• 0

eHerkenning nodig voor VOF zonder personeel?

Ik lees overal dat ZZP'ers en éénmanszaken de btw-aangiftes gewoon met DigId kunnen blijven doen maar hoe zit dat met een VOF zonder personeel?
De VOF bestaat enkel uit 2 vennoten die alleen BTW-aangifte doet. De inkomstenbelasting gaat gewoon via particuliere aangifte bij de vraag: Had u een onderneming en was u ondernemer voor de inkomstenbelasting en dan uiteindelijk de vraag: Winst uit onderneming.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Koen

Lijkt mij wel , Ja, ook zelfstandige ondernemers gebruiken eHerkenning om zakelijke diensten online af te nemen bij meer dan 400 (overheids)organisaties. De meeste van deze organisaties identificeren bedrijven, waaronder ook eenmanszaken,op basis van KvK-nummer. eHerkenning wordt daarom ook ingezet voor zelfstandige ondernemers die willen inloggen bij deze organisaties.

Link naar reactie
  • 0

Op de site van de BD staat dat je nog steeds (voorlopig!) het oude portaal kan gebruiken voor BTW aangiften. Je logt in met de inloggegevens die je ooit hebt ontvangen van de BD. Want die heb je toch, neem ik aan?

 

Staat er overigens niets over hoe lang dit nog zo blijft, wel dat "op termijn" dit niet meer zal werken (en dan dus alleen via Mijn Belastingdienst Zakelijk).

En dat zij het "ruim van tevoren" zullen laten weten als het zo ver is (maar ja... Hoe? En wat is 'ruim'?).

 

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

dank voor jullie antwoorden :slightly-smiling-face:, ik heb de informatie nu ook gevonden op de site van de belasting en kan voorlopig vooruit met de mogelijkheid om het oude portaal te gebruiken met mijn login gegevens. Kan ik ook eens afwachten wat het kabinet gaat doen met de commotie rond de kosten die verbonden zijn met de aanvraag van eHerkenning.

Link naar reactie
  • 0
57 minuten geleden, Koen58 zei:

Kan ik ook eens afwachten wat het kabinet gaat doen met de commotie rond de kosten die verbonden zijn met de aanvraag van eHerkenning.

 

daar kunnen we kort over zijn hoor: Helemaal niets.

Het belangrijkst deel van de commotie (als daar al sprake van is) ging over de vraag of het zou kunnen dat in de toekomst iedereen dus ook particulieren zouden moeten gaan betalen, maar dat bosbrandje is afgelopen vrijdag na de ministerraad al vakkundig geblust..

 

Het besluit rond eHerkenning en het vervallen van de gratis optie is namelijk al jaren geleden genomen en toen heeft er al discussie plaatsgevonden en was de conclusie dat enkele tientjes per jaar voor ondernemingen een acceptabel bedrag was, ook al omdat een heel groot deel van de ondernemers, al dan niet via hun boekhouder, al gebruik maakt van software waar voor communicatie met de overheid een dergelijke tool nodig is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.