Ervaringen met bedrijf "Cris#lv" ?

Aanbevolen berichten

Hier een draadje waar je meer zou kunnen vinden, ook over de manier waarop over jouw soort vraag wordt gesproken.

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=21;action=display;threadid=3712;start=0#msg69121

 

(dit draadje komt naar boven als je op 'criso#v' zoekt op HL, ik heb verder mening over noch ervaring met deze onderneming)

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Bovengenoemd bedrijf is al eens ter sprake gekomen en door sommigen geclassificeerd wordt als "dubieus".

 

Lees: "Adverteerders in het katern Zakelijke Dienstverlening en marktplaats-achtige aanbiedingen"

 

Daarnaast heeft bovenstaan bedrijf een claim van 5 miljoen liggen bij het productie bedrijf van kijkcijferkanon H.H. .

Hier nog wat meer info

 

Men dient dus op te letten wat men schrijft, wie men aanhaalt en bij naam noemt want de resultaten, en het zijn er al weinig, in Google zullen binnen no time vol staan met posts uit HL. ::)

 

Wellicht kan men daarnaast uit de niet werkende Algemene Voorwaarden en Privacy Policy op hun webpage zijn eigen conclusies trekken. ;D

 

(deze informatie komt van het internet, verder heb ik mening over noch ervaring met deze onderneming)

Link naar reactie

Cris#lv ken ik niet. Engelhart evenmin. De "insolventiebranche" in het algemeen heeft een slechte naam. Het is een toevluchtsoord voor beleggers van het type "Huisjesmelker". De goede niet te na gesproken.

 

Wat verwacht je eigenlijk van deze lieden?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Ik hoef niets van deze lieden, gelukkig maar.

Het stellen van vragen, het evt. vernoemen van (bedrijfs)namen kan echter interessante info. voor eenieder opleveren.

Interessant in de zin van een waarschuwing maar evt. ook in positieve zin

 

Als je niets van deze lieden hoeft, waarom stel je dan deze vraag ?

Blijkbaar heb je andere bedoelingen met het stellen van deze vraag.

 

Geef daar eens een fatsoenlijk antwoord op voor ik deze hele draad verwijder.

Link naar reactie

In Nederland wordt het bedrijfsleven op grote schaal benadeeld door een aantal lieden.

Deze lieden kunnen deze activiteiten vrijwel ongestraft uitoefenen en blijven uitoefenen omdat ze relatief anoniem zijn/blijven.

Dit forum kan ervoor zorgen dat ondernemers gewaarschuwd danwel geattendeerd worden op dit soort zaken.

Het was wellicht in eerste instantie beter geweest bovengenoemde naam niet te vernoemen, maar ja dan zijn we weer terug bij af.....

Link naar reactie

Natuurlijk kan een waarschuwing hier op zijn plaats zijn, toch zijn we geen meldingsplaats voor oplichters. internetoplichting.nl is dat wel. Higherlevel heeft een heel goede seo, en de naam van een bedrijf hier in de titel van een topic heeft als gevolg dat die in Google soms hoger scoort dan de site van het bedrijf zelf. Daar is niets mis mee, zolang maar duidelijk is waarom die naam er staat en de post een bijdrage levert aan het forum (dus iets met ondernemen te maken heeft.)

 

De poster van een bericht enkelen weken geleden over zijn hosting, waarbij hij de naam van het bedrijf en het woord fraude in de titel van de topic vind ik niet erg diplomatiek bezig. De naam was niet nodig om genoemd te worden om het probleem te beoordelen, en Higherlevel zit wel met het probleem dat hier niet altijd hoor en wederhoor wordt toegepast. Daardoor kan hier, op ieders persoonlijke titel een bedrijf in een bepaald daglicht gesteld worden, waarbij niet duidelijk is waar dat op gebaseerd is. Voor sommige topics kiezen we ervoor om ze neit door te laten lopen. Twee weken geleden wilde iemand hier 'informatie' over een advocatenkantoor, en het bericht was nogal wantrouwend opgesteld, echter zonder een zaak of probleem erbij beschreven. Dat levert geen bijdrage aan het forum, en als ene concurrent van het kantoor hier een anonieme flame begint, kan niemand controleren waar dat vandaan kotm en of het terecht is.

 

Als het posten van naam en toenaam iets bijdraagt aan de oplossing van een ondernemersprobleem heb ik er geen moeite mee. Maar niet iedere naam die even gecheckt wil worden hoeft hier als dubieus te boek te staan.

