• 0

Importkosten op de balans

Hi allen, 

 

Ik run een webshop waarbij ik te maken krijg met importkosten. 

Deze importkosten zijn naar mijn weten onderdeel van de inkoopkosten.

Inkoopkosten: 

- Kostprijs product

- Verzendkosten

- Invoerrechten (importkosten)

 

Nu is er op 31-12-2019 een telling geweest en weet ik precies hoeveel verzendkosten en kostprijs ik heb aan kosten. Dit bedrag komt dus op de balans en gaat in mindering op de resultatenrekening. 

Echter vraag ik mij af of de invoerrechten (dus importkosten) hier ook bij moeten?

 

De volgende stap is dan dat ik niet precies weet of kan zien hoeveel importkosten betrekking heeft over de huidige voorraad van 31-12-2019. 

 

Jullie advies gevraagd! 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja, er is niet één specifieke manier om je voorraad te waarderen. Je kunt dat doen op basis van verschillende stelsels. Fifo, logo, ijzeren voorraad, huidige waarde, etc. Hoewel in mijn optiek niet helemaal correct zijn er ook mensen die verzendkosten en invoerrechten meteen in het verlies laten vallen.

 

Een andere mogelijkheid is om je invoerrechten op een aparte voorraadrekening te boeken, en voor de verzendkosten hetzelfde te doen (in je ib-aangifte tel die deze bij elkaar en vul je die in onder voorraad). Het zijn namelijk kostprijsverhogende componenten. Je moet alleen dan wel een beetje weten wat je omloopsnelheid is, zodat een goeie inschatting kunt maken van welk deel betrekking heeft op de relevante verkochte voorraad (zodat je dat deel op tijd van de balans afhaalt).

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.