• 0

Eigen Bedrijf in combinatie met Gezin

Hoi,

 

Wij zijn van plan om een eigen bedrijf te starten, maar lopen tegen het probleem aan welk effect het eigen bedrijf heeft op de gezinssituatie. We zijn al avonden discussies het voeren over de effecten.

Wij zijn een gezin met 2 jonge kinderen (6 en 3 jaar). Mijn idee is dat de kinderen veel tijd doorbrengen op school9 De jongste gaat over 6 maanden), en er genoeg tijd beschikbaar is om de kinderen de juiste aandacht te geven. Mijn vrouw twijfelt hier sterk aan.

 

Het operationeel gaan van het bedrijf zal ongeveer nog 12 maanden in beslag nemen, maar we willen wel alles goed op een rijtje hebben

 

Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het verschilt natuurlijk wel wat voor bedrijf: ga je diensten verlenen die vanuit huis gedaan kunnen worden, moet je een technisch product ontwikkelen, werk je het komend jaar aan huis, op lokatie of in een bedrijfspand? Heb je er nog een baan naast?

 

Oeps vergeten te vertellen, het gaat om een dierenpension aan huis, samen met een ander gezin (met 2 kinderen van 15 en 19 jaar)

De dames gaan de dag-dagelijkse werkzaamheden verrichten en de heren houden huidige baan, met als doel in de toekomst part-time te gaan werken, of zelfs te stoppen met werken, en nemen de avond werkzaamheden op zich.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou kijken naar wat de behoeften zijn van je kinderen (zij waren er immers het eerst!) en hoe de aanwezigheid van een pension aan huis die kan beinvloeden. Hoe denk je dat de dagelijkse praktijk er uitziet? Veel geluid door blaffende honden, klanten die het huis in en uit lopen alsof het een strandtent betreft etc?

 

Ik werk ook vanuit huis en heb ook jonger kinderen (bijna 2 en 5), maar ik krijg geen klanten over de vloer. Daar heb ik bewust voor gekozen, omdat ik de grens tussen werk en prive een beetje wil bewaken. Daarnaast hebben mijn kinderen niets met werk te maken, ze moeten gewoon lekker kunnen spelen en hun gang kunnen gaan.

 

Ik zou me kunnen voorstellen dat je duidelijke fysieke en mentale grenzen aanbrengt tussen je bedrijf en gezin, juist omdat je een pension om de hoek hebt. Dus bijvoorbeeld ruimtes waar alleen je gezin kan komen, ruimtes waar het stil is en zorgen dat je kinderen het huis in en uit komen zonder dat ze steeds langs de dieren moeten. Kijk het kan hartstikke leuk zijn, maar een gezin is een gezin en een bedrijf is een bedrijf. Je zal straks al genoeg om de tafel over werk praten....

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou kijken naar wat de behoeften zijn van je kinderen (zij waren er immers het eerst!) en hoe de aanwezigheid van een pension aan huis die kan beinvloeden. Hoe denk je dat de dagelijkse praktijk er uitziet? Veel geluid door blaffende honden, klanten die het huis in en uit lopen alsof het een strandtent betreft etc?

 

Ik werk ook vanuit huis en heb ook jonger kinderen (bijna 2 en 5), maar ik krijg geen klanten over de vloer. Daar heb ik bewust voor gekozen, omdat ik de grens tussen werk en prive een beetje wil bewaken. Daarnaast hebben mijn kinderen niets met werk te maken, ze moeten gewoon lekker kunnen spelen en hun gang kunnen gaan.

 

Ik zou me kunnen voorstellen dat je duidelijke fysieke en mentale grenzen aanbrengt tussen je bedrijf en gezin, juist omdat je een pension om de hoek hebt. Dus bijvoorbeeld ruimtes waar alleen je gezin kan komen, ruimtes waar het stil is en zorgen dat je kinderen het huis in en uit komen zonder dat ze steeds langs de dieren moeten. Kijk het kan hartstikke leuk zijn, maar een gezin is een gezin en een bedrijf is een bedrijf. Je zal straks al genoeg om de tafel over werk praten....

