• 0

Welke bank voor mijn holding

Goedemiddag,

 

financiering is rond. inschrijving gebeurt morgen en dan moet ik nog een bankrekeningnummer hebben.

Voor de duidelijkheid. Ik heb 7 jaar gewerkt voor de werkmaatschappij, waar ik nu aandelen van gaat kopen en me laat betalen middels een management fee voor 40 uur per week.

Enige opdrachtgever dus. Qua transacties zullen dit er minimaal zijn.

Het is echter van belang dat ik snel een rekeningnummer heb, want het managementfee van januari moet nog worden uitbetaald en dit het liefst naar mijn zakelijke nummer.

ABN zit ik privé. Kan 4 weken duren voordat ze een rekeningnummer voor mij hebben. Alternatief: N26. Binnen 8 minuten een rekeningnummer.

Is dit handig en wat zouden jullie doen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

[Off topic]

 

 
2 uur geleden, Anoniem81 zei:

Ik heb 7 jaar gewerkt voor de werkmaatschappij, waar ik nu aandelen van gaat kopen en me laat betalen middels een management fee voor 40 uur per week.

 

Gefeliciteerd! Mag ik vragen hoe je die financiering nu alsnog (en best wel snel) voor elkaar hebt gekregen? 

 

[/Off topic]

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

KNAB doet alleen nog maar eenmanszaken. N26 durf ik eigenlijk niet. Vind ook een Duitse IBAN niet fijn.

ING wist ik niet dat ze zo snel zijn, echter is het de huisbank van de werkmaatschappij en hebben slechte ervaringen met ze.

ABN vanmiddag gebeld. Ze verwachten het binnen 5 werkdagen te kunnen doen als het geen risicoprofiel uitkomt. Als dat wel het geval is of ik word er uitgepikt, dan kan het to vier weken duren. Mijn broer heeft prive RABO en had binnen twee werkdagen een zakelijke rekening, echter gaat dit niet op als je nog geen klant bent.

 

@ Norbert: Dank je wel. Tussenpersoon die ook mijn hypotheek heeft geregeld kwam met twee financiers. :-)

Link naar reactie
  • 0
19 uur geleden, Anoniem81 zei:

Het is echter van belang dat ik snel een rekeningnummer heb, want het managementfee van januari moet nog worden uitbetaald en dit het liefst naar mijn zakelijke nummer.


ABN zit ik privé. Kan 4 weken duren voordat ze een rekeningnummer voor mij hebben.

Waarom zo’n haast  ... die management fee vloeit, gedurende die vier weken, toch niet weg ?

 

Zakelijk en privé bankieren bij dezelfde bank heeft zo z’n voordelen ... éénmaal inloggen en je hebt toegang tot al je rekeningen.

 

Mocht je privé op zwart zaad zitten, dan kan je voor een enkele keer die fee toch ook rechtstreeks naar je privé-rekening sturen? Daar komt het geld op den duur toch terecht.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

mod comment: Dit topic is al bijna een jaar oud.

Je kunt reageren, maar de vraagsteller is al geruime tijd niet meer op HL geweest en het lijkt redelijk om aan te nemen dat zijn probleem intussen wel opgelost zal zijn.

verdere reacties lijken dus niet veel toe te voegen daaraan

Link naar reactie
  • 0
14 uur geleden, patmaniak zei:

Jawel hoor. Mijn holding zit bij KNAB. 

 

Dan voor de definitieve duidelijkheid voor huidige en toekomstige lezers van dit topic: 

 

KNAB ondersteunt op dit moment  (14-01-2021) geen nieuwe bankrekeningen voor holdings meer. 

Ik ben bij toeval zelf bezig met een nieuwe holding en werkmij en  ik kan mijn bestaande KNAB rekening wel omzetten naar de werkmij, maar KNAB biedt geen mogelijkheden voor een rekening voor de holding. 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kwam daar vorige maand ook achter. SNS wees me ook af, evenals ASN. Bij ABN was een zakelijke rekening voor de holding echter verrassend snel geregeld, al had ik daar ook al een privérekening lopen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Hou er rekening mee dat app-only banken beperkingen hebben die redelijk irritant kunnen zijn bij zakelijk gebruik. Bij apps heb je een daglimiet. Die voorkomt dat als iemand een pistool tegen je hoofd zet, jij de spaarrekening van je holding volledig naar deze boef overmaakt. Maar tegen die daglimiet loop je dus ook bij grotere transacties.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.