• 0

Geld uitkeren aan resellers

Dag mensen op dit forum.

 

Voor mijn webshop ga ik een affiliate/reseller programma oprichten. Door middel van een couponcode is bij te houden hoeveel bestellingen via een reseller zijn gedaan. Uiteraard moet ik het geld uitbetalen aan de resellers. Mijn vraag is hoe ik dit administratief het best kan doen. 

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

David

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste DavidWB,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel. In de meeste webshopsystemen zit zoiets al ingebakken of zijn diverse plugins (uitbreidingen) beschikbaar. Als je je daarin verdiept, zul je zien dat dat lang niet altijd met een couponcode werkt. Die codes geven namelijk minder gebruiksgemak en controle dan dat er andere technische mogelijkheden zijn.

 

Wat je in administratieve zin moet doen is het aantal verkopen per affiliate/reseller bijhouden en een vergoeding voor aangedragen leads of verkopen afspreken. Dat kun je zo eenvoudig of complex maken als je zelf maar wilt.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie. Voor WooCommerce heb ik een mooie plugin gevonden die ook een dashboard geeft voor de affiliates om het een en ander bij te houden. Het gaat om dit geval om een coupon voor gratis verzending. Dit staat ook duidelijk op reclamewerk vermeld. De coupons zijn uiteraard per affiliate (en reclamewerk) anders. Overigens is er een QR code aanwezig die de coupon meteen aanzet, met op de homepage een melding over het activeren ervan.

 

Als ik geld stuur naar een affiliate, moet ik dan nog een soort (credit)factuur of iets dergelijks die kant op doen?

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Als je zelf de gratis verzenden in een nieuwsbrief aan bestaande klanten als optie aanbiedt, ben je ongetwijfeld beter af volgens het KISS-principe (Keep It Simple Stupid-principe)...

 

...het is inderdaad gebruikelijk dat je dan een kredietfactuur stuurt, diverse platformen zouden kunnen faciliteren als je dit (werkelijk) wenst.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het is helemaal niet gebruikelijk dat je een creditfactuur stuurt. Dat mag zelfs niet eens, want er is geen sprake van een credit. 

 

Jij, als affiliateboer, bent namelijk de klant in dit verhaal. Jij neemt immers de dienst af, dus de affiliates moeten jóu een factuur sturen. Als je echter toch degene bent die een factuur stuurt, dan stuur je geen creditfactuur maar een zogenaamde self billing invoice. En daarbij moet je dus rekening houden met de btw-status van de affiliate. Je maakt namelijk een factuur op námens iedere individuele affiliate, dus moet je ook de gegevens van hen weten en de btw-status correct toepassen. Je moet dat zelfs ook vermelden op de factuur, dat je als afnemer de factuur hebt aangemaakt.

 

Ook is het zo dat je al die losse facturen als kosten moet inboeken, alsóf ze door iedere affiliate naar jou gestuurd zijn.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.