 

 

OK, maar dan belicht je alleen maar de fysieke kant van het verhaal. Hoe zit het dan met de emotionele kant van het verhaal. Wij vinden het fijn om op het moment dat de kinderen ons nodig hebben, er te zijn (het bekende kopje theen en koekje als de kids uit school komen). mijn vrouw geeft aan dat ze bang is dat te veel tijd opgeslokt door de dieren, dat de kinderen zogenaamde sleutelkinderen worden, en dat wil ze voorkomen. Ik zie hier een oplossing in time-management, en je moet je werkzaamheden zo inplannen dat er genoeg tijd is voor de kids, maar de kinderen moeten wel opgevoed worden, dat ze niet zomaar op elk moment van de dag aan de broekspijpen van ons kunnen hangen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou kijken naar wat de behoeften zijn van je kinderen (zij waren er immers het eerst!) en hoe de aanwezigheid van een pension aan huis die kan beinvloeden. Hoe denk je dat de dagelijkse praktijk er uitziet? Veel geluid door blaffende honden, klanten die het huis in en uit lopen alsof het een strandtent betreft etc?

 

Ik werk ook vanuit huis en heb ook jonger kinderen (bijna 2 en 5), maar ik krijg geen klanten over de vloer. Daar heb ik bewust voor gekozen, omdat ik de grens tussen werk en prive een beetje wil bewaken. Daarnaast hebben mijn kinderen niets met werk te maken, ze moeten gewoon lekker kunnen spelen en hun gang kunnen gaan.

 

Ik zou me kunnen voorstellen dat je duidelijke fysieke en mentale grenzen aanbrengt tussen je bedrijf en gezin, juist omdat je een pension om de hoek hebt. Dus bijvoorbeeld ruimtes waar alleen je gezin kan komen, ruimtes waar het stil is en zorgen dat je kinderen het huis in en uit komen zonder dat ze steeds langs de dieren moeten. Kijk het kan hartstikke leuk zijn, maar een gezin is een gezin en een bedrijf is een bedrijf. Je zal straks al genoeg om de tafel over werk praten....

 

 

OK, maar dan belicht je alleen maar de fysieke kant van het verhaal. Hoe zit het dan met de emotionele kant van het verhaal. Wij vinden het fijn om op het moment dat de kinderen ons nodig hebben, er te zijn (het bekende kopje theen en koekje als de kids uit school komen). mijn vrouw geeft aan dat ze bang is dat te veel tijd opgeslokt door de dieren, dat de kinderen zogenaamde sleutelkinderen worden, en dat wil ze voorkomen. Ik zie hier een oplossing in time-management, en je moet je werkzaamheden zo inplannen dat er genoeg tijd is voor de kids, maar de kinderen moeten wel opgevoed worden, dat ze niet zomaar op elk moment van de dag aan de broekspijpen van ons kunnen hangen.

 

Toch maakt Ilja wel een goed punt.

Hij vraagt namelijk of de randverschijnselen van jullie onderneming invloed heeft op het welzijn van de kinderen.

Terecht legt hij een scheiding tussen wonen en werken, die zaken moeten niet door elkaar lopen.

Hij vraagt jou om na te denken hoe jij denkt dat de dagelijkse praktij eruit gaat zien.

 

En over de emotionele kant van het eigen bedrijf, dat heb je zelf in de hand.

Dat is nu net het mooie van een eigen bedrijf, als je de dingen slim op pakt, heb je dus veel meer tijd voor kinderen op het moment dat ze dat nodig hebben.

Denk maar aan het naar school brengen, daar heb je allemaal meer tijd voor.

Vooral als je dit goed afspreekt met het andere gezin, zijn er veel mogelijkheden.

Maak eens een tijdschema hoe de dag eruit ziet zowel voor de kinderen als voor het werk.

Sleutelkinderen zijn juist kinderen van looonslaven die veel forenzen.

 

Verder is het natuurlijk een soort bedrijf waar kinderen ook rond kunnen lopen, je hebt immers geen heftrucks of gevaarlijk installaties.

Ik denk juist dat het een prima oplossing is tussen werken en de zorg voor kinderen.

