• 0

Hoe financier ik import uit China?

Hallo allemaal,

 

Ik ben op vakantie geweest en heb problemen gehad met mijn PC.

 

Op dit moment ben ik nog steeds zoekende naar werkkapitaal en/of investeerder. Dit verloopt niet echt soepel. Er is wel een vooruitgang geboekt dat ik kan rekenen op een ongelimiteerd krediet voor minimaal 90 dagen van 2 fabrikanten. (deze zijn ruim 30 jaar bevriend met een compagnon). Alleen zonder opstartkapitaal is dit allemaal leuk en aardig, maar geen promotie/marketing, huisvesting etc kan er niet gebruik worden gemaakt van deze krediet.

 

In wezen hoef ik helemaal niet op zoek te gaan naar investering. Een van mij compagnon is vermogend genoeg en heeft een eenmanszaak met omzet van 2,5 miljoen euro. Deze man behoort tot de oude generatie chinezen. Ikzelf als chinees ben de houding van deze oude generatie meer dan zat. "Wat er op de bank komt, gaat NOOIT en nimmer af". Telkens als ze gaan uitbreiden of een nieuwe onderneming opstart, willen ze de benodigde kapitaal ergens gaan "lenen" ipv eigen geld in te brengen. Veel mensen vinden dat er veel succesvolle Nederlanders van chinese afkomst zijn. Ikzelf (ook al heb ik nu geen cent) vind dat er geen enkele nederlandse chinees dit kan zeggen. Je gaat me niet vertellen dat je succesvol bent als er voor 45+ jaren chinese restaurant gerund zijn en tot kort niemand een keten heb opgezet (Gouden Wok is nu een redeljke keten). Ondernemend gezien hebben deze groep restauranthouders falikant gefaald is mijn mening.

 

De potentiele investeerders die ik ontmoet, hebben problemen om te vetrouwen in het hele project aangezien deze compagnon vermogend genoeg is en zelf niks investeer. Ik begrijp het gevoel en wantrouwen, maar als je niks van de gedachte en cultuur van de oude generatie chinezen snapt, zal je nooit begrijpen waarom ze niet investeren terwijl ze wel potentie zien en erin geloven. Deze man zal onder geen bedwing zijn aandelen afstaan, want hij weet de potentie alleen wilt niet zijn eigen geld investeren.

 

Mijn oom is voorzitter van de grootste orgaan chinese emigranten wereldwijd. Hij is miljonair (rijdt in een CL en BMW 745), bevriend met de president van Oostenrijk en China, directeuren van de Rafeissen bank. Alleen mijn moeder heeft het vroeger erg bont gemaakt met hen. Dit was anders een reeele optie geweest. Vroeger woonde hij bij ons en 20 jaar geleden is hij vertrokken naar Oostenrijk en heeft daar een fortuin verdient. In die 20 jaar heb ik hem maar 2x gezien. 1x op de bruiloft van mijn broer en 1x ging ik in Oostenrijk op vakantie.

 

Op mijn 16e heb ik samen met vrienden een blad opgezet over japanese animatie en japanse cultuur. Bij toppunt hadden wij 75.000 abonnees. Helaas ging degene die de administatie deed vandoor met al het geld (circa 1,5 miljoen gulden). Wij als naivelingen hebben toen niks gedaan en lieten de magazine failliet gaan. Als wij door hadden gezet en de pokemon en dragonball z hype hadden meegepikt, was ik nu niet bezig om mijn levensverhaal te schrijven. Ook was ik een jonkie ik verzorgde meerendeels het hele marketing/promotie gebeuren.

 

Ik was 19e toen het gebeurde. Als resultaat daarvan ben ik gaan gokken, raakte verslaafd en kreeg een fijne BKR melding. Deze melding zal de rest van mijn leven gokken. Ik bedoel BKR is toch in den beginselen opgericht als adviesorgaan? Of heb ik het mis? Tegenwoordig is het bijna bindend. Ik heb zoveel nare ervaring met banken en tussenpersonen van risicokapitaal dat ik hierin bijna niet geloof.