 

Zelf heb ik ook een casus over dubieuze opdrachtgevers gepost:

maar zonder naam, die voegt immers niets toe...

Link naar reactie

In het verleden hebben wij zaken gedaan met een solventie-buro . Een solventieburo is erop gericht om ondernemingen aan te trekken of ondernemers, die zwaar in de problemen zitten of dreigen te raken. Het zij door de belasting of bijna een faillisement. Het bedrijf adviseert over de doorstart en geeft u advicris#lves uw oude b.v. of andere rechtsvorm aan haar te verkopen voor...?.. 1 euro of meer op papier. Maar in feiten betaald u hun om het bedrijf van u over te nemen rond de Euro 2500,==. Hierna kunt u een doorstart maken met een rechtsvorm die u van hun kunt afnemen, b.v./ltd/cv etcetera.

 

Het tweede wat er gebeurt met uw oude onderneming, is dat men deze voor een tijdje in het buitenland huisvest en de onderneming schoont. Dus niet opheft (wat men zegt) maar de onderneming schoon-wast van schuldeisers (belasting/banken/crediteuren). En deze dan doorverkoopt aan meestal criminele grouperingen in het buitenland (hier heeft u zelf geen last van). Wel kan het zo zijn, dat u op een gegeven moment hoort dat bijvoorbeeld Jansen b.v. (uw oude onderneming) betrokken is bij een illigale lading wapens/drugs etcetra. Uw onderneming dus vermeld staat op de vrachtbrief als ontvanger of verzender.

 

Ondernemingen die al langer dan 10 jr. bestaan, komen voor vervoerders, douane etcetera betrouwbaarder over, zodoende dat criminelen op zoek zijn naar oude ondernemingen en geen nieuwe gaan opzetten. Een oude onderneming brengt tussen de 2500,== en 5000,== euro op.

 

Het is niet zo, dat u gepakt kan worden wat uw onderneming onder een ander bestuur doet nadat het niet meer onder uw hoede valt.

 

Zodoende dat er veel te onderhandelen valt over uw prijs die u moet betalen om het te laten over nemen door een solventie-buro. Want men verdient niet alleen aan de voorkant, maar ook aan de achterkant.

 

Nu, is het verstandig om met Cris#lv of een ander Solventie-buro in zaken te gaan. Op de eerste plaats is aftersales-service ver te zoeken, als de koop eenmaal gemaakt is, is het uit met de service en advies. Of men moet zien dat er meer te halen valt.

 

Dus op after-sales service en als advies niet blijkt te werken of de schuld-eiser komt toch achter u aan als prive-persoon (nadat u de onderneming heeft verkocht) dan bent u op uzelf aangewezen.

 

1 ding is zeer belangrijk, ze komen achter u aan, zodra de onderneming verkocht is. Men gaat in praktijk niet achter een lege onderneming aan, als men ziet dat Cris#lv of een ander buro het heeft overgenomen, weet men: "Daar valt niks te halen"? Dus gaat men terug naar de eerdere eigenaar / aandeelhouder die makkelijker te grazen is te nemen.

En de wet is een grijs gebied en wijzigt met elke jurisprudentie, de solventie-buro's verwijzen graag naar regels in de wet, waarom men u niet te grazen kan nemen, als u een onderneming met schulden verkoopt. Maar de praktijk wijst anders uit.

 

In principe ben ik van mening, dat een solventie-buro ons van nuttige adviezen heeft voorzien. Ik beveel dan ook ieder ondernemer aan, om haar onderneming tegen het licht te houden bij een solventie-buro, want men is zeer creatief met het in het loer leggen van belastingen, ontwijken niet ontduiken. En nuttige adviezen te geven voor de toekomst, welke andere duur betaalde advies-buro's, advocaten, accountants niet kunnen geven, daar ze minder creatief zijn.

 

Ook als uw onderneming op dit moment goed draait, moet u op de toekomst voor bereidt zijn. Want mocht het een keer verkeerd gaan, dan zult u zien, dat accountants, adviseurs en advocaten bang zijn, dat ze hun uitstaande gelden niet ontvangen.Maar support en nuttig advies ho, maar.

 

Dus is Cris#lv of een ander buro goed voor de ondernemer, Ja. Voor een ondernemer die in de shit zit of dreigt te raken met zijn onderneming en geen kant op kan! En voor ondernemingen die momenteel goed draaien om voorbereid te zijn op mindere tijden.

 

Maar aftersales service is er niet bij, moet je ook niet op rekenen. Dus alles van te voren goed bespreken en bepraten.

