Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Oudere

Ervaring met Vandaag Online (voorheen Mkb adviseurs online)

Recommended Posts

Met een groep gedupeerden van  Vandaag Online en Noord Nederland Online, voorheen Zuid Nederland Online en Mkb adviseurs online,  zoeken deze gedupeerden een manier om de misleidende wurgcontracten nietig dan wel ongeldig te laten verklaren. 

De uitvoering lijkt niet op de beloftes. 

De topics over Mkb clickservice en proximedia, realgen, kunnen alle een voor een letterlijk worden overgenomen. 

Op Klacht.nl en Truspilot is genoeg te vinden over de bekende werkwijze, : mooi verhaal, 5 landingspagina, veel bezoekers, tekenen en 4 jaar betalen voor minder dan minimaal resultaat.

Per 1 januari van dit jaar is de wet  collectief naar rechter bij massaschade  aangenomen en de vraag is dan ook of  in navolging van Belgie waar Proximedia wordt aangeklaagd,  we dit in Nederland ook kunnen bewerkstelligen.

Zijn er belangen organisaties die zich groot willen maken voor de kleine zelfstandige?

Eerst maar eens het probleem schetsen.

Voormalig medewerkers van Proximedia zijn voor zichzelf begonnen en verkopen nu websites en SEO-diensten aan (startende) ondernemers onder de naam Vandaag Online

Ondernemers worden gebeld met een 'uniek aanbod' dat slechts tijdelijk geldig is, waarbij de startup Vandaag Online hen gratis hulp aanbiedt bij online marketing. Dan wordt een afspraak gemaakt, gevolgd door een bezoek van één of twee verkopers die razendsnel een script doornemen en de ondernemer verleiden tot het zetten van een handtekening onder wat later blijkt een kostbaar twee- of vierjarig contract te zijn.

Daar moest een startende ondernemer 6000 euro voor betalen. We zijn benieuwd naar andere ervaringen.

Vandaag Online staat op naam van een DvW. Die naam is van belang, want dezelfde vW was samen met een KHT bestuurder van MKB Online Adviseurs dat eind 2018 failliet ie verklaard, kort nadat de rechtbank Noord-Holland uitspraak had gedaan in een zaak die was aangespannen door Proximedia. Beide heren zouden een concurrentiebeding hebben met Proximedia. T en vW zijn veroordeeld tot een schadevergoeding aan Proximedia.

MKB Online Adviseurs lijkt actief geweest van begin 2017 tot eind 2018, gezien de reacties op Klacht.nl. Veel viel daar niet te halen, want alle contracten, de goodwill en het klantenbestand zijn in april 2018 verkocht aan Zuid Nederland Online BV van T. Klanten melden in de zomer van 2018 dat er ook een Noord Nederland Online BV (van vW) afgesplitst is. Kijk eens naar de sites van Noord versus Zuid. Begin 2019 wordt Vandaag Online geopend op naam van vW. T wordt in dit verband niet genoemd, maar een HT belt wel namens Vandaag Online, dan noemt hij zich Pieter.

Lees deze ervaring eens van een startende ondernemer, dat is een zaak op zichzelf!

Bij Trustpilot zijn negen reviews bekend van Vandaag Online, twee positief en zeven negatief. De negatieve recensies worden door Vandaag Online betwist. Bij Klacht.nl zien we vijf waarschuwingen tegen dit bedrijf. Ook daar is sprake van bezoek door twee vertegenwoordigers.

Edited by TwaBla

Ook ik ben gedupeerd door Vandaag Online. En gladde verkopers aan de deur gehad die met fantastische praatjes je onder tijdsdruk ' want anders geldt deze aanbieding niet meer' heb ook ik getekend.

Elke dag maken deze heren middels koude acquisitie afspraken en door misleiding omdat 'de diensten GRATIS zouden zijn' een afspraak met kleine zelfstandige.

Deze zijn zeer gevoelig voor meer zichtbaarheid en vindbaarheid op Google. 

Alle genoemde gedupeerde welke een reactie op Trustpilot en Klacht.nl zijn vereenigd in een Fbgroep. 

Zijn er belangen organisaties die zich groot willen maken voor de kleine zelfstandige en iets voor ons kunnen beteken?

Tegelijkertijd zou er meer publiciteit moeten komen om ondernemers te waarschuwen voor deze wanpraktijken zodat dit nooit meer een kans van slagen heeft en deze verkopers voorgoed een eerlijke baan moeten gaan zoeken. 

Ook ik ben misleid door Noord Nederland Online

Met twee vertegenwoordigers kwamen ze tijdens werktijd hun voorstel doen in maart 2018. Ze streepte van alles door wat dan niet hoefde, wat imker name niet hoefde te betalen. Hierdoor klonk het als een mooie aanbieding. 

Mijn site is vanaf maart 2019 offline, email adres werkt niet. Konden geen reden geven. In de door hun geboden oplossing (nieuwe site bouwen binnen 14 dagen) absoluut geen vertrouwen, dus geweigerd. Contract afgekocht begin juli met de toezegging de verhuiscodes ook per omgaande te zullen ontvangen. 