 

Ondanks alle tegenslagen en aanbod om het criminele circuit op te gaan tegen ruime betaling, heb ik dit resoluut geweigerd. Ik wil geld verdienen op eerlijke manier, want ik heb van mijn fouten geleerd. Alleen zal ik ooit de herkansing krijgen, die ik naar mijn mening verdiend? Ik vraag me af of de huidige maatschappij niet criminaliteit aanmoedigd? Als mijn wil niet sterke was dan hebzucht was ik nu een crimineel geworden. Waarschijnlijk was ik gelukkiger geweest, maar het zit nu eenmaal niet in mijn aard.

 

Op dit moment ben ik heel zwak. Ik overweeg om mijn droom maar op te geven; omdat het volgende is gebeurd. Ik had afnemers gevonden ruim 300 stuks luxe mp3 spelers. Ik heb er 500 besteld. Ik had 30.000 over van de 40.000 opstartkapitaal. In den beginselen leek het erop dat onze vermogende compagnon 100.000 zal investeren. Ik dacht dat als een oude generatie chinees zijnde een moderne gedachte had. Helaas wou hij al die tijd al het geld gaan lenen. Wij konden door diverse omstandigheden m.b.t. reorganisatie maar 40.000 lenen. Wel zei deze man dat als er geld nodig zal zijn, dat hij deze zal voorschieten. Toen ik extra geld nodig had, heeft hij deze niet voorschoten.

 

Toen werd ik door mijn beste vriend geintroduceerd aan een marokkaanse man. Tegen alle adviezen in ben ik met hem gaan praten en geloofde hem omdat hij geintroduceerd was. Mijn beste vriend kan ik niks verwijten, hij kende deze man alleen via werk. Hij beloofde eerst 50.000 euro investering tegen 25% aandelen. Dit werd later 30.000 tegen 20%. Dit bedrag zal gestort worden als de aandelenoverdracht plaatsvond. Enfin ik vertel hem de situatie en vroeg of het mogelijk was om alvast te betalen, omdat ik dringend geld nodig had aangezien ik al de grootste gedeelte heb betaald. Ik begrijp en respecteer zijn mening om pas te betalen nadat de aandelenoverdracht plaatsvond. Enfin de aandelenoverdracht vindt plaats. Ik vraag om het geld. En telkens gaf hij de reden hij kan niet overmaken. Internetbankieren doet het niet, girobankeren doet het niet. etc etc etc...... Dit duurt 3 maanden lang. In de tussentijd weet hij dat ik de grootste gedeelte al betaald hebt. Hij heeft ook nog gezegd bestel maar 100 stuks erbij. Enfin dus ook gedaan. Uiteindelijk komt hij met een bod van 10.000 tegenover 10% van de aandelen na 4 maanden. Het resultaat? Wij hebben zijn onze kapitaal kwijt. De Koreanen willen niks leveren tenzij de hele som betaald is en wij kunnen niks doen. En met de prijsdaling is het niet meer waard om nu alsnog de som te betalen. Ik weet dat ik hier erg naief heb gehandeld door mijn vertrouwen in mensen. Over Koreanen werd ik ook vaak gewaarschuwd tegen betweter in vertrouwde ik deze man.

 

En dan heb je nog Eurospan ik startte de hele onderwerp over hun praktijken. Alleen deze man vind het nog nodig om mij verhaaltje op te sturen alsof het een verlies van mij is dat ik niet meer zaken doe met hem. Ik denk dat dhr Sorber wel warmpjes voor elkaar heeft. Ik vraag me nu echt af of ik als persoon niet te soft bent om mensen te gaan uitpersen?

 

Nou heb ik genoeg over mijn beknopte levensverhaal geschreven. Ik weet dat er veel mensen zijn, die hier komen en denken dat hij/zij uniek is of een unieke idee heeft en heeeeeeeeeel soms is dat zo maar in meerdere gevallen is dat niet zo.