 

Al met al, ook voor solventie-buro's is er bestaansrecht in ondernemersland, de adviezen van het solventie-buro zijn zeer ten harte genomen door ons. ;D

 

1. Want ondernemer, toen je begon was het "Dat lukt je toch niet ...."

2. Toen het gelukt was "Je hebt ook altijd geluk ........."

3. En als het morgen misgaat "Ik heb het toch gezegd .... We hebben altijd gedacht dat het mis zou gaan ........ "

 

Nou over me lijk, dat het 3e gebeurt, dat gun je die gasten toch niet. 8)

 

 

 

Link naar reactie

 

Nou worden er allerlei anonieme vragen gesteld over het bedrijf CRISOLV en suggesties gedaan dat solventiebureaus iets met criminaliteit te maken hebben. In plaats van die naam nu ineens weg te gummen, kunnen we ook eens netjes uitzoeken wat zulke bureaus doen en wie CRISOLV is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ach de Solventie-wereldje is klein en men gebruikt dezelfde methode's. Ik zelf ben lid van een Internationale onderneming, waarbij we in het verleden problemen kregen met de belasting. in Nederland wat ons de kop zou kosten voor sommige van onze ondernemingen in Nederland. Hierbij hebben we op het laatst gebruik gemaakt van de adviesen van een Solventie-buro, we zijn niet met ze in zee gegaan, aangezien we het liever in eigen hand houden en twijffels hadden over de after-service. Wel hebben we dezelfde tactiek als hun gebruikt om te overleven en van de schulden af te zijn, maar dan in eigen hand. Op zich is men en wij ook niet illegaal bezig. Je profiteerd van de mazen in de wet hetgeen niet strafbaar is. Hoezo ik er zoveel van af weet ? Door het te doen en van de vele adviseurs die we ingehuurd hadden om te bekijken of het geen weerslag zou hebben op ons.

 

De nieuwe onderneming is nu zo opgebouwd, dat we niet meer in dezelfde situatie kunnen terecht komen, als toendertijd het geval was. Mede ook een advies van het Solv-buro, waar we gebruik van hebben gemaakt..

 

Error

Link naar reactie

:D Ach, Crisolv is opgeheven, wat jammer. Kijk het gaat niet om de naam van het buro, maar de personen erachter, Jeffrey Engelhart is een soort Pieter Knabben, welke momenteel met de Nationale Faillesement Preventie Instituut weer op de markt komt, www.nfpi.nl. Al met al oppassen geblazen, want hun site's zien er gelikt uit, jammergenoeg buiten ze ook de ondernemers uit en heffen dan hun bv-tje op, om gelijk weer een ander te openen met dezelfde home-page, alleen andere lay-out.

Dus oppassen geblazen met Jeffrey Engelhart en Pieter Knabben,

 

Groetjes Error >:(

Link naar reactie

:D Ach, Crisolv is opgeheven, wat jammer. Kijk het gaat niet om de naam van het buro, maar de personen erachter, Jeffrey Engelhart is een soort Pieter Knabben, welke momenteel met de Nationale Faillesement Preventie Instituut weer op de markt komt, www.nfpi.nl. Al met al oppassen geblazen, want hun site's zien er gelikt uit, jammergenoeg buiten ze ook de ondernemers uit en heffen dan hun bv-tje op, om gelijk weer een ander te openen met dezelfde home-page, alleen andere lay-out.

Dus oppassen geblazen met Jeffrey Engelhart en Pieter Knabben,

 

Groetjes Error >:(

 

Beste Error,

 

Kun je, na zo'n bericht waarin je behoorlijk blijk geeft deze heren persoonlijk te kennen, wat uitgebreider vertellen hoe je relatie is tot hen en/of welke ervaring je hebt?

Link naar reactie

;D Ja, opgelicht voor fl. 10.000,== door Pieter Knabben begin het jaar 1999, bij de desbetreffende doorstart. Welke wij toen verder zelf hebben afgemaakt. Vandaar dat ik al eerder genoemd heb, wel voor een algemene inzicht, maar niet mee in zee gaan. Dat kun je beter zelf doen. Het probleem is, dat je geen poot hebt om op te staan, dus naar het geld wat je in goed vertrouwen hebt gegeven voor hun diensten, kun je je naar fluiten. Zo werkt het in de solventie wereld, alles gaat op basis van goed vertrouwen, maar puntje bij paaltje ben je je geld kwijt, ook al is er niets geleverd, want je kan moeilijk naar de politie toestappen, als je zelf ook schuldig bent. En voor de rest komt men weer terug, met een andere naam en sommige zaken anders op hun home-page en je kan als goudeerlijke ondernemer niet veel doen, want bij de doorstart gaat het er in de meeste gevallen om, dat je de achterstallige gelden richting, belasting en uwv niet voldoet. De mensen in de solventie hebben meestal alles al verloren en hoeven niets meer te verliezen, dus maken op deze manier misbruik van ondernemers die in moeilijkheden zitten.