De beantwoording van de mail, de telefoon, de ingediende tickets is ronduit slecht. Wel incasseren, ook na het afkopen van het contract. Pand in Lemmer was intussen al verlaten, geen enkele reactie meer.
De voicemail zegt nu zuidnederland online, dus ze gaan onder een andere naam nog meer slachtoffers maken met hun praktijken. Mooie praatjes maar alleen maar loze beloftes. Verhaal op klacht.nl leverde geen oplossing op. 

Mijn domein stond al die tijd nog geregistreerd op  Noord Nederland Online, zou in maart 2020 aflopen. Tot mijn grote frustratie er achter moeten komen dat ze failliet zijn, mijn domein blijkbaar zomaar konden vrijgeven om te verkopen en ik nergens van op de hoogte was. De hoop van de gebruiker van mijn domeinnaam is natuurlijk dat ik geld ga betalen om deze terug te kopen. SIDN kan niks voor mij betekenen. Dit houdt in, of geld betalen, of geld steken in andere site, andere belettering op bakfiets, visitekaartjes aanpassen enz.  

Zou fijn zijn om meer kleine mkb-ers te behoeden voor deze manier van bedrijfsvoering. 

27 minuten geleden, AngeliqueCor zei:

Met twee vertegenwoordigers kwamen ze tijdens werktijd hun voorstel doen in maart 2018. Ze streepte van alles door wat dan niet hoefde, wat imker name niet hoefde te betalen. Hierdoor klonk het als een mooie aanbieding. 

Dat deed de account manager van Proximedia die een paar jaar geleden bij mij op bezoek kwam precies zo!

19 uur geleden, TwaBla zei:

Bij Trustpilot zijn negen reviews bekend van Vandaag Online, twee positief en zeven negatief. De negatieve recensies worden door Vandaag Online betwist. Bij Klacht.nl zien we vijf waarschuwingen tegen dit bedrijf. Ook daar is sprake van bezoek door twee vertegenwoordigers.

Bij klacht.nl staan bij Noord nederland online vergelijkbare klachten en bij MKB online adviseurs zelfs een nieuwe klacht dat er nog incasso's binnenkomen nadat de overeenkomst was afgelopen. 

De mannen van vandaagonline.nl hebben mij telefonisch benaderd voor een vrijblijvend gesprek. Ze kwamen bij mij op de zaak hun verhaal doen, ze verkopen je een abonnement op een dwingende agressieve wijze, willen je een voorstel doen dat jij het contract zogenaamd voor een goedkopere prijs kan krijgen in ruil voor goede recensies. Zo strepen ze allemaal bedragen door die jij niet hoeft te betalen en daarna moet je ondertekenen, dan teken je uiteindelijk voor een aanzienlijk groot bedrag wat je maandelijks moet betalen en waar je lang  aan vast zit. na getekend te hebben en ze de deur uit waren had ik gelijk spijt.
Nu 7 maanden verder geen enkele vooruitgang in mijn website. Uiteraard al meermaals aan de bel getrokken, gebeld, gemaild. Maar dit bedrijf (de mannen en hun gevolg) zijn er meester in om alle verantwoordelijkheden af te wenden op hun zogenaamde klant. Wel geld innen, maar werkelijk praktisch niets voor elkaar maken. Het is werkelijk te triest voor woorden. 

Echt waar mensen trap er niet in ze plunderen je bankrekening en voelen zich de koning te rijk.

1 uur terug, K[w]AST zei:

Nu 7 maanden verder geen enkele vooruitgang in mijn website.

Heb je een website? Wat is daarmee het probleem?

Ze verkopen volgens mij 5 landingspagina's, oftewel een site van 5 kantjes.

Een website met 5 pagina's die inhoudelijk niets voorstellen of simpel gekopieerd worden van je eigen website. Hoe je het noemt is niet erg van belang.  Ze maken niet waar wat ze beloven.  Het verkopen van contracten is hun verdienmodel, niet het waarmaken van loze beloftes.  Zeer benieuwd hoe België dit gaat aanpakken en of Nederland  meekijkt en luistert. Zou erg fijn zijn als dit net als acquisitie fraude kan worden bestraft. 

35 minuten geleden, Oudere zei:

Zou erg fijn zijn als dit net als acquisitiefraude kan worden bestraft. 

Acquisitiefraude wordt amper bestraft. Maar dat is een andere discussie. Ik ben benieuwd naar K[w]AST's reactie. :smiling-face-with-sunglasses:

Beter iets bestraft dan niets. Nu wordt er enkel naar het contract gekeken.  Niet naar de manier waarmee het gecamoufleerd door valse beloftes tot stand komt. Nog buiten beschouwing gelaten dat het lijkt alsof ze juist willen dat er na 3 maanden wordt opgezegd zodat ze restboete kunnen innen.  Er is totaal geen intentie om te werken of gehoor te geven aan de wens van de opdrachtgever. Ze prutsen wat in elkaar en klaar volgens contract. Niet tevreden ? Dan bel of mail je maar net zolang totdat je geduld op is en van ze af wil en dan kunnen ze weer een restboete innen.