schulden). Geen personeel en relatief weinig boekingsgangen.

Omzet 2017 circa: € 28.000,-

Omzet 2018 circa : € 129.000,-

Omzet 2019 circa: € 135.000,-

 

Volgens mij gaat het er alleen maar om dat een boekhouder (accountant is niet eens perse nodig) dat de jaarrekening opgesteld wordt en gedeponeerd wordt. En daarnaast de aangifte vennootschapsbelasting gedaan wordt.

Heeft iemand een idee wat zoiets moet kosten per jaarrekening en aangifte vennootschapsbelasting voor zo'n dergelijke kleine organisatie?

 

Bij voorbaat dank.

 

Arjan

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Arjan, welkom op dit forum.

 

Als die BV-administratie inderdaad  3 x niks voorstelt en door jouzelf al keurig wordt bijgehouden, moet het ook voor veel minder kunnen, mogelijk zelfs voor minder dan 1k/jr. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de accountantskosten van je andere BV's in feite veel hoger zijn, maar deze door je huidige accountant deels gefactureerd worden aan andere BV's die veel minder werk vergen, maar wel een leuke winst draaien. Het gaat dus om het totaalplaatje.

 

Vraag gewoon enkele goed bekend staande partijen bij jou in de regio om een vrijblijvend kennismakingsgesprek + offerte o.b.v. de aanwezige administratie en jaarstukken en je verneemt snel genoeg wat het kost.  Uiteraard kan je ook een offerte-aanvraag doen via een daarvoor speciaal bestemde  site en je mag mij natuurlijk ook benaderen.

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Als jouw gegevens helemaal top zijn zal het maar enkele honderden euro's kosten om een paar VPB aangiften weg te sturen en het nodige bij de KvK te deponeren.

 

(Is het echter een puinhoop wat uit je "King" komt zal dat heel anders komen te liggen - dan zullen je BTW aangiften waarschijnlijk ook niet kloppen en aansluiten enz.)

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0
Op 29-1-2020 om 19:59, Jantax zei:

Beste Arjan, welkom op dit forum.

 

Als die BV-administratie inderdaad  3 x niks voorstelt en door jouzelf al keurig wordt bijgehouden, moet het ook voor veel minder kunnen, mogelijk zelfs voor minder dan 1k/jr. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de accountantskosten van je andere BV's in feite veel hoger zijn, maar deze door je huidige accountant deels gefactureerd worden aan andere BV's die veel minder werk vergen, maar wel een leuke winst draaien. Het gaat dus om het totaalplaatje.

 

Vraag gewoon enkele goed bekend staande partijen bij jou in de regio om een vrijblijvend kennismakingsgesprek + offerte o.b.v. de aanwezige administratie en jaarstukken en je verneemt snel genoeg wat het kost.  Uiteraard kan je ook een offerte-aanvraag doen via een daarvoor speciaal bestemde  site en je mag mij natuurlijk ook benaderen.

Dank je wel.

Inmiddels heb ik wat offertes opgevraagd via sites, maar de respons is miniem.

Kan aan het moment van het jaar te maken dat velen druk zijn met jaarafsluitingen en de recente kwartaal BTW aangifte erbij.

Waar ik inmiddels wel achter ben, is dat een accountantskantoor aan vele regels gebonden zijn en dat daar de gemiddelde prijs € 2.500,- excl. BTW is.

Voor de kleine onderneming van mij waar het nu over gaat is dat belachelijk duur, althans denk ik.

Aankomende week krijg ik via via nog een offerte van een administratiekantoor. Ben benieuwd.

Mocht het niets worden meld ik mij bij jouw.

Link naar reactie
  • 0
Op 29-1-2020 om 21:37, wpronk zei:

Pak  je jaar cijfers en VPB  aangifte van voorgaande jaren er bij en maak zelf  de jaarcijfers (in excell) en doe zelf de VPB aangifte. Hoe moeilijk kan het zijn ?

Ik doe het ook al jaren  zelf.

 

Op 29-1-2020 om 21:33, shoptillyoudrop zei:

Als jouw gegevens helemaal top zijn zal het maar enkele honderden euro's kosten om een paar VPB aangiften weg te sturen en het nodige bij de KvK te deponeren.

 

(Is het echter een puinhoop wat uit je "King" komt zal dat heel anders komen te liggen - dan zullen je BTW aangiften waarschijnlijk ook niet kloppen en aansluiten enz.)