 

Ik heb geen unieke idee, ben niet uniek alleen mijn verschijning zal de meeste personen onthouden (lange chinees met stoppelbaardgroei). Mijn idee bestaat al alleen het wordt uigevoerd vanuit een andere perspectief gekoppeld aan mijn sterkste punten: Wat marketing/promotie en het plaatsen van mijzelf in de positie van de consument denk ik dat er grote reeele kans van slagen is. Door de nieuwe impuls krijg je een andere kijk.

 

Als ik toch wilt doorzetten wat kan ik nu het beste doen om kapitaal te vinden? Ik weet dat Ties columns heb geschreven. Ik heb deze ook doorgenomen alleen met mijn BKR verleden en mijn rijke compagnon die niet wilt investeren, wordt mijn geval opeens apart.

 

Wat heb ik nu?

2 fabrikanten met ongelimiteerd krediet. 1 sieradenfabrikant en 1 horlogesfabrikant, die ook bekende merken verkoopt

Ikzelf heb mijn gevoelens en emoties op de tekentafel uitgeleverd, sommige modellen horloges die hij uitgeeft zijn door mij ontwerpen

mijn IQ van 153 (op schaal van 160) met andere invalshoek op het leven

ik maak in het algemeen makkelijk nieuwe netwerken/vrienden

mijn doorzettingsvermogen

goede internationale netwerken

 

Hoe kan ik met deze punten een investering vinden van minimaal 160.000 euro? Als ik dit bedrag kan vinden, zal de werkkapitaal minimaal 1 miljoen euro zijn dankzij de fabrikantskredieten. In wezen is toch een heel interessante investering of heb ik dat mis? Je investeert 160.000 en je weet dat er voor 1 miljoen aan werkkapitaal ontstaat. Als je elke maand 10% winstmarge kan maken, ligt de lat meteen op 1,2 miljoen wat anders normaal gesproken 192.000 zal zijn (niet rekening houdend met oplopen van de 10%)

 

Ik las verderop een oude topic over formaat voor tv programma. Volgens mij als ik werkkapitaal kan vinden en het hele proces wordt op de camera gelegd en ik behaal resultaat, dan heb je een hele reeks reality tv serie, die veel aandacht zal trekken. Hopelijk moedigd dit dan ook mensen aan om te stoppen met gokken.

 

Bij deze ook meteen mijn excuses aan Nils dat wij nooit concreet hebben kunnen afspreken (misschien komt nog ooit), dit vanwege de vele nare persoonlijkheden, die ik heb ontmoet en het voorschieten voor de diensten zit vergeet in mijn keel. (Eurospan/Averett)

 

Voor zover ik het weet, heb ik geen COC overtreden. Dit is een hele lange email, maar uiteindelijk is het toch nog relevat denk ik.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Tjun,

 

Complimenten voor je hele levensverhaal, het vereist moed om dit zo te publiceren.

 

Een heel verhaal met veel verwijzingen naar wat anderen jou aangedaan hebben. Realiseer je wel dat jij de verantwoordelijkheid hebt over je eigen daden en stappen.

 

Ik raad je aan het wijzen naar anderen te stoppen en probeer een goed businessplan op te stellen.

 

Richt je op de toekomst en vooral: hoe kan ik het goed doen, zonder je afhankelijk te maken van anderen. Met dit businessplan kan je vervolgens langs de makelaars (zoals NeBIB), de Rabo of de ABN Amro.

 

Succes!

 

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Tjun,

 

Wat ga je met die € 160.000 doen? Gezien het feit dat je een "ongelimiteerd krediet" hebt bij de 2 fabrikanten moet het toch mogelijk zijn met een heel beperkt bedrag aan eigen middelen op bescheiden schaal te starten met de handel nadat je hier een paar afnemers hebt gezocht? Of moet jij investeren in de productiemiddelen (gereedschappen/matrijzen, e.d.) voor de sieraden en horloges?

