• 0

Curator wil dienstverlening

Best Forum,

Ik heb een debiteur in faillissement met nog een aantal onvoldane facturen. De curator wil nog een paar diensten van ons t.b.v. zijn werkzaamheden en wil hiervoor betalen via een aparte factuur..
Is het reëel om eerst het voldoen van de openstaande facturen te vragen of moet ik blij zijn nog wat te kunnen incasseren van deze klant omdat de openstaande facturen toch niet meer betaald mogen worden?

Bij voorbaat dank,

M. van de Klei

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Goedenavond Mark,

 

in praktische zin moet je de curator het maximaal haalbare facturen voor (vóór!) feitelijke levering van diensten in de aparte factuur. Natuurlijk kun je daarbij navraag doen over de afwikkeling van de openstaande facturen. Ik hoef je het gangbare of minimale tarief van een curator daarbij vast niet te noemen. Ik zou dat spiegelen bij factureren met openstaande vorderingen aan debiteur die in staat van faillissement verkeert.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

De curator zal de openstaande facturen van voor het faillissement niet betalen, hij mag individuele crediteuren niet bevoordelen. Eisen dat eerst de openstaande facturen betaald moeten worden zal dus weinig zin hebben.

 

Het enige wat je kan doen is besluiten of je de diensten wel of niet wilt leveren, het is daarbij wel gebruikelijk om vooruitbetaling te vragen.
mijn ervaring is dat curatoren alleen vragen (nieuwe) diensten te verlenen als daardoor de boedelopbrengst (sterk) verhoogd kan worden. Met andere woorden indirect heb je dan mogelijk meer kans om een deel van jou openstaande facturen te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Idd, oude facturen mogen niet zomaar worden betaald.

Ik zou alleen wat doen tegen vrijwel volledige betaling vooraf. Maar dat zal de curator waarschijnlijk niet doen.

 

De kans dat je voor deze ook betaald krijgt is natuurlijk niet groot. Ja de boedel zal waarschijnlijk meer waard worden, maar meestal gaat dat direct naar de belastingdienst of bank. Ga gewoon even met de curator in gesprek, en je weet snel meer.

logo & grafisch design

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.