• 0

beoordeling gebruikers interface website gevraagd

Ik heb vandaag een nieuw script geschreven: de vergelijker voor mijn site www.digitale-media.nl Graag zou ik wat mensen willen vragen een te kijken onder televisie en internet. Kijk dan een of het duidelijk is hoe je abonnementen in de vergelijker stopt en of het duidelijk is hoe je naar de vergelijker komt.

Wat ik nog wel eens moeilijk vind is het inschatten of de gebruikers wel snappen wat ik voor ogen heb.

Dus als er onduidelijkheden zijn of als het volgens jou niet logisch werkt, laat het me dan even wten. Kan ik wellicht de boel aanpassen zodat het voor de toekomstige gebruikers duidelijker word.

 

bijvoorbaard dank.

 

www.digitale-media.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

toon op iedere resultaatpagina duidelijk de zoek-knop; nu moet ik met de back toets weer gaan zoeken naar de zoekpagina;

 

alle kolommen waarin bedragen staan: vast twee cijfers achter de komma;

 

er staat ergens enquette, dit moet zijn enquete;

 

na een tijdje spelen zag ik pas de vergelijker;

 

er staat ergens "tip: gebruik de zoekmachine om...", waarbij de zoekmachine in rood staat maar geen hyperlink biedt naar de zoekmachine;

 

een kolomkop in de vergelijker heet "delete", terwijl de records in de kolom "wis" als actie hebben, is niet consequent;

 

er staat "click op de iconen..." , moet zijn klik op...;

 

op de homepages heb je titels, dan tekst en dan de link "meer info". maak de titels ook hyperlinks;

 

je gebruikt nu alleen rood en blauw, hierdoor blijft alles een beetje flets en staat de workflow in de weg. kijk eens wat je kan doen met wat betere kleurenschema's;

 

het is al een stuk beter dan alle blinkende teksten, maar je bent er nog niet.

 

het blijft een beetje warrig, en dat heeft dus met de layout en workflow te maken. anderen kunnen mij vast wel aanvullen, zodat het nog beter wordt.

 

succes en plezier.

 

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Je vroeg te kijken naar o.a. de vergelijker bij 'digitale televisie'. Je zou naar mijn mening duidelijker moeten plaatsen dat het hier om een vergelijker gaat (niet iedereen leest de tekst op 'home').

Echter, omdat ik wist dat je meerdere producten kon vergelijken, was het voor mij goed duidelijk. Misschien kun je de 'Vergelijker'-button ook onderaan plaatsen; dit is de plek waar men het het snelst verwacht.

 

Verder zou ik kijken naar een andere kleurencombinatie. Dit is vrij slecht te lezen. Ik zie dat je met stylesheets werkt, dus dit zal niet het grootste probleem zijn.

 

Ik moet zeggen: het is een mooi script! Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb erg hard moeten zoeken naar de vergelijker. De plek waar je de knop 'verstopt' hebt wordt normaliter gebruikt voor knoppen die naar andere onderdelen van de site gaan, niet om iets te doen met de informatie in het hoofdscherm. Het is vrij standaard om knoppen waarmee je iets doet met de informatie waar je mee bezig onder die informatie te zetten (en minder vaak er ook boven) In ieder geval moet de informatie en de bijbehorende knoppen logisch bij elkaar passen (bv in hetzelfde gekleurde vak liggen)

 

Een tweede groot usability probleem is het ontbreken van de mogelijkheid om te sorteren. Ik ben nu gewoon random wat abonnementen aan het vergelijken.

 

Nog een groter probleem is het feit dat wanneer ik op pagina 1 een abonnement aanklik, dan naar een andere pagina ga en een abonnement aanklik de complete pagina weer terug schiet naar pagina 1.

 

Je gaf in een ander draadje al aan dat dit een hobby voor je is. Je site straalt dit ook uit. Kijk, voor je publiek om een review gaat vragen, gewoon eerst eens naar (veel) andere sites en leer daar van.