 

Graag wat toelichting zodat ik kan bepalen of en zo ja, hoe ik je zou kunnen helpen

 

ID.

Link naar reactie
  • 0

een van mijn klanten begon 2 jaar geleden 1 zaak in utrecht, Woktogo, met daarnaast een japanse restaurant met teppanyaki en shushi.

 

Nu heeft hij 4 zaken, Rotterdam coolsingel, amsterdam damstraat, en de vijfde in aanbouw.

 

Via hem in contact gekomen met andere chinese ondernemers die allemaal goedlopende zaken hebben.

 

Mijn ervaring is voorts dat binnen de chinese gemeenschap grote geldbedragen worden uitgeleend puur op basis van vertrouwen zonder enig onderpand. Vaak komt het vanuit onroerend goed uit Hongkong.

 

Spaarzaamheid komt mij bekend voor, maar alleen willen werken met geleend geld? Lijkt mij dat jouw compagnon gewoon niet over de liquide

middelen beschikt.

 

zoek partners waar je wel op kan bouwen en stel je realistisch op. Als je zelf niets inbrengt qua geld heb je een zwakke positie lijkt mij.

 

 

Aurum Jin He BV

Import & Export Verpakkingsmaterialen

Business Market

Link naar reactie
  • 0

Hallo VCC,

 

De Rabo en ABN valt allen in principe af om daar een lening aan te vragen. Ik neem aan dat deze banken de aanvrager uitgebreid gaan natrekken. Ik heb nog 2 studentenrekeningen lopen bij deze 2 waarvan er maar eentje geregistreerd is. Ik had eerst een rekening bij de ABN lopen. Uit ontevredenheid met de ABN heb ik deze overgezet naar de RABO. Rabo heeft de melding bij de BKR overgenomen. Dezelfde dag en de dag erna heb ik getracht de studentenrekening bij de ABN te sluiten toen de studentenkrediet van de Rabo werd goedgekeurd. Wegens "omstandigheden" konden zij de rekening niet sluiten. Ik kon zelfs nog al het geld dat de rabobank naar de abn gestort heeft, moeiteloos opnemen. Terwijl de Rabo me vertelde dat dit ook geregeld moest zijn. Daarna zijn er nog enkele fouten gemaakt omtrend Credit Card. Voor degene die het niet kunnen volgen. Kortom zonder moeite of met leugens heb ik van beiden banken een studentenkrediet gekregen. Wat theoretisch niet mogelijk kan zijn.

 

Bedankt voor de steun. Ik ben met je eens dat ik zelf ook sterk had kunnen zijn. Alleen frauderende personen die je je administratie toevertrouwt, deze mensen kunnen altijd andere mensen duperen. Bankpersoneel kan door hun nalatigheid ook mensen erg duperen. Ik ben een niemand anders heb ik heel veel te vertellen over het maatschappij. Momenteel werken er in Nederland te veel mensen puur voor het geld. Zij vergeten de belangrijkste reden waarom zij een bepaalde functie vervullen namelijk voor de belangen van het bedrijf en haar potentiele afnemers.

 

Het belangrijkste is als je van je fouten leert, en je krijgt geen herkansing. Wat is de nut om van je fouten te leren?

 

Met Nils neem ik begin volgende week contact op. Ik moet uiteraard blijven proberen en maar mijn vrees om opgelicht te worden de baas te zijn.

 

Voor idbroker:

Met ongelimiteerd krediet zonder startkapitaal kan je niks doen. Er moet BTW voorgeschoten worden en er moet importheffingen betaald worden. Als je interesse hebt kan ik mijn begroting en vernieuwde businessplan (in het engels) opsturen. Over het algemeen gezien is een gedeelte voor deze voorschoeten gereserveerd. Er moet een pand gehuurd worden in Trade Mart anders doe je niet mee in deze wereld. Daarnaast moet je ook nog een normale pand hebben. Er moet salarissen worden betaald. Een nieuwe fabrikant/distributeur kan pas na ongeveer 3 maanden aannemelijke orders verwachten en pas na 6 maanden kan de toekomstige orders goed worden verspeld. Er moet reclame worden gemaakt. Er moet POS materiaal verspreid worden etc etc.

