• 0

Staat van Bedrijfsactiviteiten (categorie 1 t/m 3.2)

Hallo,

ik ben een ondernemer die een winkel heeft en de laatste jaren steeds meer online verkoopt. Nu hebben we voor het online verkopen steeds meer opslag nodig en daardoor wordt de verhouding tussen opslag en winkel ongeveer 80/20.  Om deze reden zijn we bijna wel genoodzaakt om naar een industrieterrein te verhuizen zoals alle concurrent dat doet, het al dan niet hebben van een showroom is nu niet belangrijk. Nu heb ik een pand gevonden waar je bedrijfsactiviteiten mag uitoefenen in de categorie 1 t/m, 3.2. Ik heb enkele van deze bijlages bekeken en in elke lijst staat categorie 3.1 postorderbedrijven. In de gemeente waar ik me wil vestigen is dit niet te vinden. Nu is mijn vraag: Postorderbedrijven is blijkbaar een categorie 3.1, want zo staat het in elke lijst die ik gevonden heb, volgens mij valt 3.1 tussen de 1 en 3.2, maar mag een gemeente er gewoon categorieën tussenuit halen zoals postorderbedrijven? Of kan ik me gewoon beroepen op hetgeen ik hierboven heb uitgelegd en dat het dus eigenlijk in die categorie valt.

Ik hoor heel graag van iemand die hier verstand van heeft.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Jim, allereerst welkom op Higherlevel

 

12 uur geleden, Jim Tienkamp zei:

Nu heb ik een pand gevonden waar je bedrijfsactiviteiten mag uitoefenen in de categorie 1 t/m, 3.2

Dat is de zogenaamde "risicocategorie".  Die is niet in zijn eentje bepalend of iets ook van de gemeente mag op een bepaalde plaats 

 

12 uur geleden, Jim Tienkamp zei:

Of kan ik me gewoon beroepen op hetgeen ik hierboven heb uitgelegd en dat het dus eigenlijk in die categorie valt.

Nee. Als een activiteit niet in de staat van bedrijfsactiviteiten in het bestemmingsplan staat, is de activiteit  niet toegestaan volgens het bestemmingsplan.

 

Op een industrieterrein wordt vaak detailhandel en reparatie voor particulieren (SBI codering52XX) niet toegestaan, postorderbedrijven vallen daar ook onder (SBI 5261). Maar wellicht kun je - als je geen showroom hebt en particulieren ook niet bij je komen afhalen of retourneren - de gemeente vragen om een ontheffing van het bestemmingsplan. 

 

Overigens is dit een al langer bekend fenomeen en succes is helaas niet gegarandeerd, een gemeente mag weigeren: webwinkel pas niet in bestemmingsplan

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.