 

BTW aangifte klopt als een bus. Vanuit King maak ik de aangifte en vanuit het (gekoppelde CRM systeem doe ik een dubbele check voor de ICP aangifte).

Link naar reactie
  • 0
Op 29-1-2020 om 21:37, wpronk zei:

Pak  je jaar cijfers en VPB  aangifte van voorgaande jaren er bij en maak zelf  de jaarcijfers (in excell) en doe zelf de VPB aangifte. Hoe moeilijk kan het zijn ?

Ik doe het ook al jaren  zelf.

Interessant. In dit geval gaat het om een opgestarte BV die binnenkort beëindigd wordt vanwege de samenwerking met Zuid-Koreanen niet naar het gewenste niveau gaan en afspraken geschonden worden.

Ik wil gewoon voldoen aan mijn verplichting aangaande jaarstukken deponeren en de VPB aangifte.

Kan ik contact met je opnemen om te leren hoe jij dit doed?

Dank je

Link naar reactie
  • 0
6 minuten geleden, kostenk zei:

hoi ik besteed mijn administratie volledig uit a 375 per maand daar komt voor 2 personen loonadministratie bij nog eens 250 per maand  en dan vervolgens nog eens 3500 voor de jaarrekening

 

dus ik vind die 2750 wel meevallen

 

 

Inmiddels ben ik al wat stappen verder.

Voor één BV die ik heb snap ik dat de administratie complexer is, maar voor die andere stelt het niet veel voor.

Inmiddels zijn de jaarrekeningen en VPB gedaan voor veel minder.

€ 250,- per maand aan loonadministratie voor 2 personen vind ik bijzonder veel.

Link naar reactie
  • 0
Op 7-2-2020 om 11:41, wpronk zei:

Arjan, lukt het je wel de jaarcijfers op te maken Balans en Winst / verliesrekening ?

Hallo W Pronk,

Mijn reactie duurde even. Zag net pas de reactie.

De benodigde balansen en dergelijke draaien wij gemakkelijk uit King. De enige aanpassing en controle zit puur in wat afschrijvingen op inventaris en dubbel check of de BTW aangifte klopt. Maar die klopt als een bus.

Inmiddels heb ik een administratiekantoor gevonden die voor een heel schappelijk bedrag de jaarstukken en VPB aangifte heeft gedeponeerd. Scheelt mij circa € 1000,- per boekjaar.

Groet Arjan

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, kostenk zei:

hoi ik besteed mijn administratie volledig uit a 375 per maand daar komt voor 2 personen loonadministratie bij nog eens 250 per maand  en dan vervolgens nog eens 3500 voor de jaarrekening

 

dus ik vind die 2750 wel meevallen

 

 

 

Hier geloof ik bijna niet in...! Leg eens uit:

 

Dus je hebt een bedrijf met 2 man personeel en daar betaal je € 11.000 per jaar voor om de administratie op orde te brengen?

 

Wat is dat voor bedrijf...

(Meen je dit nou serieus? Heb je het uitbesteed aan KPMG of soortgelijken? Zit daar een meerwaarde?)

 

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

nou het is toch echt waar  en maak er maar 16k  van voor oa meerwerk ed

 

het is een verhuurbedrijf met ongeveer 1200 facturen   

vooruitbetaalde borg ed 

 

vorig jaar overgestapt vanwege de hoge kosten bij de accountant ,maar ondertussen

zitten we weer op hetzelfde bedrag

 

ik vind het ook veel  

 

en nee het is geen kpmg of iets dergelijks

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
11 minuten geleden, kostenk zei:

nou het is toch echt waar  en maak er maar 16k  van voor oa meerwerk ed

 

11 minuten geleden, kostenk zei:

het is een verhuurbedrijf met ongeveer 1200 facturen  

 

pff, dat is niet mis. Voor hetzelfde aantal facturen en 3 man personeel zit ik op ongeveer 3500 euro inclusief loonadministratie en alle aangiftes. (en ik boek zelf niks in. btw over omzet en inkoop hou ik bij in excel zodat ik aan het eind van het kwartaal wel weet wat ik af moet dragen.)

 

Denk er eigenlijk nooit over na of het duur of goedkoop is, vorig jaar hebben we samen ons 35 jarig jubileum en samenwerking gevierd.

aangepast door henkh
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.