 

Uiteraard is er de optie om te beginnen als tussenpersoon. Alleen de eerste indruk is erg belangrijk in de sieraden/juweliers branche. Als de mensen jouw voor het eerst zien op de trade mart of naar jouw opening gaat, scoor je veel. Heel veel. Als ik nu ga beginnen met lucht te verkopen zonder showroom/trade mart dan gooi de potentie weg dat in de regel een groothandel in deze branche binnen 3/5 jaar haar werkkapitaal verduddelt. Als ik die 160.000 kan vinden en ik kan door de krediet beschikken over een werkkapitaal van 8 ton per maand. Is er een reele kans dat die 160.000 over 3 jaar 1.6 miljoen is geworden.

 

De sieradenlijn van ons is ontworpen door italiaanse ontwerpers, sommige ontwerpen kleding en hebben voor Ti Sento ontworpen. De hele collectie doet niet onder voor Ti Sento, sterker is zelfs groter dan de collectie van Ti Sento met als sterkste verschil dat het 2x zo goedkoop is. Met de verwachting dat volgend jaar de Bijou liefhebbers massaal zullen overstappen op medium end jewelleries. Is er heel veel potentie. Gecombineerd met de netwerk om meteen Europees te opereren hoeft er voor toekomstige groei en werkkapitaal geen zorgen gemaakt te worden.

 

Ilja van Roon,

Heb je hier ervaring? Het meest ideale zal zijn dat ik nu naar buiten ga en John de Mol tegen het lijf loop en geen interesse heeft om een reality programma te maken over een persoon die op de rand van de afgrond stond, nooit de criminele circuit opging en alsnog succesvol kan zijn. Dromen zijn mooi, helaas is de realiteit op dit moment anders.

 

Howanche:

Ik heb over de oude generatie chinezen. Ik kan geen geld lenen van kenissen van mijn ouders. Jij weet dat er heel veel eer op het spel staat. Ik kan niet met mijn grootste broer opschieten, omdat deze mij in het verleden hele nare dingen heb aangedaan als lichamelijke letsel. Hij is heel vermogend en een bekend gezicht in chineze samenleving in Nederland. Hij doet zaken met zo beetje heel Nederland. Als ik aan bekende om geld ga vragen, zullen deze niet geven. Zij weten dat mijn broer en mijn oom vermogend zijn. Nu vraag je af om mijn broer schuld gevoel heeft over dingen die hij gedaan heeft? Antwoord is simpel: Nee, en hij wilt liever dat ik geen succes bereikt. Als ik ooit iemand wordt met veel invloed en ik ga mijn verhaal vertellen, kan ik hem helemaal kapot maken. Als ik nu ga vertellen, hoeft hij alleen te zeggen: Geloof je een gokverslaafde (terwijl dat al tig jaren achter de rug is) of een succesvolle zakenman?

 

Voorts is mijn ervaring zo. Bij het openen van de eerste restaurant wordt er inderdaad veel heen en weer uitgeleend, maar bij een 2e, 3e, 4e etc etc en ook zijn ze vermogend genoeg, hebben deze mensen altijd de neiging om bij de bank aan te kloppen. De grootste eigenaren van Restaurant ken ik persoonlijk.

 

Mijn positie is te gecompliceerd. Ik kan zelf weinig kapitaal inbrengen omdat ik geen geld heb. Ik heb al een tijdje geen vaste inkomens en moet als een parasiet leven gebruikmakend van mijn familie. Ik heb nooit aan gedacht om in de WW te gaan zitten of de uitkering. Ik heb normale baan gehad. Zonder arrogant over te komen, bij een normale baan onderaan, laat ik mij misbruiken. Als ik eenmaal aan de slag ben, wil ik altijd de beste te zijn. Als erkoperheb ik altijd in mijn eentje voor meer omzet verzorgd dan mijn collega' s. Deze gaan meestal luieren of tijd dodenals ze zien dat ik hard bezig ben. En uiteindelijk krijgen wij dezelfde salaris. Het zit niet in mijn aard om ook te gaan luieren. En ik heb diversiteit aan dingen verkocht als verkoper.