 

Misschien kun je eens op bezoek gaan bij een concullega, en daar eens luisteren wat de valkuilen zijn ten aanzien van het gezin.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

sjoq, ik heb het niet alleen over de fysieke grenzen, ik schreef "fysieke en mentale" grenzen. In plaats van mentaal mag je ook emotioneel lezen, dan zitten we op dezelfde golflengte. Zoals ik het zie, is het juist wanneer je zo iets intensiefs op je eigen erf gaat doen, moeilijk het fysieke van het emotioneel te scheiden.

 

Het gaat er om flexibiliteit aan te brengen en je kinderen, zeker als ze wat ouder worden (alhoewel 6 al oud genoeg is) de macht te geven zelf van die flexibiliteit gebruik te maken. Dus: ze gelegenheid geven voor rust en privacy wanneer zij dat willen en zorgen dat die rust en privacy niet zomaar door klanten of dat andere gezin kan worden verbroken. Anders dan voelen de kinderen zich straks machteloos en gefrustreerd.

 

Omgekeerd denk ik, zeker naar je oudste, kan je best aan regels denken wat betreft het betreden van bedrijfsterrein. Dus: de dierenverblijven zijn geen speelplaats, niet zomaar het kantoor binnenrennen als papa met een klant zit (tenzij natuurlijk bloed en traden in het spel zijn). Etc.

 

Ik snap maar al te goed je behoefte om dicht bij je kinderen te zijn voor de koek en thee. Dat aspect van aanwezigheid moet je ook niet beknotten. Geef wel de grenzen aan en bewaak die. Ik zorg dat er geen klanten over de vloer komen, maar mijn oudste moet ook niet binnenstormen en gaan schreeuwen als ik aan de telefoon zit. It works both ways.

 

Wat mij betreft gaat het om: duidelijke grenzen en spelregels, zorgen voor rust en ruimte, en gezin en bedrijf niet teveel mixen. Niet om de lol te dempen, maar juist om te lol te bewaren.

 

Success!

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Wat mij betreft gaat het om: duidelijke grenzen en spelregels, zorgen voor rust en ruimte, en gezin en bedrijf niet teveel mixen. Niet om de lol te dempen, maar juist om te lol te bewaren.

 

Gelukkig: het bestaat nog steeds: Rust, Reinheid en Regelmaat, de peilers van goed ouderschap ;D

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ik kan je geen feedback geven vanuit de positie van de ouders, maar misschien wel een beetje vanuit een kind.

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik heel jong was en ben in 2 gezinnen opgegroeid (beide ouders zijn hertrouwd) en in beide gezinnen is er sprake van een eigen bedrijf. Mijn vader had een bouwmarkt en mijn moeder heeft een drukkerij. Dit heeft er wel in geresulteerd dat mijn beide ouders allebei erg druk waren en soms kwam ik thuis uit school en waren mijn ouders er nog niet. Ik heb dit zelf nooit als vervelend ervaren en het heeft me nooit het gevoel gegeven dat ik niet genoeg aandacht kreeg. Wat belangrijk is dat wanneer je je kinderen aandacht geeft het om de kwaliteit gaat en mijn ouders lieten mij ook altijd 'zien' waarom ze zo druk zijn. Ik ging geregeld mee naar de zaak en mocht daar ook helpen wanneer ik dat wou (let op, dit 'moest' nooit maar wilde dit graag) Ik zat als 9-jarig meisje al een beetje achter die kassa de knopjes in te drukken. Ik heb het zelf altijd leuk gevonden om mee te gaan en ik snapte ook wel dat mijn ouders druk waren.

Dus laat ze zien wat je doet en als ze willen helpen, sta dat toe ook al schiet het niet echt op en wordt jij misschien opgehouden, want dat zijn erg leuke herinneringen achteraf!

 

Ik denk niet dat het slecht zal zijn voor de kinderen om jullie bedrijf te beginnen. Je wordt zelf ook niet gelukkiger als je niet je dromen najaagt en dat zal ook zijn weerslag hebben op je gezin....... (daarom ben ik ook heel blij dat mijn ouders niet bij elkaar zijn gebleven om mij, zinloos!)