Link naar reactie
  • 0

Even een vraagje tussendoor:

 

Vinden jullie het irritant als de voorpagina zou scrollen. Het zou bijna ondoenlijk zij om de voorpagina niet te laten scrollen naar beneden omdat er te veel infromatie te vinden is.

Naast ander tip heb ik een tip gekregen over het vergroten van het lettertype. Heb ik zelf ook aan gedacht, maar dan gaat de voorpagina een stuk meer scrollen. Wat is een grotere irritatie: scrollen of klein lettertype?

Alsvast bedank voor de rest van de feedback.

 

www.digitale-media.nl

Link naar reactie
  • 0

  • De menuknoppen - met de blauwe lijnen erin - vind ik te druk overkomen.
  • De 'vergelijker'-knop vind ik op de verkeerde plaats staan. Ik zou deze knop boven en/of onder de pakketten plaatsen.
  • Zoekmachinevriendelijke URL's zijn handig. Dit zijn URL's waarin de content voor een deel duidelijk wordt.Dit is niet het geval bij bijvoorbeeld tvoverzicht.php?info=5.
  • Ik zou de knipperende tekst weghalen. Anders wordt het te druk op de site.

 

Ik vind dat de site sowieso een mooie, duidelijke stijl mist.

Ik zeg voorzichtig : Eigenlijk mag je hele website wel op de schop

Link naar reactie
  • 0
Het zou bijna ondoenlijk zij om de voorpagina niet te laten scrollen naar beneden omdat er te veel infromatie te vinden is.

 

Dan moet je je geen zorgen maken om de scrollbalk, maar om de overvloed aan informatie. Te veel info schrikt alleen maar af.

 

Lettertype mag van mij ook groter. Scrollbalk vind ik geen probleem.

 

Verder is de mogelijkheid om te sorteren op Prijs e.d. in de zoekresultaten geen overbodige luxe. En inderdaad de prijzen gewoon met 2 decimalen, dit ziet er slordig uit.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

- minder tekst op index

- de titels (in het rood) zeggen me niet veel 'Digitale Televisie' ; 'Internet' ; 'Telefonie'' plus de lappen tekst eronder. Maak liever een icoontje voor ieder subdeel.

- In de ranking van de zoekresultaten is het logischer om de goedkoopste aanbieding op EEN te zetten.

- Geef bij de zoekresultaten de 'tip van digitale media' met het aanbod van de beste prijs/kwaliteit verhouding.

 

Link naar reactie
  • 0

Een week geleden had ik gevraagd mijn site te beoordelen op functionaliteit en uitstraling. Terrecht kreeg ik hier kritische feedback op. Ik heb inmiddels het nodige gedaan aan uitstraling. Vorige keer had ik me nogal gericht op functionaliteit.

Graag zou ik willen weten wat ik nu voor verbeterpunten kan aanbrengen. Wat is onduidelijk of werkt niet voor jullie als potentiele gebruikers van een site als deze:

www.digitale-media.nl

 

Alvast bedank,

 

Walter

www.digitale-media.nl

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft de lay-out heb ik nog enkele tips voor je. Om tot de juiste kleuren te komen, is het wellicht handig om gebruik te maken van hulpmiddelen. Het is vaak niet gemakkelijk om een set van bij elkaar passende kleuren te bepalen, een voorbeeld van een (online) tool die je hiervoor kunt gebruiken:

 

http://wellstyled.com/tools/colorscheme2/index-en.html

 

Deze tool visualiseert de theoretische kleurenschema's (inclusief de hex-codes voor je site ;)), hetgeen je een hoop werk kan besparen bij het zoeken naar de juiste combinaties.