 

Ondanks dat ik geen geld inbreng, heb ik in mijn eentje de kredieten rondgekregen als alles goed loopt kan dit miljoenen waard zijn.

 

Als er iemand mij dit kan vertellen.

Als er 160.000 wordt geinvesteerd. Mijn bedrijf gaat failliet over 1 jaar. Er zijn schulden ontstaan. Laten wij zeggen er is 500.000 schuld. Wel kan de bedrijf nog steeds rekenenen op een krediet van 2,5 miljoen van de fabrikant. Is dit bedrijf nog wat waard en zullen dan zat kopers zijn om dit bedrijf over te nemen?

Link naar reactie
  • 0

wel een tip waar je wat aan hebt :

 

vraag de belastingdienst om verlegging van de BTW onder artikel 24:

 

hoef je geen btw af te dragen over de geimporteerde goederen en transportkosten.

 

dit scheelt toch weer 19% die je niet hoeft te financieren

Aurum Jin He BV

Import & Export Verpakkingsmaterialen

Business Market

Link naar reactie
  • 0

Eens kijken wat hebben we hier:

 

- een(zeer) mooi verhaal

- geld is er wel, maar door omstandigheden niet(familie, eer, traditie)

- 2 grote fabrikanten willen wel (hoge) handelskredieten verstrekken, maar geen cash en betrokkene kan dit ook niet omzetten (verpanden) via een bank.

- flinke winst vooruitzichten

- doet eigenlijk een beroep op al het bovenstaande, zodat een private investor 160.000 gaat voorschieten.

 

mensen als een bank dit niet doet(zij zien immers genoeg zekerheden alleen kunnen die mysterieus niet worden gegeven aan de bank(verpanding, garantstelling)) dan klopt er toch iets niet?

 

Om dit soort verhalen moet je als realist met een grote boog heenlopen, want als iets te mooi klinkt om waar te zijn....dan is dat het waarschijnlijk ook.

 

Het mag dan misschien een waar verhaal zijn en de persoon in kwestie kan met de beste intenties dit echt van plan zijn, MAAR

 

- dit zijn de standaardindegrieenten voor oplichting

- en met de schijn tegen kom je er nooit

 

Ik wens eenieder wijsheid en succes!

Link naar reactie
  • 0

Beste Robsie,

 

Ik heb nooit mijn businessplan of een lening bij de bank ingediend, omdat ik weet dat ik BKR melding hebt plus ik heb een lening bij de ABN die niet geregistreerd is.

 

Wat als ik een lening indien bij de bank en deze trekken eerst mijn hele persoonlijke verleden na en concluderen dat ik een bkr melding heb en daarboven nog een lening heb die niet geregistreerd is?

 

Mijn ervaring is dat BKR meldingen zijn functionaliteit als adviesorgaan al lang verloren heeft. Misschien klop ik als een wanhoopsdaad uiteindelijk bij de bank. Mijn voorkeur gaat echter naar uit prive investeerder.

 

Ik begrijp jouw standpunt. De eerste reactie en mening van mensen die mij niet kennen, zijn altijd als volgt:

Hij is vast hypotheekadviseur of bankmedewerker. Meestal wat ik vertel is kloppend en soms te mooi om waar te zijn. Voor sommige mensen is het een kunst om zo te praten, omdat deze "oplichters" zijn of jou verkeerde informatie verschaft. Deze moeten dus altijd "liegen" voor de kost. Voor mij is dat de dagelijkse kost, omdat ik niet mee wilt met dat "spel". Waarheid op zich kan heel kloppend zijn en te mooi om te waar te zijn. Ik kan niet liegen of je het gelooft of niet. Daarom ben ik in mijn prive leven nog hopeloze (met vrouwen). Vrouwen "versier" je volgens mij het makkelijkst met leugens en mooie belofte. Als je ze alleen de waarheid verteld, wordt je of te "saai" of te "mooi".