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

TechNico en Ilja, zo sta ik er ook tegenover, maar mijn vrouw iets minder. Zij wilt dat de kinderen absoluut niets te kort komen. Naar mijn idee, zal dit niet gebeuren, mits we maar goede afspraken maken hierover, en deze heilig verklaren. Na een avond of 2 discussieren, was ik door mijn argumenten heen, en heeft zij de deur weer wat verder open gezet om door te gaan met het onderzeken van de haalbaarheid. Ik zal haar sowieso dit draadje laten lezen, misschien gaat de deur dan volledig open ;D

 

Inzichten van mensen met soort gelijke ervaringen laten je zaken toch vaak van een ander kant bekijken, waardoor een mogelijk probleem eenvoudig opgelost kan worden. Bedankt !!!

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan je geen feedback geven vanuit de positie van de ouders, maar misschien wel een beetje vanuit een kind. ......

 

Toppie dat jij het ook van deze kant toelicht. Ikzelf ben dus een echt sleutelkind en heb enigszins dezelfde ervaringen als kind die jij hebt. Geen moeite met het alleen zijn, e.d. Mijn vrouw daarentegen heeft een geweldige jeugd gehad, die zeer huiselijk en warm was. Beide hebben we nu vanuit ons eigen perspectief een beeld van de combinatie bedrijf / gezin. Ik ben er zelfs van overtuigd dat de kinderen betrokkener zijn bij een bedrijf aan huis, dan wanneer Pa en Ma 's morgens om 8 uur gaan werken, en 's avonds afgepeigerd voor de buis zitten.

 

Mij is wel duidelijk:

* Afspraken maken;

* quality time met de kinderen is bedrijfsmatig gezien ook een "afspraak"

* Deze afspraken HEILIG verklaren.

Link naar reactie
  • 0

Beste Sjoq,

 

Hier lopen ook drie smurfen rond van 6,4 en bijna 2, ik ben dus al een beetje ervaringsdeskundige.

Misschien is het een idee om als de kindertjes op één oor liggen vanavond even te chatten via de higherlobby.

Menu tools --> higherlobby.

Laten we zeggen 21.00 uur, en zorg dat je vrouw erbij zit of gewoon zelf meedoet.

Misschien geeft dat haar een beter beeld van wat er aan zit te komen.

Ik zal zorgen dat mijn vrouw ook in de buurt is. ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik merk ook dat mijn oudste zoon, bijna 5, redelijk goed begrijpt dat papa thuis werkt, wat klanten zijn en wat dat betekent voor onze rollen overdag. Soms dan ben ik aan het werk en dan zit hij op een lekkere bank in mijn kantoor een boekie te lezen of op een neer te springen. Ik heb een ijzeren concentratie, dus mij stoort het niet. Maar als klanten bellen dan moet hij even stil zijn (niet zijn sterkste kant). Soms dan gaan we samen wat doen of een boterhammetje eten of naar buiten. Ik heb telefoon en een blackberry, dus echt veel missen zal ik niet.

 

Toen ik anderhalfjaar geleden begon met mijn bedrijf, was mijn jongste zoon net geboren. Hij is van december en twee maanden later schreef ik mij in bij de KVK. Omdat die kleine 's nachts alleen bij ons wilde slapen (als hij al sliep, which he didn't), heb ik wekenlang 's nachts met hem op schoot zitten werken aan het opzetten van mijn bedrijf. Toen heb ik geleerd dat ik ook met 1 hand snel kan typen! :)

 

De eerste paar maanden was de jongste veel thuis, overdag was dat soms lastig omdat ik dan aan het voeden was als de telefoon ging. Erg arelaxed! Tegen mijn klanten ben ik altijd heel eerlijk geweest, eigenlijk heeft niemand er ooit een probleem van gemaakt, zelfs niet als er een beetje op de achtergrond werd gejankt. Toch moest ik meer scheiding aanbrengen, voor iedereen eigenlijk. Mijn oplossing was een virtual assistant. Groep dames in Engeland die voor mij de telefoon aanmenen als ik dat niet kan. Dat was superprofessioneel en bracht veel rust in mijn hoofd (en hart). Een van de betere zakelijke investeringen die ik heb gedaan!