 

Zo goed ;D Error

 

 

Link naar reactie

Knabben is een grote oplichter die op alle mogelijke manieren zal blijven proberen je geld afhandig te maken. Op dit moment is alleen de site van de NFPI nog on line. Al zijn andere sites, pieter knabben.nl , kruiszorgcv.nl, listenebedrogen.nl zijn inmiddels door providers uit de lucht gehaald. Simpelweg omdat hij bergens de abbonnementskosten betaald! Ik heb zelf nog zo'n €15000 van hem tegoed en wordt regelmatig door hem bedreigd. Justitie doet hier echter niets aan. Zijn bankrekeningen in Zwitserland en Curaqao wil de belastingdienst schijnbaar biet achterhalen terwijl daar een kapitaal staat waarmee de in Nederland faillite Knabben makkelijk al schijn schulden af kan lossen! Doe aangifte van strafrechtelijke zaken tegen deze man. Hoe meer aangiftes dan komt het justitiele apparaat mogelijk in werking

;D Ja, opgelicht voor fl. 10.000,== door Pieter Knabben begin het jaar 1999, bij de desbetreffende doorstart. Welke wij toen verder zelf hebben afgemaakt. Vandaar dat ik al eerder genoemd heb, wel voor een algemene inzicht, maar niet mee in zee gaan. Dat kun je beter zelf doen. Het probleem is, dat je geen poot hebt om op te staan, dus naar het geld wat je in goed vertrouwen hebt gegeven voor hun diensten, kun je je naar fluiten. Zo werkt het in de solventie wereld, alles gaat op basis van goed vertrouwen, maar puntje bij paaltje ben je je geld kwijt, ook al is er niets geleverd, want je kan moeilijk naar de politie toestappen, als je zelf ook schuldig bent. En voor de rest komt men weer terug, met een andere naam en sommige zaken anders op hun home-page en je kan als goudeerlijke ondernemer niet veel doen, want bij de doorstart gaat het er in de meeste gevallen om, dat je de achterstallige gelden richting, belasting en uwv niet voldoet. De mensen in de solventie hebben meestal alles al verloren en hoeven niets meer te verliezen, dus maken op deze manier misbruik van ondernemers die in moeilijkheden zitten.

 

Zo goed ;D Error

 

 

Link naar reactie

Hallo,

 

Ik ben een ex werknemer van Jeffrey. Nooit problemen met hem gehad. Altijd netjes uitbetaald gekregen, goede werksfeer, op tijd pauze etc etc.

 

Waarom ik reageer op dit forum is omdat ik er niet mee eens ben hoe jullie iemand blijven achtervolgen.

 

Hij heeft zijn straf uitgezeten en daar moet het dus mee afgelopen zijn.

 

Dus waar praten jullie nog over? Jullie kijken naar het verleden en volgens mij is dit geen ondernemerse instelling.

Dit voelt als Jaloezie naar hem, dat jullie zelf te dom zijn om succesvol te zijn.

 

Me vader is directeur bij een bedrijf dat per jaar 2 tot 3 miljard aan omzet heeft genaamd "ALBA Groups". Dus kom a.u.b niet zeggen dat er hier weer iemand is die het goed keurt. Absoluut niet. Maar het verleden is het verleden.

 

En ik hoor vaak genoeg dat de Autoriteiten zoals; gemeente, recherche. Het af en toe wel erg moeilijk maakt voor ondernemers.

 

Ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen het zat zijn dat ze telkens dwarsliggen en dan maar de mazen in het net opzoeken. Groot gelijk hebben ze. Ze zijn immers niet strafbaar, of wel?

 

Groetjes,

 

 

Link naar reactie

Hij heeft zijn straf uitgezeten en daar moet het dus mee afgelopen zijn.

 

Dit is een oud topic. Het FD (kopie van andere site) waarschuwt dat de persoon in kwestie na zijn uitgezeten straf opnieuw actief is in dubieuze sfeer. Ook zonder dit forum worden relevante namen wel genoemd op het internet. En anders doet Jeffrey zelf wel een boekje open.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.