• 0

Ik mag niet bij de producent inkopen?

Beste Lezers,

 

Eerste post dus even een korte introductie: Mijn naam is Lars, vrij recent hebben wij een lopende webshop overgenomen, vooralsnog lopen de processen redelijk en kunnen we nu opzoek naar verbeterpunten.

Hierbij kom ik o.a. de volgende uitdaging tegen in het inkoopproces waar ik graag jullie mening/tips over zou willen horen:

 

We kopen onze hoofdproducten in bij een Nederlands bedrijf welke ook eigenlijk de enige is in Nederland waar wij terecht kunnen, dit bedrijf levert ook aan particulieren dus is in die zin ook een van onze directe concurrenten.

Vlak na de overname van de webshop hebben we contact opgenomen met de producent (in een EU-land) van onze hoofdproducten om te vragen of we direct bij hen konden inkopen. Dit was niet mogelijk omdat ze aangaven al een leverancier in Nederland hebben (dus het bedrijf waar we nu inkopen). Na wat doorvragen zou het eventueel na het halen van verschillende (hygiëne e.d.) certificaten toch kunnen. Dit zijn voor ons niet direct haalbare eisen. Echter blijkt onze leverancier ook niet aan deze ''eisen'' te voldoen, maar kunnen/mogen dus wel gewoon bij de producent inkopen...

 

Het is niet onze bedoeling te stoken in relaties, maar ik vind dit toch wel vreemd en neigend naar oneerlijke concurrentie. Wellicht is dit totaal niet aan de orde en ben ik natuurlijk niet geheel objectief, maar voor ons zitten er dermate veel nadelen aan om bij onze huidige leverancier te blijven inkopen dat ik toch de mogelijkheden wil onderzoeken.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op ondernemersforum Higherlevel, Lars!

 

Inkopen in Nederland heeft misschien wel meer voordelen dan dat je nu inziet. Een té ondernemende instelling kan je als risico deze Nederlandse leverancier kosten.

 

Anders zou ik je als tip willen geven om de fabrikant eens op afspraak of op een handelsbeurs te spreken. Misschien kunnen ze wel bundelen, actieverpakken of privatelabelen voor jullie, zodat je toch een onderscheidend assortiment hebt t.o.v. andere Nederlandse afnemers. Het is ook niet verboden om in Duitsland of België in te kopen, maar ik weet niet of de productinformatie dan op het product zit.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

 

Tot je zesde zijn vader en moeder allesbepalend. In je schooljaren kun je klagen bij de bovenmeester. Maar daarna word je volwassen en vallen die mensen weg. Dan moet je zelf keuzes maken. Oh, er zijn politie en meneer pastoor en Tros Radar: maar die helpen zelden.

 

Dus nou doe je een handeltje en zijn er leveranciers die onredelijke eisen stellen. Wie gaat daar wat aan doen? Niemand!

 

De enige die wat kan doen, ben je zelf. Vind een andere afnemer (met de juiste papieren) en koop samen in bij de producent. :smiling-face-with-sunglasses:

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.