 

Nu kan ik 's middags mijn zoon uit school halen en ben ik baas over mij eigen agenda. Soms moet ik 's avonds werken en soms 's ochtends heel vroeg of in het weekend. Maar dat is omdat ik daarvoor kies. Mijn klanten interesseert het toch niet hoe ik mijn tijd plan, als ik maar volgens afspraak lever. Klanten heb ik eigenlijk niet over de vloer, althans niet voor zakelijke afspraken. Dan ga ik naar de klant of ontmoet ik ze op een andere locatie. Heel af en toe komt er iemand langs voor het sociale, maar dat is omdat sommige klanten halve vrienden zijn geworden.

 

Iedereen in het gezin is beter af met deze situatie. Minder ophaalstress, tijd en aandacht voor kinderen wanneer die dag nodig hebben en - inderdaad VCC - Rust, Rijnheid en Regelmaat. En ROI wat betreft de klanten. Dus iedereen blij :)

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Beste Sjoq,

 

Hier lopen ook drie smurfen rond van 6,4 en bijna 2, ik ben dus al een beetje ervaringsdeskundige.

Misschien is het een idee om als de kindertjes op één oor liggen vanavond even te chatten via de higherlobby.

Menu tools --> higherlobby.

Laten we zeggen 21.00 uur, en zorg dat je vrouw erbij zit of gewoon zelf meedoet.

Misschien geeft dat haar een beter beeld van wat er aan zit te komen.

Ik zal zorgen dat mijn vrouw ook in de buurt is. ;)

 

Hier zou ik graag gebruik van willen maken, maar helaas ben ik vanavond verhinderd (feestje ;D ;D ;D). Kids gaan trouwens logeren bij oma :D.

Ik zal mijn vrouw informeren, en mag ik later hierop terugkomen???

Link naar reactie
  • 0

Beste Sjoq,

 

Hier lopen ook drie smurfen rond van 6,4 en bijna 2, ik ben dus al een beetje ervaringsdeskundige.

Misschien is het een idee om als de kindertjes op één oor liggen vanavond even te chatten via de higherlobby.

Menu tools --> higherlobby.

Laten we zeggen 21.00 uur, en zorg dat je vrouw erbij zit of gewoon zelf meedoet.

Misschien geeft dat haar een beter beeld van wat er aan zit te komen.

Ik zal zorgen dat mijn vrouw ook in de buurt is. ;)

 

Hier zou ik graag gebruik van willen maken, maar helaas ben ik vanavond verhinderd (feestje ;D ;D ;D). Kids gaan trouwens logeren bij oma :D.

Ik zal mijn vrouw informeren, en mag ik later hierop terugkomen???

 

Tuurlijk, ikheb gewoon even een tijd voorgesteld omdat het anders doodbloed.

Doe maar even een tegenvoorstel.

Link naar reactie
  • 0

 

Het betreft hier twee gezinnen met samen vier kinderen die een dierenherberg willen beginnen. De mannen houden hun baan, dus in het begin komt veel werk en zorg bij de vrouwen terecht. Dat aspect wordt hier niet besproken. Ik snap wel dat Sjoq's vrouw aarzelt. Zo'n pension is waarschijnlijk niet in het dorp gevestigd, dus winkels en scholen zijn ver weg. Goed doorpraten!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoi, interessant om te lezen hoe mensen hun bedrijf aan huis met kinderen combineren.

 

Sjoq, is jouw vrouw op dit moment full time huisvrouw? Want als dat het geval is, kan ik me voorstellen dat ze wat twijfels over de te besteden tijd aan de kinderen heeft. Ten slotte is ze nu gewend op (vrijwel) ieder moment beschikbaar te kunnen zijn voor de kinderen.