 

Een film over een basketballwedstrijf of voetbalwedstrijd hoeft per definitie niet mooier te zijn. Soms is de waarheid, dus in dit geval een ecthte wedstrijf veel onrealistische en omvat veel meer dramatiek. Kijk naar de Champions League finale van afgelopen seizoen. Zelfs een scriptschrijver kan soort dergelijke scenario niet schrijven.

 

Ik besef wel dat ik mijn schijn tegen heb. Nu ben ik voor de meeste een sukkel, die naief is of te veel droomt. Als ik mijn droom had opgegeven en in de uitkering zat of crimineel was geworden, was ik een nietsnus. Welke beslissing ik ook genomen had, de resultaat en wat de andere denken, was niet bevredigd. Voor mijzelfs is de enigste bevredigde resultaat als ik een investeerder kan vinden.

 

De beslissing, die ik nu echter genomen hebt, verstoort de maatschappij niet. Ik heb een hekel om iets te verstoren. Ik reis vaak met openbare vervoer en altijd probeer ik te "gedragen", dus neit hard praten of gaan telefoneren of computeren met geluid aan etc etc. Voor zover ik het weet heb ik nooit iemand last bezorgd of de openbare order verstoord.

 

Terugkomend op het feit dat iets te mooi waar kan zijn. In wezen, wat ik denk is mensen beoordelen andere of "iets" of basis of ze het zelf wel of niet doen. Een verhaal wordt te "mooi" als een lezer, hetzelfde nooit zal hebben gedaan. In wezen ben ik een makkelijke prooi voor oplicthers (hoewel via de harde weg veranderingen zijn gekomen), omdat ik zelf nooit mensen zal oplichters. Degene die worden opgelicht zijn bijna altijd onschuldige naieve mensen, die geen vlieg kwaad doen. Daarom zullen er altijd oplichters en fraudeurs bestaan.

Link naar reactie
  • 0

Sorry hoor, maar hier moet ik gewoon even op reageren...Ik heb me hiervoor zelfs speciaal geregistreerd op ZIBB!!!!

 

Ik ben het echt volledig eens met R&N!!! Echt niet intrappen!!! Een beetje de zielige jongen uithangen om zo mensen over de streep te trekken.

 

Wat ik me trouwens afvraag: hoe weet je zeker dat een privé BKR codering een zakelijk krediet in de weg staat? Ik raad je toch aan een bank te bezoeken om dit te regelen. Mocht jouw "zaakje" dan mislopen dan draaien er in ieder geval geen particulieren voor op.

 

Een BKR codering krijg je alleen als gevolg van veelvuldige achterstallige betalingen aan diverse instellingen. Dit staat dus los van je verhaal over de studentenkredieten! Een krediet kun je hebben, een codering is iets anders! Zegt trouwend wel iets over de instelling van deze persoon.

 

Begrijp me niet verkeerd, ik gun je het allerbeste! Probeer alleen niet ook anderen mee te trekken in jouw ellende!!!

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een mooi verhaal en misschien zit je wel helemaal juist

met je plan. Maar waarom je hele prive leven hier open leggen, volgens mij heeft het meeste hiervan niets met de kern van je probleem te maken?

 

Als je zoveel hebt verdiend met je blad, hoe kon dit dan gebeuren??

Je hebt nog geen geld ontvangen voor je aandelen maar besteld wel 100 stuks erbij??

 

Als jij het plan hebt zullen er vast wel mensen zijn die jou kunnen helpen met de dingen waar jij minder goed in bent. Zoek de mensen die jou zwakke plekken kunnen invullen.

 

Tipje mijnerzijds: Werk naar je doel en begin klein, dan maar geen miljoenen winst over een jaar. Als je hard werkt kom je vanzelf vooruit...

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.