• 0

deel merknaam al geregistreerd als woordmerk

hallo,

Ik ben mij aan het oriënteren op het registreren van een merk dat ik  in de markt ga zetten. En nu stuit ik op een dingetje waar ik niet uitkom.  Dit bepaalt of ik mijn bedachte merknaam wel of niet kan registreren. En daar ging heel veel denkwerk aan vooraf, dus voordat ik hiermee verder ga, wil ik graag zeker zijn dat mijn merknaam geregistreerd kan worden. Ik denk liever van te voren na over een eventuele nieuwe naam dan halverwege het proces.

 

Wat is het geval. Een woord  uit mijn merknaam is al geregistreerd als woordmerk.  Het gaat om een zelfstandig naamwoord (dus beschrijvend?) en de bedrijfsnaam bestaat uit een bijvoeglijk + dat zelfstandig naamwoord. Ik wil dit zelfst. nmw in meervoud gebruiken.  Vergelijkbaar met dit verzonnen voorbeeld:

 

geregistreerd woordmerk: goudvis

bedrijfsnaam eigenaar registratie: glazen goudvis 

mijn merknaam: dansen met goudvissen

 

We zitten overigens in totaal verschillende klassen (9 vs 45).

 

Hopelijk is hier iemand die me kan vertellen of dit een probleem gaat zijn of niet. Ik hoor het graag en alvast bedankt voor het meedenken.

 

hartelijke groet,

Danielle

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)
22 minuten geleden, DanielleS zei:

We zitten overigens in totaal verschillende klassen (9 vs 45).

 

Dat is wel even essentieel.

 

Als jouw merknaam geen verwarring veroorzaakt en niet de reputatie van het andere merk beschadigt, is er waarschijnlijk geen probleem.

 

Denk aan Ford Mustang en Mustang de spijkerbroek. Dan zit je met een Ford Mustang denim shirt dus fout...

ford_mustang_denim_xxl.jpg

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je bericht.

 

Nee, het wordt geen Ford Mustang denim shirt ;-)

En verwarring of reputatieschade is ook niet aan de hand.  

 

Fijn om te weten dat ik in ieder geval gewoon door kan gaan met de verdere ontwikkeling en niet weer opnieuw hoef te beginnen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.