 

Daarnaast is het erg handig om gebruik te maken van een grid voor je design. Door een aantal simpele regels te volgen, zal je lay-out behoorlijk verbeteren. Ter info heb je wellicht iets aan de volgende links (deze heb ik even voor je gegoogled, zelf heb ik een goed boek hierover liggen, als je interesse hebt in de titel dan laat je dat maar weten):

 

http://www.communityhigh.org/web/grid.html

http://www.subtraction.com/archives/2004/1231_grid_computi.php

http://www.poynter.org/column.asp?id=47&aid=37529

http://www.vanderbilt.edu/create/tech/screen16.html

 

Succes! :)

 

PS. Als je de informatie per pagina beperkt, dan is een scrollbalk (uitgaande van je huidige ontwerp) niet nodig/wenselijk.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Nou, even to the point wat dingen die mij gelijk opvalllen:

 

Ik vind de kleurenstelling lelijk en amateuristisch overkomen en de tekst daardoor ook onprettig lezen. De site komt niet professioneel over. Kies rustige, duidelijke kleuren die bij elkaar passen. Lichtblauwe tekst op een witte achtergrond is niet echt handig of mooi.

 

Er staan kaderstreepjes die onrust veroorzaken en bovendien niet aansluiten, dus haal die weg. Ze maken het beeld rommelig.

 

Creer meer ruimte in de kaders, waardoor het rustiger oogt.

 

Gebruik geen schreefletter in de titelbalk.

 

Zet het refer-a-friend scriptje ergens anders, bijvoorbeeld in de rechterbalk.

 

De linkerbovenhoek is te druk.

 

Pas de sitebreedte aan zodat er geen horizontale balk zichtbaar is.

 

Let op taalfouten, onjuist spatie- en hoofdlettergebruik etc. Dus in het menu: Beltarieven ipv Bel-Tarieven.

 

De homepage nodigt niet uit tot verder sitebezoek en de hele site ontbeert een aantrekkelijk design.

 

Om eerlijk te zijn is de site nu zo onaantrekkelijk voor mij dat ik niet geneigd zou zijn inhoudelijk verder te kijken... Sorry!

Link naar reactie
  • 0

Opmerkingen:

 

- Logo: Haal de letter 'www" uit je logo, dit leidt af. Voeg in plaats daarvan een subregel toe aan je logo met een tekst in de geest van 'vergelijkt tarieven van nieuwe media'

- Veel abstracte begrippen op de site zoals 'groot aantal bezoekers' 'bij adverteren en 'kans op mooie prijzen' bij de nieuwsbrief. Maak dit concreter.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

Wel nu... Ik heb diverse opties van de gekregen feedback verwerkt in mijn nieuwe ontwerp: www.digitale-media.nl

 

Grafsich ziet het er naar mijn idee een stuk atractiever uit. Ook heb ik het vergelijk script aangepast aan de hand van de feedback.

 

Hopelijk wederom constructieve reacties, want ik waardeer de reactie ernorm. Zonder jullie feedback is het voor mij een stuk moeilijker om de site te verbeteren.

 

met vriendelijke groet,

 

Walter

 

mail:info@digitale-media.nl

site:www.digitale-media.nl

www.digitale-media.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het er een stuk beter uit zien dan de vorige. De witte letters op de lichtblauwe achtergrond lezen echter voor mij, met goede ogen, al vrij lastig. Ik denk dat dat voor mensen een probleem kan opleveren. Zwart is in mijn ogen weer te hard dus ik zou naar het donkerste blauw gaan als ik jou was. Daarnaast, om het iets meer granny proof te maken, mogen van mij de teksten één tikkie groter en een iets grotere regelafstand (zeker ook in het menu).

 

Verder heb ik even je code geprobeerd te valideren http://validator.w3.org/ en dat levert nogal wat op!

Wat ik zelf in ieder geval zie is twee doctype declaraties, dus je html document 'begint' twee keer. Ik weet niet of je je code zelf programmeert of dat die door een wysiwyg editor wordt gegenereerd, maar hij is aan de slordige kant.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.