 

Zoals Twalevel zegt blijven de mannen in de eerste fase gewoon buiten huis werken. Voor hun verandert er daardoor in principe niet veel. Dat lijkt me ook iets om goed te beseffen; in het begin komt er dus heel veel op de vrouwen af.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen kinderen en ben geen sleutelkind geweest maar wil toch even reageren. ;D

 

Er wordt gepraat over "plannen", zo laat tot zo laat doen de vrouwen het werk en dan zijn de mannen aan de beurt. Ik kan dus ergens het argument van de vrouw begrijpen als je praat over "quality time" doorbrengen met de kinderen. Je kunt misschien de geboorte van een kind enigzins "plannen" maar je kunt in mijn ogen niet verwachten van het kind dat hij/zij zich houdt aan jouw "geplande quality time afspraak". Een kind zal echt niet van 6 tot 8 om quality time vragen, ze kunnen de klok misschien nog niet lezen en hebben geen idee wat die rode streep op het planbord inhoud.

Link naar reactie
  • 0

 

Het betreft hier twee gezinnen met samen vier kinderen die een dierenherberg willen beginnen. De mannen houden hun baan, dus in het begin komt veel werk en zorg bij de vrouwen terecht. Dat aspect wordt hier niet besproken. Ik snap wel dat Sjoq's vrouw aarzelt. Zo'n pension is waarschijnlijk niet in het dorp gevestigd, dus winkels en scholen zijn ver weg. Goed doorpraten!

Zegt mijn vrouw ook (net effe gebeld). ook de negatieve kanten moeten belicht worden. Helaas is het nog niet duidelijk waar de vestiging gaat worden, aangezien we nieuw beginnen. Het gaat in ieder geval om het zuiden, wat sowieso een landelijk gebied is.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht heeft zo'n zaak en de bijkomende drukte ook wel zn voordelen voor kinderen... het schijnt bijvoorbeeld dat mensen wiens ouders ondernemer waren, in de regel succesvollere ondernemers worden.

 

De mate waarin je werk en prive door elkaar wilt laten lopen verschilt denk ik sterk persoonlijk. Je hebt mensen die het liever strict scheiden, maar er zijn er genoeg die toch altijd met hun zaken bezig zijn zodat die scheiding alleen maar een praktische hobbel wordt.

Link naar reactie
  • 0

Sjoq, is jouw vrouw op dit moment full time huisvrouw?

 

Nee , zij werkt part-time in de psychogeriaterische zorg (dementen), inclusief week-einden. Effectief houdt dit aan dat de kinderen 1 dag in de week opgevangen worden door Oma.

 

 

Zoals Twalevel zegt blijven de mannen in de eerste fase gewoon buiten huis werken. Voor hun verandert er daardoor in principe niet veel. Dat lijkt me ook iets om goed te beseffen; in het begin komt er dus heel veel op de vrouwen af.

Klopt, alhoewel de bedoeling is om zo snel mogelijk de boel rendabel te maken, zodat de mannen minder kunnen gaan werken.

Link naar reactie
  • 0

 

..... het kind dat hij/zij zich houdt aan jouw "geplande quality time afspraak". Een kind zal echt niet van 6 tot 8 om quality time vragen, ze kunnen de klok misschien nog niet lezen en hebben geen idee wat die rode streep op het planbord inhoud.

Klopt ;D ;D Heb je gelijk in,maar de kinderen naar school brengen, halen, etenstijd, sporttijd, huiswerktijd en bedtijd zijn simpel en eenvoudig te plannen. De andere aandachtgebieden zijn een stuk moeilijker. Wat nou als de kinderen thuis zijn, en ondeling ruzie hebben? of worden het TV-kinderen, of .......

Link naar reactie
  • 0

Wellicht heeft zo'n zaak en de bijkomende drukte ook wel zn voordelen voor kinderen... het schijnt bijvoorbeeld dat mensen wiens ouders ondernemer waren, in de regel succesvollere ondernemers worden.

 

De mate waarin je werk en prive door elkaar wilt laten lopen verschilt denk ik sterk persoonlijk. Je hebt mensen die het liever strict scheiden, maar er zijn er genoeg die toch altijd met hun zaken bezig zijn zodat die scheiding alleen maar een praktische hobbel wordt.

 

Juist door het verhaal op te zetten met 2 gezinnen denk ik dat er een goede combinatie gemaakt kan worden. (Hoe de 2 gezinnen het leuk houden onderling, is weer voer voor een ander topic ;) )

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.